סיטרואן C-4 פיקסו 2016

תוצר: סיטרואן דגם:C-4 פיקאסו Comfort Pkחמישה נוסעים

קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 9 רמת בטיחות: 1
שנת ייצור: 2016 ארץ ייצור: ספרד קוד דגם: 0496-0064
תיאור: ה C-4 פיקאסו, של סיטרואן שהושק בשנת 2013 ומשווק בישראל מ- 2016 בגרסה שמיועדת להסעת 5 נוסעים. העיצוב במבנה קרוסוואן ייחודי ועתידי, תוך דגש על הנדסת אנוש ומרחב פנים. לפיקאסו, מנוע טורבו בנזין או דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית יפנית. רמת האבזור שודרגה וכך גם איכות החומרים ורמת הבטיחות הנחשבת גבוהה.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 165 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ . דרגת זיהום 9. מנגנון ניתוק מנוע בעת עצירה Stop & Start.
תיבת הילוכים – אוטומטית מתוצרת Aisin, עם 6 הילוכים ומערכת טיפטרוניק להחלפת הילוכים באופן ידני, באמצעות מנופים בגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, בלם יד חשמלי. מערכת בקרת יציבות ומשיכה, מערכת להגבלת מהירות, מערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיבמתוצרת מובילאיי. מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי ופנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נעילה אוטומטית של הדלתות בתחילת נסיעה, הדלקת אורות חירום בבלימת חירום וניתוק מערכת דלק בעת תאונה.
מבחני ריסוק – 5כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – החזית מעוצבת בקווים עגולים, כאשר השמשה הקדמית בולטת ביופייה החרטום חד ומעוגל עם מכסה המנוע. כונס אוויר מפוצל במרכזו פנל צר מניקל בעיצוב סמל היצרן ובשילוב פנסי לד ואיתות צרים. הפגוש האגרסיבי בנוי כיחידה נפרדת וכלולים בו שני כונסי אוויר פנסי החזית והערפל. לעיצוב הצד, ניתן דגש על מראה דינאמי עם קווי זרימה בכתפי הדלתות ובתחתית. החלונות רחבים וכהים. קוו הגג משופע לאחור, ומתחבר לדפנות זכוכית כהות בתא המטען. קשתות גלגלים מעובות וחישוקי הגלגלים ספורטיביים. החלק האחור, ספורטיבי עם ספוילר בגג, שמשה פנורמית כהה דלת מטען קמורה, פנסים בדלת מטען ובכנפיים. הפגוש צר ומשולבים בו פנסי ערפל אדומים.
עיצוב פנימי – מודרני וחדשני, המשלב חומרים איכותיים ובגוונים שונים. הפנל רחב ועמוק במיוחד ובמרכזו נמצא לוח מחוונים ושעונים עם צג דיגיטלי מלבני וסוכך נגד סנוור. מתחת לו נמצא פנל עם פתחי אוורור במרכז ובצדדים. צג המולטימדיה, מלבני ונשלט במגע יד בלבד. התפעול בו כולל את מערכת השמע, מזגן ומחשב הדרך. ידית ההילוכים קטנה ונמצאת בצדו הימני של ההגה. גלגל ההגה במבנה 4 צלעות מהודר בעור וכרום. בין המושבים תא אחסון צר וגדול הנסגר בתריס גלילה. המושבים מרווחים ונפרדים לכל נוסע. התקרה גבוהה. התכנון הפנימי יעיל ומרווח במיוחד. שורת המושבים המרכזית מפוצלת לשלושה נוסעים בנפרד. שמשות המכונית פנורמיות וגדולות במיוחד.
אבזורמערכת המולטימדיה מרכזת את כל המערכות הנחוצות לשליטה במסך אחד. מערכת שמע מקורית MP3 עם מולטימדיה, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית. מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע ופתחי אוורור מאחור. מצלמת רוורס, חיישני גשם ואורות, מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומופשרות חשמלית, עם פנסי איתות. וילונות בדלתות צד, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. 2 משענות יד, תא אחסון מקורר. לחצן התנעה חכם, שלט נוחות. חישוקי מגנזיום. פנסי ערפל קדמיים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר וניכרת גמישות בפעולת המנוע כאשר זמן התאוצה קצר. מערכת דימום המנוע פועלת ביעילות ומדומת בעת עצירה עם לחיצה על הבלם, עם עזיבתו המנוע נדלק. הפעולה גורמת לשקט בתא הנוסעים, אך קצת מטרידה בתנועה בעומסי תנועה. לטובת העניין ניתנת לנהג האפשרות לביטולה באמצעות ניתוק במתג מיוחד במסך המגע. תיבת ההילוכים אוטומטית יפנית ופועלת ביעילות. שילוב ההילוכים נעשה באמצעות ידית עדינה מדי שממוקמת מימין לגלגל ההגה. העברת הילוכים במצב ידני, נעשית באמצעות מנופים נוחים המצויים סביב גלגל ההגה. התיאום בין המנוע לגיר הנו יעיל ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות בכביש טובה והיציבות ניכרת בזכות מערכות אקטיביות מתקדמות. כיול המתלים נוטה לרך, ההיגוי קל ורגישותו מתקשה עם הגברת המהירות. תנוחת הישיבה גבוהה, וראוי לציין את שדה הראייה הרחב במיוחד מלפנים, בזכות החזית הפנורמית הייחודית לדגם עם השמשה הענקית. הפנל הקדמי, עמוק במיוחד ויש להסתגל לאומדן האורך. השמשות הרחבות בחזית ובצדדים מעניקות שליטה בנעשה בכביש. רמת האבזור עשירה ומפנקת. המרחב, הנוחות העוצמה והתכנון הופכים את המיקרו רקוסואן של סיטרואן, שזהה לפיג'ו 3008 לחוויית נהיגה מהנה, נוחה ואטרקטיבית במחיר.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, רמת אבזור, תכנון ומרווח פנימי, עיצוב ייחודי, נפח תא מטען.
חסרונות – ידית הילוכים עדינה, תפעול מערכת שמע באמצעות מסך מגע יד בלבד.
סיכום – הפיקאסו C4, מתחדשת עם מיני-קרוסאובר, בעיצוב קומפקטי שמיועד לחמישה נוסעים. המכללים בו רבים וגם עיצוב מתקדם ועתידי. המנוע טורבו עוצמתי וחסכוני, מכללי בטיחות אקטיביים ופסיביים רבים ואבזור עשיר ומפנק. מבנה המכונית הייחודי, מעניק פתרון חדש בקטגורית רכבי המנהלים, שהינו קרוסאובר קומפקטי, איכותי מרווח ונוח לנהיגה תוך מחשבה גם על הנוסעים.
בטיחות
תיאור
קיים/לא קיים
מספר
ABS– מניעת נעילת גלגלים
כן
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
כן
ESP– בקרת יציבות
כן
TCS– בקרת אחיזה
כן
כריות אויר
כן
6
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
כן
התראה קולית לאי חגירת חגורות
כן
5
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
כן
ביטול כרית אויר לנוסע
כן
גלגל חליפי
כן
קטן
מבחני ריסוק5 כוכבים
EURO NCAP
בוגרים
87%
ילדים
91%
הולכי רגל
64%
מפרט טכני
תיאור
נתונים
המנוע
טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר
הספק (כ"ס / סל"ד)
6000/165
מומנט (קג"מ / סל"ד)
1400/24.4
תיבת הילוכים
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
אורך ( מטר)
4,428
רוחב (מטר)
1,826
גובה (מטר)
1,625
בסיס גלגלים (מטר)
2,785
מידת צמיגים
205/60/16
נפח תא מטען (ליטרים)
630
נפח מיכל דלק (ליטרים)
57
משקל עצמי (ק"ג)
1,310
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
1/7.93
מרווח רגלים (ס"מ)
קדמי: 52 אחור: 35 סה"כ: 87
רוחב מושב אחורי (מטר)
1.32
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
8.4
מהירות מרבית קמ"ש
210
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
1/17.9
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
1/12.3
תמונות נוספות:

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור