קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 8 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: ספרד קוד דגם: 0496-0107
תיאור: סיטרואן C3 AIRCROSS הנו רכב פנאי קטן, מהדור החדש ליצרן. העצוב עתידי, מדליק ומרהיב, בשילובי צבעים ועיצובי פנים ייחודיים הניתנים לבחירה. מצויד במנוע 1.2PureTechPSA המפיק 110 כ"ס. התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN היפנית. שילוב המכללים מביא לביצועים תואמים. בבטיחות קימות מערכות מקוריות, להתרעה לרבות בלימת חירום אדפטיבית. אבזור עשיר כבר מרמת הבסיס. המחיר אטרקטיבי.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, בטכנולוגיית Pure Tech המספק 110 כ"ס וממומנט גבוה במיוחד של 20.5 קג"מ. המנוע ידידותי בדרגת זיהום 8.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים, עם מערכת להעברה ידנית. מתוצרת AISIN יפן.
עיצוב חיצוני – עתידי וצעיר, בשילוב צבעים. המרכב גבוה, החזית אגרסיבית, עם מכסה מנוע מעוגל וקצר, שנושק לכונס צר בשילוב פנסי לד. הפגוש אגרסיבי וכולל פנסי חזית וכונסי אוויר. בתחתית סף תחתון ומגן אבנים.
הצד, עם מבנה קופסתי ומרכב גבוה המאפיין קרוסאובר. בגג מסילות מטען צבעוניות, החלונות במפלס גבוה, הדלתות רחבות עם מפתח גבוה. קשתות הגלגלים אגרסיביות ובציפוי פלסטיק קשיח. חישוקי הגלגלים מאלומיניום ובעצוב ספורטיבי.
מאחור, סגנון ספורטיבי, בגג ספוילר בשלוב פנס לד. שמשה פנורמית כהה, דלת מטען קמורה. הפנסים מעוצבים כריבוע. הפגוש אגרסיבי בסטייל שטח ומעוצב בשני גוונים.
עיצוב פנימי – אלגנטי, מודרני וניתן דגש לאיכות החומרים. הפנל גבוה ועמוק, משולב בפלסטיק ואריג. במרכזו צג מולטימדיה מקורי, פנל ההילוכים במפלס נמוך, לוח בשעונים אנלוגי ורחב בשילוב צג דיגיטלי. גלגל ההגה במבנה 3 צלעות. המושבים צרים ומהודרים, התקרה גבוהה ודפנות הדלתות מרווחות.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, זמינות הכוח עם מומנט גבוה שמעניק תאוצה יעילה. במאמץ, ניכרים רעשים קלים, האופייניים למנוע טורבו בעל 3 בוכנות. מערכת דימום המנוע פועלת באופן מורגש וניתנת לביטול בבחירה במסך המגע. תיבת 6 ההילוכים אוטומטית, בעלת יחסי העברה קצרים ויש גם אופציה להעברת הילוכים ידנית, אולם מיקום הידית קצת נמוך ואינו נוח לפעולת העברה. השילוב בין המכללים מותאם ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות בכביש טובה, כיול המתלים רך ומשכך מהמורות באופן יעיל ומעניק נוחות בנסיעה. ההיגוי קל ומדויק ויכולת התמרון טובה. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה מלפנים רחב. סביבת הנהג מרווחת, והעיצוב שלה מרשים. בתחום הבטיחות, קיימות מערכות מקוריות לבלימה אוטונומית, שמירת מרחק שההתראה שלה מוצגת במסך המולטימדיה, מערכת סטייה מנתיב פועלת ביעילות ומתריעה ויזואלית וקולית בלוח השעונים. באבזור, בולטת מערכת המולטימדיה המקורית עם מסך המגע הרחב שמיועד לביצוע פעולות תפעול שונות כמזגן ועוד. עוד קיימת בדגם המבחן, מצלמה אחורית ועילית ובנוסף חיישני חנייה. העיצוב הייחודי פנים וחוץ, הופך את המכונית לייחודית ושונה מהמקובל. מרווח הגחון המשופר מאפשר מעבר בשבילים קלים. האירקרוס, שימושית יותר בזכות המבנה שלה התכנון והנפח הפנימי שבה. המבנה הייחודי, הביצועים והאבזור מעניקים חווית נסיעה ונהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, חסכונית בדלק, עיצוב מרשים כקרוסאובר, רמת בטיחות, אבזור, מרווח פנימי. נפח מטען, שימושיות, אחריות יצרן.
חסרונות – תפעול מזגן באמצעות מסך מגע בלבד, ידית הילוכים נמוכה מידי, שדה ראיה צר מחלון אחורי.
סיכום – ה- C3איירקרוס, מרהיב ביופיו באופן שלא ניתן להתעלם ממנו. במראה אופנתי בסטייל עתידי וצעיר ובשילוב צבעים מבחוץ ומבפנים. תכנון הפנים נעשה תוך מתן דגש על מרחב ונוחות לנוסעים. המכונית מצוידת במנוע בנזין מתקדם עוצמתי וחסכוני וביצועים סבירים ביותר. תיבת ההילוכים אוטומטית יפנית ואיכותית. באבזור נכללים המולטימדיה ומצלמה מתקדמת, בקרת שיוט ואקלים. תג המחיר הופך את איירקרוס למשתלם בתמורה למחיר.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5500/110 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1500/20.5 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,154 |
רוחב (מטר) |
1,824 |
גובה (מטר) |
1,637 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,604 |
מידת צמיגים |
215/50/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
410 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
45 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1203 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/10.9 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 53 אחורי: 25 סה"כ: 78 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.22 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
11.8 |
מהירות מרבית קמ"ש |
183 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/17.8 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/13 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
מקורי |
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
מקורי |
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
מקורי |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
מקורי |
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
מקורית עילית |
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
לא |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: קטן |
כריות אויר |
כן |
6 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
85% |
ילדים |
82% |
|
הולכי רגל |
64% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך בגודל "7 |
דיבורית |
כן |
ומשטח טעינה |
מערכת ניווט |
אופציה |
|
חבילת גלישה |
אופציה |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
כן |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
לא |
|
חיישני חנייה |
כן |
מאחור |
מצלמת רוורס |
כן |
תצוגה עילית |
בקרת שיוט |
כן |
|
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |