תוצר: סיטרואן דגם: ברלינגו XTRComfort
קבוצת הרכב: מסחרי- טנדרקבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 6 רמת בטיחות: 4
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: ספרד קוד דגם: 0496-0068
תיאור: הברלינגו של סיטרואן, מתבססת על פלטפורמת המיניוואןC4 פיקסו. היא ממונעת במנוע דיזל ומצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית. העיצוב במבנה מוגבה שמיועד ל- 5 נוסעים. העיצוב הפנימי, מודרני ומרווח. מרווח. הברלינגו מצוידת בשפע של אביזרים המאפשרים לה לתפקד כרכב מסחרי וכרכב נוסעים. התיבה האוטומטית משווקת לראשונה ומהווה פתרון מסחרי יעיל.
מנוע וביצועים – דיזל HDI בנפח של 1.6 ליטר. הספק המנוע 100 כ"ס ומומנט של 25.9 קג"מ. הביצועים טובים וחסכוניים, דרגת זיהום 6..
תיבת הילוכים – אוטומטית- רובוטית חד מצמד, 6 הילוכים. מערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופי הילוכים בצמוד לגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לתגבור בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ובקרת משיכה, מערכת למניעת הידרדרות בעלייה. מערכת התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלים (מובילאיי). נעילה אוטומטית של הדלתות, פנסי ערפל, פנסי לד לתאורת יום, הדלקת אורות איתות בזמן בלימת חירום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 3 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – החזית מעוצבת בקווים עגולים כאשר כונס האוויר מעוצב במרכזו בדמות סמל היצרן. פנסים גדולים משתלבים לכנפיים, שמשה קדמית רחבה וגבוהה ופגוש אגרסיבי בצבע הרכב. עיצוב הצד מחבר בין קווים עגלגלים. בגג מסילות למטען, החלונות רחבים, האחוריים כהים. מפתח הדלתות גדול ויש גם שתי דלתות הזזה. מאחור, שתי דלתות נפתחות לצדדים, השמאלית שבהם רחבה יותר, חלונות הדלתות האחוריים רחבים ומסתיימים בפגוש תחתון צר ובצבע הרכב.
עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי, פנל קדמי גבוה, טפוח ועמוק, בגוונים כהים: שחור ואפור. מרכז הפנל רחב ומלבני, עם 4 פתחים גליליים לאוורור ואחסון. בחלקו העליון של הפנל, צג נתונים למחשב הדרך, ומתחת מערכת שמע ופנל למזגן. ידית תיבת ההילוכים ממוקמת במפלס גבוה וזווית הנוטה כלפי מטה. המתגים קשיחים ונוחים להפעלה. גלגל ההגה, בעל שלוש צלעות, מעוצב בסגנון ספורטיבי. לוח שעונים אנלוגי, הוא מואר בצבע כתום ובמרכזו צג נתונים ומנורות בקרה שונות, מעליו מצוי תא אחסון שימושי. תאי אחסון רבים ובמקומות שונים לרבות מעל השמשה הקדמית. דפנות הדלתות מרווחות ומיוצרות מחומר קשיח ואיכותי. המושבים מלפנים ומאחור מרווחים וכוללים מדפי נוחות למושב המרכזי. התקרה גבוהה עם חלל נרחב.
אבזור– מערכת שמע MP3עם CD הנשלטת מגלגל ההגה. מזגן מקורי, מערכת בקרת שיוט, גלגל ההגה ניתן לכיוון לגובה ולעומק, תא כפפות מקורר, מחשב דרך, נעילה מרכזית ושני חלונות חשמליים, פנסי ערפל, מחשב דרך, כיסוי לתא מטען.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים. ההספק והמומנט גבוהים ומקנים ביצועים טובים. זמינות כוח מתקבלת בטווח זמן קצר, זמן התאוצה סביר. תיבת ההילוכים אוטומטית. הפעלתה באמצעות בורר סיבובי המוצב בפנל הקדמי. החלפת הילוכים אוטומטית בסגנון רובוטי, המשמעות העברות ההילוכים הראשונות מורגשות בתנודות קלות, ניתן להקל בתחושה בביצוע החלפת הילוכים באופן ידני באמצעות מנופי ההילוכים שמצויים בגלגל ההגה ונוחים לתפעול. המערכת למניעת הדרדרות בעת זינוק בעליה יעילה מאוד והיא תורמת רבות בזינוק בשיפוע ומקלה בנהיגה. התנהגות כביש טובה, הרבה בזכות מערכות הבטיחות האקטיביות שקיימות. המתלים קשיחים, היגוי מדויק וברגישות תואמת, לתנאי הכביש והמהירות. באופן כללי ניכרת יציבות בנהיגה וגם תחת עומס. הישיבה גבוהה ושדה הראייה לנהג נרחב. תכנון פנימי יעיל ומרווח מאוד לנוסעים מאחור. רמת האבזור סבירה ומעניקה נוחות והנאה בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבה אוטומטית, חיסכון בדלק, רמת בטיחות אקטיבית, 6 כריות אוויר, בקרת שיוט, עיצוב דינאמי, מרחב פנימי, רוחב מושב אחורי, מודולרית לטעינה ולהסעת נוסעים כאחד.
חסרונות – פנל קדמי וקונסולה מעובים ועמוסים, ללא מערכות בטיחות מקוריות.
סיכום – הברלינגו החדשה היא מסחרית איכותית, אמינה ומשופרת לעומת העבר. היא מתחדשת גם בתיבת הילוכים אוטומטית חד מצמד שמשפרת את איכות הנהיגה. מאובזרת כמקובל כולל מערכת בקרת שיוט. מרווחת מאוד בפנים. מנוע הטורבו דיזל 100 כ"ס מעניק ביצועים טובים וחסכוני בדלק. הברלינגו מסחרית קומפקטית שימושית מתאימה למטרתה הובלת מטען ונוסעים בנוחות מרובה.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
לא |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
לא |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
לא |
|
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
לנהג |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: מלא |
מבחני ריסוק- 3 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
56% |
ילדים |
74% |
|
הולכי רגל |
63% |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
3750/100 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1750/25.9 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים והעברה הידנית |
אורך ( מטר) |
4,380 |
רוחב (מטר) |
1,810 |
גובה (מטר) |
1,801 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,728 |
מידת צמיגים |
205/65/15 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
675ובקיפול מושבים: 3,000 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
53 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1,399 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/13.99 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 54 אחורי: 30 סה"כ: 84 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.32 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
14.3 |
מהירות מרבית קמ"ש |
171 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/23.8 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/15.5 |
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |