סיטי טרנספורמר חושפת הרכב העירוני המתקפל ה-CT-2

סיטי-טרנספורמר, מפתחת הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם, נוסדה בשנת 2014, חושפת באיטליה באופן רשמי את ה-CT-2, גרסת הייצור הסופית של הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם. רכב זה תוכנן להציע לנוסעיו בטיחות, נוחות וביצועים של רכב פרטי, עם יכולת תמרון וחניה כשל כלי רכב דו-גלגלי. רכב זה תוכנן ועוצב מתוך המטרה להציע את הפתרון המושלם לתחבורה אישית בתחום העירוני והפרברי, תוך מתן תשומת לב משמעותית לבטיחות, לקיימות ואיכות הסביבה הודות לממדים זעירים, הינע חשמלי מתקדם ומודולריות פורצת דרך שמאפשרת לו להעצים מאוד את אפשרויות השימוש בו.

ה-CT-2 מבוסס על שלד פלדה מהפכני וגוף אלומיניום קל משקל, מסוגל לשנות את רוחב מפשק הגלגלים בהתאם לצורך מפשק גלגלים צר להגברת יכולות התמרון, הזריזות העירונית וצמצום ממדיו לצורכי חניה וכו' וכן מפשק גלגלים רחב על מנת להגביר את יציבותו ובכך לאפשר לו להגיע למהירות מרבית של עד 90 קמ"ש. המעבר מדגם האבטיפוס CT-1 לדגם הייצור הסדרתי, ה-CT-2, הביא עמו שלל עדכונים מתבקשים אשר גובשו לאחר מחקר למידה ארוך ומקיף ואלה כוללים ליטושי עיצוב רבים, מערך מתלים ומנגנון התרחבות משופרים, מנגנון ההיגוי חדש, שיפור משמעותי לארגונומיה בתא הנוסעים, אבזור בטיחות ואבזור נוחות רבים ועוד. ייצורו הסדרתי של דגם זה יחל ברבעון אחרון של 2026 בעיר טורינו שבאיטליה. סיטיטרנספומר חברה לכמה מהחברות המובילות בתעשיית הרכב, בהן CeComp אשר הביאה ניסיון רב ונרחב בפיתוח, תכנון וייצור של כלי רכב חשמליים ובין לקוחותיה נמצאים אסטון מרטין, פולקסווגן, אלפין-רנו ומקלרן. ל- CeCompחמישה מפעלי ייצור באירופה בהם היא מייצרת רכבי אבטיפוס, רכיבים לתעשיית הרכב ואף כלי רכב סדרתיים. בנוסף לכך, שיתוף פעולה עם BOSCH העניק לסיטיטרנספומר תוכנות קישוריות מתקדמות למערכת המולטימדיה שברכב.

ה-CT-2 החדש ממשיך ליהנות מממדים חיצוניים זעירים, אך ממרחב מחיה נדיב במיוחד. אורכו 2.5 מטר, גבהו 1.53 מטר, בסיס גלגליו 1.8 מטר ורוחבו מסוגל להשתנות בין 1.0 ל-1.3 מטר. בהתאם לכך, קוטר הסיבוב שלו ה-CT-2 עומד על 8.2 מטר במצב הצר ו-8.5 מטר במצבו הרחב. סידור ישיבה של 1+1 (ישיבה בטור) מאפשר מרחב מחיה גדול ונדיב לשני הנוסעים, עם ראות מצוינת החוצה הודות לשטח חלונות גדול (כולל שני חלונות גג) וכן במידת הצורך בקיפול המושב האחורי, גם להציע תא מטען שנפחו 450 ליטר או אף 500 ליטר בעת הסרת המושב האחורי. תא הנוסעים של ה-CT-2 יציע לנוסעיו מיזוג וחימום, מערכת שמע איכותית מבית MOREL עם ממשק מלא לטלפון החכם, בקרת שיוט, מחשב נסיעה ועוד.

יחידת הנעה- על ההינע אחראים צמד מנועים חשמליים בגלגלים האחוריים ותפוקתם נעה בין 15 קילוואט (כ-20 כ"ס) ועד 22 קילוואט (כ-30 כ"ס) בזמן BOOST. במצב "עירוני" יוגבל ה-CT-2 ל-40 קמ"ש ואילו במצב הבינעירוני בו הרכב מגדיל את מפשק הגלגלים לכדי 1.3 מטר, תעמוד המהירות המרבית על 90 קמ"ש. הכוח למנועים אלה מגיע מסוללת ליתיום בקיבולת של 15 קוט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה בין טעינות של עד 180 ק"מ. הטעינה של סוללה זו יכול להתבצע משקע חשמל ביתי רגיל (3.3 קילוואט) וטעינה מלאה תארך 4.5 שעות בלבד.

ה-CT-2 יהיה הגרסה המסחרית המאפשרת למשתמשים להשתמש בו הן כמכונית והן כאופנוע הודות לשלדה הרשומה בפטנט לשינוי צורה. השלדה והתכנון הייחודי מאפשר למשתמשים לנסוע בצורה בטוחה ונוחה במצב רחב כמכונית, ולהתגבר  על התנועה ולחנות בכל מקום בדומה לרכב דו-גלגלי במצב צר.

CITY TRANSFORMERהחברה הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול הניידות האישית, שיתופית ומסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים. מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה- ד"ר בהנדסת מכונות אונ' בן גוריון, בעברו הקים וניהל את חברת הסטארט אפ "מוב אנד דייט". את סיטי-טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון הקיפול הייחודי של הרכב. מייסד שותף וסמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה של החברה אודי מרידור – בעל תואר שני בננו פיזיקה. במהלך 2014 לקח אודי חלק בתוכנית של אוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א, נטל חלק בהקמה של שתי חברות בתחום החלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת. מייסד שותף נוסף ומנהל עיצוב של החברה אייל קרמר – שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לאייל קרמר ניסיון רב בעיצוב מוצר עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. הוא גם זכה בפרסים רבים על עיצובים למותגים ישראליים ובינ"ל.

מפרט טכני CT-2

מפרט מצב עיר מצב ביצועים
מהירות מרבית 40 קמ"ש 90 קמ"ש
תאוצה 50-0 קמ"ש: 5 שניות  
הספק: 15 קילוואט (20.4 כ"ס)  
 

הספק שיא:

22 קילוואט (30 כ"ס)  
תיבת הילוכים: הילוך יחיד מצב BOOST
סוללה: 15 קוט"ש, ליתיום  
טעינה: 3.3 קוט"ש, 4.5 שעות טעינה מ-0 ל-100%  
טווח: 180 ק"מ  
טווח עם מיזוג אוויר: 120 ק"מ  
 

משקל עצמי:

450 ק"ג  
 

משקל כללי:

750 ק"ג  
 

חלוקת משקל:

50:50  
קוטר סיבוב: 8.2 מטר 8.5  מטר

צילום: יצרן

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg