תוצר: סוזוקי דגם: ויטארה 1.4GLX 2019
קבוצת הרכב: פנאי שטחקבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 3רמת בטיחות: 5
שנת ייצור: 2019 ארץ ייצור: הונגריה קוד דגם: 0299-0080
תיאור: הויטארה רכב פנאי שטח של סוזוקי, שמיוצר משנת 1988 כבר דור רביעי, מותאם יותר לתנאי שטח קלים. עיצוב עדכני, לאחר מתיחת פנים ואחור ועיצוב פנימי עדכני, לרבות לוח השעונים בדגש לאיכות החומרים. מנועי טורבו בנזין חדשים ועוצמתיים, תיבה אוטומטית עם שליטה ידנית. הביצועים מרשימים וחסכוניים. בתחום הבטיחות, בויטארה מערכת התראה מתוצרת "מובילאיי". רמת האבזור משופרת ביותר. מחירה אטרקטיבי ביותר.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין 4 צילינדרים, בנפח 1.4 ליטר, המספק 140 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. מערכת Stop & Go לדימום המנוע בעת עצירה.
תיבת הילוכים – אוטומטיתעם 6 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים באופן ידני, בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני – עיצוב החלק הקדמי של הויטארה מתעדכן, החזית עם מכסה מנוע בולט, כונס אויר בשילוב בניקל אנכיים האופייניים לרכבי שטח. פנסי חזית רחבים בשילוב לד שמשתלבים לכנפיים. לכך יש להוסיף פגוש אגרסיבי שבתוכו משולבים פנסי ערפל ופנסי לד לתאורת יום. וכונס תחתון אגרסיבי בצבע כסוף שמעוצב כמגן אבנים ומקנה תחושת שטח. עיצוב הצד, מעניק לויטארה את המראה הקשוח בזכות מבנה מרכב מוגבה שבולטים בו שילוב בין קו הגג המשופע לאחור. העין קולטת גם קו זרימה בולט בכתפי הדלתות הנתמכים על ידי חלונות כהים ודלתות רחבות. קשתות גלגלים מעובות, וחישוקי אלומיניום מהודרים. עיצוב החלק האחורי אלגנטי ומעודכן בפנסים רחבים. ופגוש חדש צר וגבוה, בשילוב שני צבעים, בשילוב פנס ערפל ומחזירי אור.
עיצוב פנימי – אלגנטי ומודרני, בדגש על איכות חומרים ועיצוב נקי. הפנל הקדמי צר וגבוה, במרכזו 3 גלילים לפתחי האוורור, ממשטח פלסטיק כסוף בחזית, פנל מערכת השמע עם צג מולטימדיה רחב, מתחת מערכת בקרת אקלים פנל ההילוכים מעוצב בשילוב עור עם פלסטיק כסוף. לוח שעונים בעצוב חדיש ומודרני, עם שני שעונים אנלוגיים במרכזם צג איכותי למחשב הדרך גלגל ההגה עם שלוש צלעות ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחיםוהתקרה גבוהה. דפנות הדלתות מרווחות לרבות תאי האחסון.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים וטובים, שמתבטאים בנתוני הספק ומומנט. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר במיוחד. המכונית פשוט זריזה ומגיבה בקלות. בנסיעה, ניכרים רעשי רוח מחוסר בידוד בקדמת הרכב. תיבת ההילוכים אוטומטית סטנדרטית, שילוב הידית בתחילת נסיעה,נוטה למקם אותה במצבM שנועד להחלפה ידנית ולא במצב D השימושי. יחסי העברת הילוכים ארוכים, מנופי החלפת ההילוכים ממוקמים בגלגל ההגה, ומאפשרים החלפה נוחה להילוכים. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול ממוצע בין רך לקשיח. ההיגוי קל ומדויק. תחושת היציבות ניכרת בכביש. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת בכביש. שדה הראיה נרחב מלפנים. מרווח פנימי יעיל, למעט מרווח הרגלים ליושבים מאחור. התקרה הגבוהה ומפתח המושב האחורי קצת צר. רמת האבזור המשווקת גבוהה בעיקר בתוספת מערכת המולטימדיה (כאופציה), שמותקנת בישראל ומעניקה פתרונות מושלמים לרבות פטנט לתפעול קולי ובטוח לפעולות שונות במולטימדיה. הנסיעה תואמת לתנאי שטח קלים ויעילים בזכות כוח מנוע ומרווח גחון משופר. התמורה למחיר לרכב פנאי שטח מעולה.
יתרונות – ביצועי מנוע, זמן תאוצה, תיבת הילוכים עם מנופי הפעלה, חסכונית בדלק, רמת אבזור, מערכת מולטימדיה, עיצוב כללי, רמת זיהום. תמורה למחיר מעולה.
חסרונות – ללא מערכות בטיחות מקוריות ואדפטיביות, בידוד רעשים, ללא פתחי אוורור מאחור, מיקום פנס ערפל בפגוש האחורי.
סיכום – הויטארה, הוא רכב פנאי שטח ותיק, מתחדש במנועי טורבו עוצמתיים ועיצוב עדכני. רמת אבזור משופרת עם אופציה למולטימדיה משוכללת. רמת הבטיחות כוללת אבזור כללי שכולל 7 כריות אוויר ומערכת התרעה למניעת תאונות של מובילאיי. הביצועים עוצמתיים, המחיר האטרקטיבי הופך את הג'יפון של סוזוקי לעסקה משתלמת ביותר.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5500/140 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1500-4000/22.4 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,175 |
רוחב (מטר) |
1,775 |
גובה (מטר) |
1,610 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,500 |
מידת צמיגים |
215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
375 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
47 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1220 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/8.7 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 52 אחורי: 22 סה"כ: 74 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.28 |
תאוצה 0-100קמ"ש (שניות) |
9.5 |
מהירות מרבית קמ"ש |
200 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/16.9 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/14.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
לא |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
מובילאיי |
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
מובילאיי |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
מובליאיי |
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
לא |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: קטן |
כריות אויר |
כן |
7 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
89% |
ילדים |
85% |
|
הולכי רגל |
76% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
לא |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך בגודל "10.2 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
לא |
אופציה |
חבילת גלישה |
אופציה |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
לא |
|
חיישני חנייה |
כן |
מקורי קדמי ואחורי |
מצלמת רוורס |
לא |
אופציה |
בקרת שיוט |
כן |
|
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
לא |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |