המכונית
תוצר: סוזוקי דגם: גראנד ויטרה JLX-EL
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 14 שנת ייצור: 2009
תיאור: הגראנד ויטרה בגרסתה החדשה מיוצרת משנת 2008 בגרסה קצרה 3 דלתות, וארוכה עם 5 דלתות. הג'יפ במבנה מרכב אחוד על שלדת סולם מובנית. ייעוד הרכב פנאי וגם לשטח, ועל כן ניתן דגש בייצורו לנוחות הנסיעה ולרמת אבזור מפנקת.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 2.4 ליטר , עם תזמון שסתומים משתנה והזרקת מסילה, הספק של 168.5 כ"ס ומומנט של 23.1 קג"מ. מנוע עוצמתי וחסכוני.
תיבת הילוכים – אוטומטית 4 הילוכים עם מערכת שיפט גיר, החלפת הילוכים יעילה, משתלבת עם מערכת העברת כוח פועלת באופן חשמלי ב-4 מצבים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, בלמי דיסק ל- 4 גלגלים, מערכת בקרת יציבות, מתלים נפרדים, שלדת סולם מובנית, פנסי ערפל קדמיים ופנסים במראות.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התקני איזופיקס למושבי בטיחות לילדים, מנגנון הגנה בקורות גג המכונית.
מבחני ריסוק – 4 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – אלגנטי וספורטיבי, מרכב אחוד, חזית עם שיפוע לפנים, עיצוב צידי מעודן, חלק אחורי משופע קדימה, גלגל רזרבי חיצוני בדלת אחורית, פנסים בולטים בחזית ומאחור.
עיצוב פנימי – מודרני וספורטיבי, שילוב של חומרים שונים ואיכותיים, גלגל ההגה ולוח שעונים בעיצוב ספורטיבי, פנל למערכות אקלים ושמע עם צגים דיגיטליים ומתגים סטנדרטיים, מושבים מהודרים.
אבזור– מערכת שמע מקורית MP3, נשלטת בגלגל ההגה, בקרת אקלים, בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור, מושבים מצופים עור, מחשב דרך, התנעה ללא מפתח, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מוארות ובכיוון חשמלי, חלון גג חשמלי, מסילות לגגון, פנסי ערפל.
תחזוקה – תדירות טיפולים 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש– מנוע עוצמתי ביצועים טובים ושקטים, תיבת הילוכים יעילה יחסי העברה ארוכים, הנעת ה- 4X4 תפעול בשילוב במתג חשמלי ל- 4 מצבים, יעילה לכל תנאי דרך,התנהגות כביש טובה, מתלים תואמים לכביש ולשטח, בכיול רך, אחיזת כביש טובה והיגוי מדויק, אבזור מפנק ומרווח פנימי יעיל גורמים להנאה בנסיעה.
יתרונות – ביצועי מנוע, יכולת עבירות בשטחי עפר, הילוך כוח, רמת אבזור, חיסכון בדלק.
חסרונות – עיצוב פנימי סטנדרטי, מרווח גחון, נפח תא מטען.
סיכום – הגראד ויטרה בגרסת 5 דלתות מכונית פנאי שטח יעילה ביותר ומפנקת, מנוע חדיש ועוצמתי, גיר יעיל, העברת כוח גם למצב LOW מקנה יכולת עבירות טובה גם בשטח, מבנה מרכב ומתלים רכים גורמים לתחושת נהיגה מהנה, רמת אבזור מרשימה תורמת לא פחות.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
ילדים
|
![]() ![]() ![]() |
|
הולכי רגל
|
![]() ![]() ![]() |
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 2.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/168.5
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
3800/23.1
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 4 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.500
|
רוחב (מטר)
|
1.810
|
גובה (מטר)
|
1.695
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.640
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
398
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
66
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1670
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.9
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 48 אחורי: 30 סה"כ: 78
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.34
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
12
|
תצרוכת דלק (ק"מ / ליטר)
|
1/8.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |