קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 1 דרגת זיהום: 4 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2017 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0683-0016
תיאור: האיגניס, מכונית מיני קרוסאובר, שהושקה ב- 2016. מדגש בה העיצוב האופנתי והייחודי שזיכה אותה בפרסים ברחבי העולם. המנוע 1.25 ליטר ותיבה ידנית ואוטומטית. הביצועים יעילים וחסכוניים בדלק. רמת האבזור משודרגת עם אופציה לתוספת מולטימדיה מקומית ומצלמה. המבנה שלה מכניס אותה גם לקטגוריית רכבי המיני פנאי שטח. המחיר אטרקטיבי.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.25 ליטר דגם DualJet המספק 90 כ"ס ומומנט של 12.2 קג"מ. בתקן יורו 6 ובדרגת זיהום 4.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה כולל מצב ספורט.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת התרעה לשמירת מרחק, סטייה מנתיב, זיהוי: הולכי רגל, רכב דו גלגלי ותמרורים, מתוצרת מובילאיי. פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – אופנתי במבנה קופסתי ובשני גוונים כשהגג שחור. מלפנים, שמשה פנורמית, מכסה מנוע קצר שמשתלב בכונס אוויר מלבני ובו עיטורי ניקל ופנסי חזית שמובנים ומשולבים בהם פנסי לד. הפגוש, אגרסיבי בשילוב פנסי ערפל במסגרת ניקל וכונסי אוויר בתחתית.
הצד, עיצוב צד הרכב, מקנה את תחושת מכונית קרוסאובר עם מרכב גבוה. מסילות אלומיניום בגג, חלונות כהים מאחור ובמפלס גבוה והדלתות רחבות. קווי זרימה בולטים מעל כתפי הדלתות ובכנף מאחור. קשתות הגלגלים, מצופת פלסטיק קשיח שחור, שמשתלב לסף התחתון. גלגלי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי ובגוון שחור.
מאחור, עיצוב אלגנטי וייחודי, שמשה פנורמית רחבה וכהה. דלת מטען קמורה, פנסים אחוריים שמשתלים בכנפיים ובדלת. ופגוש אחורי עם מגן פלסטיק פנס ומחזיר אור.
עיצוב פנימי – מודרני וצעיר, בשילוב שנה גוונים כהה ובהיר. הפנל שטוח בגוון שחור. במרכזו צג מולטימדיה מלבני, 4 פתחי אוורור. פנל המזגן כולל צג דיגיטלי ומתגים להפעלה.פנל ההילוכים מהודר בעול ופלסטיק כסוף ומצוי במפלס נמוך. לוח השעונים , צר ומכיל שני שעונים אנלוגיים וצג לנתוני הדרך מימין. המושבים מרווחים ורכים, התקרה גבוהה והמשקופים נמוכים. דפנות הדלתות מהודרות בשני גוונים, תא האחסון צר וידית המשיכה גלילית.
אבזור– מערכת שמע מקורית (קיימת אופציה בתשלום- למולטימדיה בהתקנה מקומית, עם מסך 7 אינץ, מערכת ניווט WAZY מצלמת רוורס, ואפליקציות שונות) שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס, מזגן עם בקרת אקלים. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה. לחצן התנעה, מערכת מובילאיי, גלגלי אלומיניום.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, אולם במאמץ ניכרים רעשים מבידוד לא יעיל.תיבת ההילוכים רציפה ותזמון החלפות ההילוכים, פועל באופן זורם ורציף. השילוב של משקל קל, עם הספק גבוה ותיבה רציפה מביא לביצועים טובים ובעיקר לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול רך אבל מרוסנים. מרכז כובד גבוה מורגש בעיקר במעבר מהיר בעיקול חד. בתחום העירוני יכולת התמרון של האיגניס, מעולה בזכות הגוי קל, מידות ושדה ראייה נרחב. תחום הבטיחות זוכה לדרוג 6 עם מערכת התרעה של מובילאיי שכוללת מגוון פעולות התרעה חשובות לרבות זיהוי תמרורים. תנוחת הישיבה גבוהה ונוחה ומאפשרת שליטה במתרחש. רמת האבזור משופרת עם מערכת מולטימדיה מתקדמת בהתקנה מקומית (כאופציה) שכוללת, מצלמה אחורית, ניווט WAZE ושלל אלפילקציות שהם יעילות לנהג ולנוסעים. מרווח גחון מאפשר יכולת עבירות גם בשבילים איכותיים. כמכונית מיני דו שימושית במבנה מוגבה כג'יפון, האיגניס ללא ספק מעניקה פתרון דו שימושי, מעניין ואטרקטיבי. היא שמשלימה ברמת האבזור שבה את כל שנחוץ ממכונית משפחתית.
יתרונות – מבנה מיני קרוסאובר, ביצועי מנוע, חסכונית בדלק, רמת אבזור, רמת בטיחות, מרווח פנימי, רוחב מושב אחורי, תמורה למחיר.
חסרונות – בידוד רעשים,תיבת הילוכים ללא העברה ידנית, גלגל הגה לא מתכוון לעומק, מושבים קדמיים צרים.
סיכום – האיגניס החדשה, מעוצבת ואופנתית. היא נותנת מענה כמכונית קטנה ושובבה, עם ביצועים והתנהגות כביש טובה המנוע עוצמתי וחסכוני בדלק, רמת האבזור משופרת, והבטיחות ברמה 6. המבנה שלה ,מאפשר להפיכתה לדו שימושית עם קיפול המושבים והדלת החמישית מאחור. היא משווקת עם תיבה ידנית ואוטומטית. המחיר שלה אטרקטיבי ומביא לתמורה הולמת ביותר.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
לא |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
לא |
|
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: קטן |
מבחני ריסוק– 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
87% |
ילדים |
79% |
|
הולכי רגל |
77% |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין בנפח 1.25 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6000/90 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
4400/12.2 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית רציפה |
אורך ( מטר) |
3,700 |
רוחב (מטר) |
1,690 |
גובה (מטר) |
1,595 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,435 |
מידת צמיגים |
175/60/16 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
271 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
32 |
משקל עצמי (ק"ג) |
895 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/9.94 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 50 אחורי: 26 סה"כ: 76 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.27 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
11.2 |
מהירות מרבית קמ"ש |
160 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/20.8 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/16.5 |
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |