סובארו BRZ מתחדשת ומציעה DNA של מכונית ספורט אייקונית הכוללות מנוע קדמי והנעה אחורית. יחד עם זאת, ה-BRZ משלבת עשרות שנות פיתוח טכנולוגי של מחלקת הנדסת הספורט המוטורי של סובארו. כל אלו, יחד עם משקל עצמי נמוך וחלוקת משקל 53:47, יוצרים מכונית ספורטיבית שהיא מכונת נהיגה אמיתית. ה-BRZ תשווק בשתי גרסאות – BRZ Premium MT Final Editionו- BRZ Limited AT Final Edition.
מנוע- ה- BRZ החדשה חזקה יותר ומונעת על ידי מנוע בוקסר (שטוח) בטכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בנפח 2.4 ליטרים המפיק 228 כ"ס, מומנט של 25.5 קג"מ ומערכת תזמון שסתומים משתנה המייעלות את תגובת המנוע בכל טווח הסל"ד עד לקו האדום שנמצא ב-7,500 סל"ד. הודות לבוכנות, הנעות אחת כנגד השנייה ומאזנות רעידות מנוע, מנוע הבוקסר פועל בצורה חלקה בכל תחום הסל"ד. כמו כן, מנוע הבוקסר מאפשר גם מיקום נמוך וקרוב יותר למרכז הרכב, ובכך תורם לשיפור האיזון ולמרכז כובד נמוך, וכתוצאה מכך הוא תורם לתגובה דינמית טובה במיוחד של המכונית.
תיבת הילוכים- ה-BRZ מגיעה בשתי גרסאות, האחת עם תיבת הילוכים ידנית והשנייה עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים המציעה אפשרות להעברת ההילוכים באמצעות משוטים מאחורי ההגה, והתאמת סל"ד אוטומטית בעת הורדת ההילוכים (Rev-Matching), על מנת שתוכל לבחור בין נהיגה נוחה ורגועה ביום-יום לנהיגה ספורטיבית מבלי להסיר את הידיים שלך מגלגל ההגה.
התנהגות כביש- ה-BRZ מתוכננת להתנהג כמו שמכונית ספורטיבית צריכה להתנהג, בזכות מתלים עצמאיים מסוג מקפרסון מלפנים ומתלים עצמאים מסוג עצמות עצה כפולות מאחור בעלי כיול ספורטיבי. בנוסף, היא מספקת אחיזה גבוהה ואיזון חוזר המספקים לנהג תחושה מקסימלית בנוגע למגבלות האחיזה, בין היתר גם בזכות הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה של חברת Torsen, בקרת יציבות עם מצב ייעודי למסלול בה ניתן לנתק את בקרת דינמיות הרכב (VDC).
בטיחות- ה-BRZ כוללת 7 כריות אוויר (SRS), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת בקרת יציבות (VSC), מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), מערכת לניטור שטחים מתים (BSD), התראה על תנועה חוצה מאחור (RCTA), מושבים קדמיים עם משענות ראש מתכווננות לטובת מניעת אפקט "צליפת שוט" בעת תאונה, מערכת LATCH לטובת עיגון מושבי בטיחות ובדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית גם מערכת Eye Sight ובלימה אוטונומית בעת זיהוי מכשולים מלפנים ומאחור.
עיצוב חיצוני- מציג שילוב נפלא של רכב ספורט מודרני עם מאפייני עיצוב קלאסיים. פיתוח ה-BRZ כלל דגש על הקווים והמאפיינים האווירודינמיים אשר מעצימים את החוויה הספורטיבית. יחידות תאורה בטכנולוגיית LEDבעלות חתימת DRL בצורת C – מיישרות קו לשפת העיצוב החדשה של SUBARU, בנוסף יחידות התאורה הקדמיות סובבות פניה (SRH). חישוקי סגסוגת קלים במידה215/40 R18 עטופים בצמיגים ספורטיביים Michelin Pilot Sport 4 מספקים אחיזה גבוהה במיוחד ושליטה מדויקת ב- BRZ. מראות הצד בצבע הרכב בעלות כיוון חשמלי ואפשרות לקיפול חשמלי, מגבים בעלי שתי מהירויות כולל מצב הפעלה לסירוגין.
עיצוב הפנימי– שומר גם הוא על קו ספורטיבי ותכונות לנהיגה דינאמית הכולל מושבים ספורטיביים מחוממים עם תפירה והדגשות באדום. מושב הנהג מתכוונן ידנית ל-6 כיוונים, מושב נוסע קדמי מתכוונן ידנית ל-4 כיוונים, גב מושב אחורי מתקפל, גלגל הגה בעל 3 חישורים מצופה עור עם תפרים אדומים המתכוונן מעלה/מטה ופנימה/החוצה, בנוסף – ידית הילוכים ובלם היד מצופים עור עם הדגשות אדומות. בנוסף קיים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 המאפשר שלל אפשרויות תצוגה, במרכזו של לוח המחוונים תמצאו מד סל"ד ולצידו מד כוח G. לוח המחוונים מציע מצב ספורט (בדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית) ומצב מסלול על מנת לספק תצוגה קלה וברורה של כל הנתונים הרלוונטיים לנהג. מערכת ANC מגיעה כסטנדרט בשתי רמות הגימור.
אבזור- ה-BRZ מאובזרת במערכת לכניסה ללא מפתח הכוללת התנעה בלחיצת כפתור, חלונות חשמל נפתחים ונסגרים אוטומטית בלחיצה, סוככי שמש הכוללים מראות איפור סמויות, תא כפפות הכולל שקע טעינה 12 וולט, תאורה אוטומטית בעת פתיחת הרכב, מערכת בקרת אקלים המחולקת לשני אזורים נפרדים ומערכת מולטימדיה מקורית STARLINK עם קישוריות מלאה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto (בכפוף לתמיכת המכשיר הסלולרי), קישוריות אלחוטית ל- Bluetoothומסך מגע בגודל 8 אינץ'.
מחיר: החל מ-229,900 ₪
לדברי היבואן, מלאי הרכבים מצומצם ומוגבל ל-150 רכבים בלבד.
צילום – יצרן
\