המכונית
תוצר: סובארו דגם:B-4TOP
קבוצת הרכב: משפחתית גדולהשנת ייצור: 2011 דרגת זיהום: 11
תיאור- דגם ה- B-4 הקרוי בישראל מכונה "לגאסי" ברחבי העולם. הדגם הוביל מאז ועד היום את היצרן היפני להישגים מרשימים במכירות. מנוע הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה הייחודיים לסובארו, מעתה גם בשילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות נוספות. דגם הביזנס מיועד לציי רכב, מגיע מופחת אבזור כ- כיסא מתכוונן חשמלית וחישוקי מגנזיום.
מנוע וביצועים – בנזין 2.0 ליטר, שטוח- בוקסר, יעיל בביצועים ואמין, בהספק של 150 כ"ס ומומנט של 20 קג"מ. מיוצר בתקן יורו 5 לרמת זיהום אוויר נמוכה.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה-לינירטרוניק, 6 הילוכים, טווח יחסי העברה גדול, אפשרות להעברת הילוכים ידנית באמצעות ידיות פדל שיפט המצויות בגלגל ההגה, תפעול נוח ויעיל למשתמש.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות סייען לבלימת חירום, בלם חנייה אוטומטי לרבות במצב בו המכונית בשיפוע או במורד, מערכת בקרת יציבות ובקרת משיכה, מערכת הינע כפולה לכל ארבעת הגלגלים , מתלים נפרדים, הגה כוח, פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות במראות צד.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית לאי חגירה, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, מנוע והגה קורסים בתאונה חזיתית, בקרת לחץ אוויר בצמיגים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP. וכן במבחני ה- NCAP היפני.
עיצוב חיצוני – ספורטיבי ,אגרסיבי ומהודר, בקווי עיצוב ישרים. החרטום חד ומעובה עם פנסי תאורה גדולים, קווי זרימה לאורך, צד הרכב משופה קדימה מגנים ספורטיביים בתחתית ובתי גלגלים מודגשים ומעובים עם גלגלי מגנזיום, חלק אחורי מעודן תא מטען מוגבה ומודגש עם פנסים רחבים.
עיצוב פנימי – מהודר, בסגנון ספורטיבי, הקפדה על הנדסת אנוש לנהג, מרווח פנימי מרשים, שילוב חומרים איכותיים, גלגל ההגה, ידית הילוכים ולוח השעונים מעוצבים בסגנון ספורטיבי ועתידי, מושבים מהודרים תאי אחסון רבים ואבזור רב לנוחיות הנהג והנוסעים.
אבזור– מערכת שמע מקורית עם מחליף 6 דיסקים נשלטת מגלגל ההגה, תקע AUX, מערכת בקרת אקלים עם כיוון נפרד לנהג ולנוסע לצידו, מערכת בקרת שיוט בגלגל ההגה, מחשב דרך ושעון בקרה לתצרוכת דלק רגעית, גלגל הגה מצופה עור, נעילת דלתות וחלונות חשמל עם שלטי נוחות במפתח הרכב, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית ואיתות צד.מושב נהג חשמלי ועם תמיכת גב תחתון, גלגלי מגנזיום.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש– מנוע כוחני ושקט, ביצועים זמינים ויעילים בשילוב תיבת ששת ההילוכים הרציפה, העברת הילוכים ידנית בהגה נוחה לתפעול, התנהגות כביש טובה בזכות מערכת הינע כפולה תורמת ליציבות ולאחיזה, מתלים אקטיביים בכיול רך, היגוי מדויק. ישיבה גבוהה חלונות ומראות רחבים, מקנים שדה ראייה טוב, תכנון פנימי איכותי ומרשים, מרווח פנימי לרגלים, מפתח הדלתות גדול גם ליושבים מאחור, רמת אבזור גבוהה והביצועים בהתייחס למתחרותיה מעניקה חווית נהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע והתנהגות כביש, תיבת הילוכים, צריכת דלק, רמת בטיחות, רמת אבזור, מרווח פנימי.
חסרונות – עיצוב חיצוני, ללא מנגנון ביטול כרית אוויר.
סיכום – ה- B-4 החדשה שונה מקודמתה, מנוע בשילוב הגיר הרציף החדשני, בעיצוב פנימי מרשים ורמת אבזור בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, רמת הבטיחות שופרה משמעותית עם תוספת מערכות בקרת יציבות ואחיזה, רמת אבזור מרשימה בדגם ה- TOP.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
VDC– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
79%
|
ילדים
|
73%
|
|
הולכי רגל
|
58%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 2.0 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/150
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
3000/20
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית- רציפה 6 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.730
|
רוחב (מטר)
|
1.780
|
גובה (מטר)
|
1.505
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.750
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
476
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
65
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1460
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.73
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 55 אחורי: 33 סה"כ: 88
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.30
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.1
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.5
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/10.3
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |