תוצר: סובארו דגם:B4 Classic
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 7
שנת ייצור: 2015 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0650-0115 רמת בטיחות: 3
תיאור: ה-B4 מכונית המנהלים של סובארו, היא דור שישי לדגם והיא מתחדשת במספר פרמטרים ראשית יש שינוי בעיצוב שהוא כיום יוקרתי ועדכני , שנית,ניתן דגש לאיכות חומרים ומרחב פנימי. ולבסוף ה-B4 משלבת בין מנוע בוקסר עוצמתי, תיבת הילוכים רציפה והנעה לכל הגלגלים AWD מה שמביא לשיפור בביצועים ובהתנהגות בכביש. רמת הבטיחות שופרה בשלל מכלכלי וגם רמת האבזור משופרת מתמיד.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 2.5 ליטר, המספק 175 כ"כ ומומנט של 24 קג"מ.
מערכת Stop & Start.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT עם 6 הילוכים, וטיפטרוניק להעברת הילוכים לרבות מנופי העברה בגלגל ההגה ומערכת SI שכוללת שני מצבי נהיגה:רגיל וספורטיבי.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, ופנסי ערפל קדמיים. מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצבי נהיגה- SI, תאורת יום,
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת הנוסעים. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. דוושה ומוט הגה קורסים בתאונת חזית.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק ב-EURO NCAP. במבחני ריסוק של IIHSבארה"ב, זכתה לציון TSP+.
עיצוב חיצוני – מילת המפתח בחשיבה ובפיתוח של B4 הייתה שילוב בין עיצוב חיצוני בסטייל יוקרתי עם שימושיות. בסובארו הלכו על קווי עיצוב זורמים ומודגשים כאשר מכסה המנוע ארוך ונושק לכונס אוויר טרפזי שמובנה אינטגרלית בתוך הפגוש האגרסיבי. פנסי החזית מעוצבים כ-"עיני נץ", כונס אוויר התחתית בשילוב פנסי ערפל וספוילר.
עיצוב הצד מדגיש את הצד הדינאמי בדגם בזכות קווי זרימה בכתפי הדלתות ובתחתית. הדלתות רחבות והחלונות כהים. קשתות הגלגלים מעובות ורחבות וחישוקי הגלגלים מאלומיניום ובעיצוב ספורטיבי.
עיצוב החלק האחורי שגרתי עם רמזים ספורטיביים בזכות השמשה המשופעת והספוילר האחורי המובנה בדלת המטען. פנסים צרים משולבים בדלת ובכנפיים. פגוש אגרסיבי ומפלט עוצמתי משמאל.
עיצוב פנימי – עיצוב הפנים איכותי ומודרני. מתוכנן בהצלחה רבה וראוי לשבח את הנדסת האנוש חכמה. והמרחב הפנימי מדגים שילוב נאות בין מרווח פנימי גדול לצד שימוש בחומרים רכים ואיכותיים להענקת תחושה יוקרתית. הפנל הקדמי איכותי בגוון שחור, פתחי אוורור במסגרת כסופה מתחתיו נמצא פנל מערכת שמע בעיצוב טרפזי עם צג מולטימדיה רחב. מעט נמוך יותר נמצא פנל המזגן עם צג דיגיטלי ומתגי לחיצה וסיבוב מהודרים. פנל ההילוכים ממוקם על משטח רחב ואיכותי ובסמוך לו מתג חשמלי לבלם החנייה. עוד יש תאי אחסון ומשענת יד. לוח השעונים אנלוגי ובין צמד השעונים יש צג דיגיטלי לנתוני מחשב הדרך. גלגל ההגה במבנה ספורטיבי עם שלוש צלעות כשמרכזו עגול. התקרה גבוהה, מושבים מרווחים, דפנות הדלתות מהודרות ומרווחות.
אבזור– מערכת שמע שכוללת מסך מולטימדיה מקורית 6.2 אינץ' הנשלטת גם מגלגל ההגה כוללת: 6 רמקולים ןשקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית. מזגן עם בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי המנוע עוצמתיים ושקטים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים, יעילה, תואמת לביצועי המנוע ונוחה לתפעול. בנוסף קיימת מערכת טיפטרוניק עם מנופי העברת הילוכים בהגה. חדש בדגם, מערכת טכנולוגית מתקדמת SI-Drive, הנשלטת מגלגל ההגה, והמתאימה את המנוע ותיבת ההילוכים לתוואי הדרך בה נוהגים. תוכנית S הינה ספורטיבית במיוחד ומקנה ביצועים אופטימליים לנהיגה בכבישים מהירים ומפותלים ומתאימה את יחסי העברה. התוכנית השנייה ה- I הינה אידיאלית לנסיעה חסכונית ונעימה במיוחד בתנאי דרך עירוניים וקשים.
התנהגות כביש מעולה, בזכות מרכז כובד נמוך, מנוע בוקסר מאוזן, הנעת AWD לכל 4 הגלגלים מקנה אחיזה טובה. מערכות אקטיביות נוספות תורמות אף הם לתחושת היציבות. מערכת מובילאיי מותקנת ברכב בהתקנה מקומית, זו תורמת לשיפור והתרעות מרחק וסטייה מנתיב בזמן אמת. כיול המתלים בקשיחות ממוצעת שמרסנת את התנודות. שדה הראייה נרחב מלפנים ומאחור וגם בצדדים בזכות מראות צד גדולות. מרווח הפנים לרגלים ורוחב המושבים, מרשים במיוחד וגם בהשוואה מול כל המתחרות בקטגוריה. רמת האבזור ואיכות החומרים עם העיצוב, מקנים לנהג ולנוסעים לחוות מנהיגה בטוחה ואיכותית.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית, הנעה כפולה, ביצועים התנהגות כביש, רמת אבזור, מרחב פנים, נפח תא מטען.
חסרונות – עיצוב חיצוני סולידי שתואם לקו היצרן, ידית האיתות חוזרת באיחור והתקתוק מרעיש.
סיכום – ה- B4 מכונית מנהלים שהיא כבר דור שישי שמיוצר עוד משנת 1989. מתחדשת בעיצובה שהופך אותה ליותר מודרנית, תוך שיפור באיכות החומרים, ברמת האבזור ובשילוב של מכללי בטיחות אקטיביים ופסיביים. מערכת מולטימדיה, דיבורית בקרת שיוט ועוד עם מרחב פנימי נדיב ביותר מביאים לתחושת נהיגה בטוחה, איכותית ומהנה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
VDC– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
7
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק– לא בוצע
EURO NCAP
במבחן IIHS USA
TSP+ |
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 2.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5800/175
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4000/24
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.795
|
רוחב (מטר)
|
1.840
|
גובה (מטר)
|
1.500
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.750
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
506
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1595
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.1
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 58 אחורי: 32 סה"כ: 90
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.32
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
9.6
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
210
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/10
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |