נקבעה שיטת הטעינה לרכב חשמלי

7.2.12
טעינת הרכב החשמלי תעשה אך ורק מעמוד טעינה קבוע ולא משקע ביתי , כך קבע משרד האנרגיה בשיתוף עם משרד האוצר
משרד האנרגיה פרסם את הנחיותיו לגבי טעינת רכבים חשמליים. נקבע כי טעינת הרכב תתבצע באמצעות מערכת הכוללת: עמוד טעינה קבוע או נייח יעודי לרכב, שיחוברו לו כבל עם תקע תקני וישולב למערכת שתנהל את הטעינה באופן מבוקר. ניהול הטעינה הממוחשב יאפשר לאוצר לשלוט בהוצאות החשמל ומדיניות המיסוי עליהם. העמדה תפעל רק במצב בו הכבל החשמלי של הרכב יחובר.
החלטת המשרד לאנרגיה והמים, דוחה מטעמי בטיחות את הצעת מכון התקנים שהמליץ לאפשר טעינה גם משקע חשמל ביתי בשילוב מערכת לבקרת טעינה ובטיחות, מודל המקובל ברוב המדינות בעולם.
מודל זה היה מאפשר התקנת תשתית ללא בקרה ותוך סיכון חיי אדם מפגיעות מתח חשמל.
עוד נקבע כי תכנון והתקנת תשתית הטעינה תיעשה על ידי חשמלאי מוסמך.
הכוונה היא שעמדות הטעינה יותאמו לכל סוגי הרכב החשמלי שישווקו בישראל. מודל התשתית שנקבע , יהיה יקר משמעותית ממודל הטעינה הביתי הקיים בעולם, אך שיקול הבטיחות גרם להחלטה.
© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור