נמל תעופה חדש באילת


שדה תעופה חדש באילת
בתוך שנה טיסת הבכורה מנמל התעופה רמון שבתמנע.
15/3/16
הקמת נמל התעופה "רמון" שבתמנע, מתקדמת בקצב מואץ. כשנתיים וחצי לאחר תחילת העבודות, צפוי נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת להיחנך במהלך השנה הבאה (2017), ולאפשר לראשונה המראות ונחיתות של טיסות טרנס אטלנטיות בשדה, מכל מקום בעולם.
הוחלט לקרוא לשדה התעופה החדש בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה למשפחת רמון על פועלה ותרומתה למדינת ישראל. החלטה זאת אושרה בממשלה ופורסמה ברשומות. נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 1.7 מיליארד ₪.
שדה התעופה שברמת תמנע, ממוקם צפונית לאילת. בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן" הוחלט להאריך את מסלול המראות ונחיתות של שדה התעופה רמון ל- 3.6 קילומטרים, במקום 3.1 קילומטרים. דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא ולנחות בתמנע מכל שדה תעופה בעולם. נמל התעופה החדש יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. השדה יהיה ממוחשב לחלוטין, ומרושת במערכות הטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. הפרויקט כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים וטרמינל ייחודי שנבנה בשפה עיצובית מיוחדת- פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום, ובלב המבנה בריכה ביולוגית, אליה ניתן להביט מכל אולם. הטרמינל המרווח ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. כמו כן יכלול הפרויקט עמדות חניה למטוסים, חנויות דיוטי פרי בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג, מערך כבישים חדש ומהיר ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים.
במסגרת הפרויקט, הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הנסיעה לאילת תמשך מספר דקות בלבד. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת.
© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור