נהיגה בערפל

ערפל הוא ענן בגובה נמוך, כאשר הנוהגים נתקלים בו בכביש הם מצויים במגבלת ראות חמורה. מהירות סבירה ואיטית וכן שיפור שדה הראייה לנו ולנהגים האחרים יקלו על מגבלה זו.

מהו ערפל והיכן הוא נפוץ בישראל ?

ערפל הוא ענן שבה במגע עם הקרקע. קיימים סוגי ערפילים והמשותף להם שהאוויר רווי אדים שהופכים לטיפות קטנות באוויר. הערפילים סמיכים ונותרים עד לשעות הבוקר לאחר שקרני השמש ממחממים אותם ומאדים אותם. לרוב ניתקל בערפל לאחר ימי גשם כאשר האדמה רטובה או בימי קיץ לחים מאוד. הערפילים נפוצים בעיקר בחורף באזורי ההרים גליל וירושלים וגם בשפלת החוף ובנגב.

מה הבעיה בנהיגה בערפל ?

ערפל בכביש מגביל ביותר את תנאי הראות שלנו מהמכונית וגם של שאר הנוהגים האחרים. ערפילים יוצרים מסך המסתיר מעינינו את כל המתרחש בכביש בטווח של מטרים ספורים וגם יוצרים בידוד ובכך מנתקים אותנו מהנעשה בכביש. הערפל מתחיל בקטע מסוים ולעיתים ללא הכנה מראש. תנאים אילו גורמים לנו לנהוג ובחוסר בטחון מבלי לדעת לאן דרכנו, ומה לעשות. החוק מחייב אותנו כאשר הראות לקויה להאט את מהירות המכונית ובמידת הצורך לעצור, אין לעקוף ויש להדליק את פנסי הרכב ופנסי הערפל.

פתרונות בטוחים לנהיגה בתנאי ערפל

מגבלות ראייה- נבצע כל פעולה לראות ולהיראות טוב יותר
-יש להדליק את אורות הרכב לרבות את פנסי הערפל האחוריים והקדמיים אם ישנם.

-יש להפעיל אורות מעבר (נמוכים) למניעת סינוור.

-במידת הצורך מומלץ להפעיל אורות חירום מהבהבים.

-יש להפעיל את מגבי הרכב לפיזור שכבת הערפל מהשמשות.

-הפעלת מפשירי אדים בשמשות, בחלון קדמי באמצעות מאוורר בשילוב המזגן.

תפעול הרכב- יש לנהוג בהתאם למגבלות.

-חובה לנהוג במהירות איטית התואמת למגבלות הראייה ולתנאי הדרך.

-יש להתייחס לקו השוליים כנקודת ייחוס למיקומנו בכביש.

-יש להתרכז בנהיגה ובנתיב בכביש ולהיות מודעים לסכנות הצפויות.

-חשוב להימנע משיחה טלפונית בזמן מעבר כביש עם ערפל.

-רצוי לפתוח קלות חלון לשמיעת רעשי כלי רכב אחרים.

-חובה לשמור מרחק יתר מלפנים מאחור ומהצד.

-עקיפה בתנאי ערפל מסוכנת ואסורה.

– ביציאה מתחום הערפל חשוב להקפיד לכבות את אורות הערפל למניעת סנוור.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg