מרצדס, מציגה בהשקה בינלאומית את ה-EQS החשמלית החדשה, המצטרפת לסדרת ה-S CLASS. מדובר בארכיטקטורה חדשה שנועדה מיסודה להנעה חשמלית מלאה. על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE. מכוניות הסאלון וגרסאות SUV של EQE ו-EQS ירחיבו עוד יותר את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. מרצדס EQS עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם של יוקרה ובטיחות, כיאה לספינת דגל של מרצדס. נוסף לכך, היא תאפשר ללקוחות היוקרה ליהנות מכל היתרונות של ההנעה החשמלית עם טווח נסיעה מרבי של 770 ק"מ (על פי תקן WLTP), כשהיא מציבה שיא חדש ביעילות אווירודינמית. טווח נסיעה מרבי של 770 ק"מ מאפשר למרצדס EQS לנסוע ללא הפסקה מהרצליה לאילת ובחזרה.
הנעה- יחידת הנעה, עם הספק מרבי של עד 385 קילוואט (516 כ"ס) מספקת ביצועים ברמה הגבוהה ביותר המקובלת בסגמנט מכוניות היוקרה. כל דגמי EQS מצוידים בשני מנועים חשמליים על הציר האחורי. בדגמי 4MATIC ישנו מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים ויוצר הנעה כפולה.
מרצדס EQS, הדור החדש של מכוניות היוקרה החשמליות של מרצדס, נבנתה על בסיס פלטפורמה גמישה, המאפשרת שינוי בכל האספקטים בהתאם לדגם המיועד לדוגמת בסיס הגלגלים, מפשק הסרנים ומיקום הרכיבים השונים ברכב, ובפרט מיקום וצורת מכלול יחידת הסוללות. ה-EQS מגיעה עם הספקים שבין 245 ל-385 קילוואט. בהמשך יצטרפו גרסאות חזקות עוד יותר לתמהיל הדגמים. ה-EQS מתאפיינת גם באחזור אנרגיה מיטבי מערכת אחזור האנרגיה (בלימה רגנרטיבית) מוצעת עם הספק בלימה של 290 קילוואט. ב-EQS החדשה, ניתן דגש גם על הפחתת רעשים ורעידות, המושג הודות לסידור מגנטים חכם בתוך הרוטורים וסלילים בעלי הטיה. המנוע עטוף בקצף מבודד ומעליו כיסוי של שלוש שכבות מחומרים שונים. שלדת ה-EQS בנויה באופן ייחודי עם מסגרות תומכות לסרנים, רצפה כפולה למכלול הסוללות ושילוב של קצף אקוסטי. מרצדס EQS מוצעת עם דור חדש של סוללות, שפותחו באופן בלעדי על ידי מרצדס במפעל הסוללות המתקדם שהקימה החברה בשטוטגרט. הסוללות החדשות, בעלות קיבולת וצפיפות אנרגיה גבוהה משמעותית מהמקובל. הסוללות בשני גדלים, הגדולה בהן היא בעלת קיבולת של 107.8 קילוואט/שעה, (26% יותר מאשר בסוללה שב-(EQC. הסוללה החדשה מציגה פריצת דרך בהרכב התאים עם צמצום שיעור הקובלט ל-10% בלבד. ה-EQS ממשיכה ליישם את תוכנית "Ambition 2039" של מרצדס ששמה לה למטרה להפוך את כל צי הרכבים לנקי מפליטת מזהמים תוך פחות מ-20 שנה. כבר בשנת 2030 למעלה ממחצית מהמכוניות אותן תמכור מרצדס יהיו בעלות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית. המחשבה על איכות הסביבה בתוכנית החברה נשען גם על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, אפילו עד הבד המשמש את שטיחי הרכב. ה-EQS מיישמת את החזון הזה כבר עתה, עם 80 ק"ג מהרכיבים מהם נבנתה המכונית העשויים מחומרים ממוחזרים, כמו צינורות, כבלים מפלסטיק ממוחזר, חיפויי רצפה העשויים ECONYL והאלומיניום המשמש את מכסה המנוע.
אלמנטים עיצוביים רבים ב-EQS תורמים ליעילות האווירודינמית וכוללים צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב ועוד. בנוסף מוצעים ב-EQS חישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות.
ישראל צפויה להיות בין המדינות הראשונות שמקבלות את מרצדס EQS, עם מכוניות ראשונות שצפויות להגיע לכאן בחודשים הקרובים, זאת לקראת תחילת השיווק במחצית השנייה של השנה.
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל: "מרצדס EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חווית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה.
