מצבת כלי הרכב בישראל


מצבת כלי רכב בישראל
כ-2.57 מיליון כלי רכב נעים על כבישי ישראל. בשנת 2010 מספר כלי הרכב בישראל ממשיך לגדול ואנחנו עדיין רחוקים מהמספרים של הארצות המפותחות
21.8.2011
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה את הנתונים העדכניים לגבי מצבת כלי הרכב בישראל. מתוך ההודעה ניתן ללמוד כי בישראל נעים כ-2,566,200 כלי רכב מנועיים בישראל, מתוכם כ-2,053,200 כלי רכב פרטיים.בשנת 2010 עלו על הכביש 276,900 כלי רכב חדשים אך בפועל נוספו רק 107,500 כלי רכב (גידול של 4.4 אחוזים לעומת 2009) שכן נגרעו 169,400 כלי רכב.
מתוך כלל כלי הרכב, כשני מיליון ו-53 אלף הם כלי רכב פרטיים, כ-347 אלף משאיות, כ-113 אלף אופנועים, כ-15,000 אוטובוסים זעירים, כ-14,800 אוטובוסים, כ-18,900 מוניות וכ-4,100 כלי רכב מיוחדים.
למרות העליה במספר כלי הרכב רמת המינוע בישראל ל-1,000 תושבים עדיין נמוכה מאשר במדינות המפותחות בעולם. בישראל יש 333 כלי רכב ל-1,000 תושבים לעומת ארצות הברית כ-800 כלי רכב ל-1000 תושבים, ספרד כ-650,
הולנד כ-550 ובשוויץ כ-600.
מי שולט בשוק הרכב?
היצרנים היפאנים שולטים בשוק הרכב הישראלי ללא עוררין. 38.6 אחוז מכלל כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל הם יפאנים. היפאנים אף הגבירו קלות את כוחם לעומת שנת 2004 אז עמד חלקם 37.4 אחוז. במקום השני נמצאים היצרנים הקוריאנים המחזיקים בנתח שוק של 11.3 אחוז עליה קלה לעומת שנת 2004 אז נעו על כבישי הארץ 9.1 אחוז כלי רכב קוריאנים. העליה בנפח השוק של היצרנים מהמזרח הרחוק נעשתה העל חשבון היצרנים האירופאים שהקטינו את חלקם בשוק. הספרדים ירדו מ-9.5 אחוז
ל-8.4 אחוזים, הצרפתים מ-11.5 ל-7.8 אחוז, הגרמנים מ-9.1 אחוז
ל-6.9 אחוז, האיטלקים מ-6 אחוזים ל-3.2 ואילו האמריקאים ירדו מ-4.3 אחוז ל-3.2 אחוזים.
החלוקה למותגים בשנים 2004-2100 מצביעה על שינוי מגמה. בשנת 2010
15.5 אחוז מכלל כלי הרכב הנעים בישראל הם מתוצרת מזדה אך כבר נרשמה ירידה לעומת 2009 אז אחזה מזדה בנתח שוק של 18.7 אחוז, בשנת 2004 עמד חלקה של מזדה על נתח של 19.4 אחוז. יונדאי נושפת בעורפה של מזדה עם פלח שוק של 14.7 אחוז (ב-2009 עמד חלקה של יונדאי בשוק על 12.2 אחוז) ואחריה טויוטה עם 10.6 אחוז, (11.3 אחוז בשנת 2009). המותג השלישי בגודלו הוא פולקסוואגן 4.9 אחוזים. קיה רשמה עליה נעה ומיצבה את עצמה במקום הרביעי עם נתח שוק של 4.6 אחוזים לעומת מחצית האחוז בשנת 2004. פורד, שברלוט, סוזוקי (עליה קלה) ורנו חותמים את רשימת הגדולות. שאר המותגים מהווים רק 32.4 אחוז מכלל כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל.
חדשות או ישנות
1,121,000 מכלי הרכב הנעים בכבישי ישראל הם כלי רכב חדשים (44%) וגילם הוא עד 4 שנים (שנת ייצור 2006 ואילך), כ-652 אלף (25%) מכלי הרכב הנם בני 5 עד 9 שנים ו-793 אלף (31%) בני 10 שנים ויותר.
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2010 ל-6.9 שנים בדומה לשנת 2009. נתון מדאיג הוא העלייה הנמשכת בגיל הממוצע של המשאיות מ-4.8 שנים בשנת 1997 ל-8.0 בשנת 2010. כך גם הגיל הממוצע של האוטובוסים הזעירים שעלה מ-2.0 בשנת 1994 ל-7.9 שנה בשנת 2010.
מרבית כלי הרכב מונעים בבנזין. בשנת 2010 היו 395,100 כלי רכב מונעים בסולר, 15.4% מכלל כלי הרכב ירידה לעומת שנת 2004 אז מנועי הסולר היו מעט יותר פופולאריים (16.5 אחוז). רק כ-8,300 כלי רכב (6,200 כלי רכב פרטיים) מונעים על ידי גז.
מעורבות בתאונות דרכים
הנתונים מצביעים כי פחות מכוניות מעורבות כיום בתאונות דרכים עם נפגעים. בסך הכל יש ירידה בשיעור המעורבות ל-1,000 כלי רכב מ-16.3 ל- 10.1 בשנת 2010. בקרב המכוניות הפרטיות נרשמה ירידה נאה מ-14.5 בשנת 2004 ל-8.7 בשנת 2010. ירידה מתונה נרשמה גם בקרב המשאיות הקלות מ-16 ל-9.4.
ירידה דרמטית נרשמה בשיעור התאונות במשאיות הכבדות מ-90.9 ל-26.5.
בניגוד לסברה הרווחת הנתונים מצביעים על ירידה במספר התאונות של אופנועים מ-31 ל-1,000 אופנועים בשנת 2004 ל-27.4 בשנת 2010.
© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור