סכום רבעון בקבוצת קרסו
ההכנסות ברבעון הראשון 2015 צמחו בכ-29% לכ-883 מיליון שקל וגידול בהכנסות בכל מגזרי הפעילותהרווח הנקי עלה בכ-16% ל-כ-31.1 מיליון ₪ .
31/5/2015
קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015, המלמדות על גידול במכירות, בהכנסות וברווחיות. במקביל לדו"חות הכספיים, העניקה חברת מדרוג דירוג ראשוני של Aa3 עם אופק יציב לחברה.
מדוחותיה הכספיים של קבוצת קרסו מוטורס לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 עולה, כי הכנסותיה של הקבוצה צמחו בכ-29% לכ-883 מיליון שקל, בהשוואה לכ-685 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים מתוצרת רנו, אינפיניטי ולראשונה ממכירות של מותג דאצ'יה.
הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס ברבעון הראשון של שנת 2015 עלה בכ-16% לכ-31.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים ולשיפור הרווחיות במגזר מכירת כלי רכב. הרווח הנקי הושפע מעלייה שנרשמה בהוצאות המימון של החברה, כתוצאה מהפסדי נגזרים בגין הירידה בשער החליפין של האירו. הוצאות המימון ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו בכ-51 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו ברבעון הראשון של 2015 במגזר מכירת כלי רכב &ndash הכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין" צמחו בכ-33% לסך של כ-637 מיליון שקל, לעומת כ-478 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לעליה במכירת רכבים חדשים מתוצרת רנו, אינפיניטי ומותג דאצ'יה אשר הושק לראשונה בחודש ינואר השנה. הרווח הגולמי של המגזר טיפס לכ-92 מיליון שקל, לעומת כ-58 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך גידול בשיעור הרווחיות הגולמית לכ-14.4%, בהשוואה לכ-12.2% ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון המדווח רשמה קבוצת קרסו גידול במספר כלי הרכב החדשים שמכרה ל- 6,244 כלי רכב חדשים, לעומת 4,901 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למותגי רכב: הגידול במכירת כלי הרכב מתבטא בגידול מכירת רכבי רנו ל-2,765 כלי רכב, לעומת 2,044 רכבי רנו ברבעון המקביל אשתקד 2,741 רכבי ניסאן, בהשוואה ל-2,817 רכבי ניסאן ברבעון המקביל אשתקד121 רכבי אינפיניטי בהשוואה ל-40 רכבי אינפיניטי ברבעון המקביל אשתקד, ו-617 רכבים מדגם דאצ'יה שהושק לראשונה בחודש ינואר השנה. במקביל לגידול במספר כלי הרכב החדשים שמכרה הקבוצה, נתח השוק של הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2015 עלה ל-8.5% בהשוואה ל-7.3% ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו בכ-12.7% לכ-151 מיליון שקל, לעומת כ-134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-26 מיליון שקל, לעומת כ-27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר השירות ואחרים הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה – צמחו ברבעון הראשון של השנה לכ-64 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי גדל לכ-16 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ממאזנה המאוחד של קרסו מוטורס עולה, כי הונה העצמי של הקבוצה, נכון ליום ה-31.03.2015, הסתכם בכ-968 מיליון שקל, המהווה כ-32% מהמאזן המאוחד וכ-50% מהמאזן ברמת הסולו, וזאת לאחר שבמהלך הרבעון הראשון של השנה הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-36 מיליון ש"ח אשר הקטין את הונה העצמי.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "קרסו מוטורס מסכמת את הרבעון הראשון של 2015 עם צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה. ברבעון זה סיכמנו בהצלחה השקה של מותג דאצ'יה, שלשמחתנו התקבל באהדה רבה על ידי הצרכן הישראלי, לצד עליה של כ-35% במכירות רכבים מתוצרת רנו וגידול מרשים של מכירות אינפיניטי עם השקת הדגמים החדשים של המותג. החברה גם חיזקה את מותג ניסאן עם השקת ניסאן אלמרה והשקת הקשקאי החדש. אנו שוקדים על השקת דגמים נוספים במהלך השנהומאמינים, כי הם יהוו את מנועי הצמיחה של הקבוצה לשנתיים הקרובות, במקביל להמשך תהליכי הפיתוח של הפעילויות העסקיות האחרות שלנו".