משפחה בהתנעה
מכונית משפחתית גדולה, מציבה תג מחיר גבוה לזוג צעיר עם ילדים.
הפתרון: מעבר למיני משפחתית שמעניקה מרחב במידה מספקת ובמחיר מתאים למשפחה צעירה. אבל איזה מיני משפחתית תתאים בדיוק למשפחה שלכם? היכנסו לקרוא ותביאו את המשפחה.
לא צריכים להיות מומחים גדולים לאופנה כדי להבין: המיני חוזר ובגדול. עלות המחיה בישראל, המסים הגבוהים, העלייה חסרת התקדים במחירי הדלק ותופעת "רכבי הליסינג" הביאו למהפכה כוללת בשוק הרכב המקומי. משפחתית גדולה, יקרה ובזבזנית – אאוט, מיני ומשפחתיות קטנות – אין !
רוצים נסיעת מבחן בסיאט חדשה ללא תשלום ? לחצו כאן לתיאום


לא צריכים להיות מומחים גדולים לאופנה כדי להבין: המיני חוזר ובגדול. עלות המחיה בישראל, המסים הגבוהים, העלייה חסרת התקדים במחירי הדלק ותופעת "רכבי הליסינג" הביאו למהפכה כוללת בשוק הרכב המקומי. משפחתית גדולה, יקרה ובזבזנית – אאוט, מיני ומשפחתיות קטנות – אין !
רוצים נסיעת מבחן בסיאט חדשה ללא תשלום ? לחצו כאן לתיאום


כיום, ברור כי מחיר רכב משפחתי מרווח הינו בבחינת הוצאה כבדה מדי לזוג צעיר ולמשפחה הישראלית בתחילת דרכה. לכך יש להוסיף את עלויות התפעול, התחזוקה והתדלוק הגבוהות. המשפחה הממוצעת לא רוצה להיכנס למשכנתא שניה, בדמות מכונית גדולה ומפנקת, שחותכת בכל חודש מהמשכורת עלויות אחזקה גבוהות. הפתרון שנמצא לכך היה פנייה לנישת המכוניות הקומפקטיות: מיני, ומשפחתיות קטנות. אומנם הן פחות מרווחות, אך רכבים אלו מתאימים יותר למשפחה בהיבט הכלכלי. היבואנים, מצידם, קלטו מהר מאוד את מגמות השוק והחלו לייבא לארץ מכוניות מיני, כאשר הן מאובזרות היטב ובעיקר מצוידות במערכות בטיחות משוכללות, אקטיביות ופסיביות כאחד- כאלו שיתאימו למשפחה הישראלית הצעירה.


במקביל, הישראלי הצעיר חזר גם לרכב הידני, שהוא זול יותר בעלות הרכישה, בתחזוקה ובתצרוכת הדלק. תופעה נוספת, שהשפיעה על שינוי שוק הרכב ובמיוחד על מכירות רכבי מיני, היא רפורמת המיסוי הירוק. הרפורמה, שנהגתה ב-2010 ונכנסה לתוקפה באוגוסט, הביאה ליצירת שוק חדש של מכוניות מיני ומשפחתיות קטנות וחכמות, זולות וחסכוניות, שחלקן מצויד בתיבת הילוכים ידנית.


בשורה התחתונה, הצרכן הישראלי פקח את עיניו למגמה החדשה וכעת הוא מסתער עליה- דבר שבא לידי ביטוי בעליה ההולכת וגדלה ברכש מכוניות מהנישה המכונה "מיני" ו"סופר מיני" או "משפחתיות קטנות". הנהג הישראלי הוכיח פעם נוספת כי הוא איננו מתעניין במיוחד במונחים כמו הספק, מומנט או זווית היגוי. תנו לו מכונית אמינה במחיר אטרקטיבי, והוא כבר יעלה איתה את הקסטל וירד לים המלח בדרך שלו.
רוצים נסיעת מבחן בסיאט חדשה ללא תשלום? לתיאום לחצו כאן
רוצים נסיעת מבחן בסיאט חדשה ללא תשלום? לתיאום לחצו כאן
שנת 2010 – התחרות מתחילה
השינוי החל כבר בשנת 2010. באותה שנה נמכרו כ- 100 אלף מכוניות מיני ומשפחתיות קטנות. הכוכבות הבלתי מעורערות בשנה זו היו מאזדה 3 ויונדאי i-30. שברולט ניסתה להיכנס לתחרות עם הקרוז החדשה והצליחה לזנב בגדולות.
בגזרת הקטנות, ראינו בשנה זו את התחרות בין מאזדה 2 ויונדאי i-25 שבעבר נקראה אקסנט. מנקודה זו התחרות החלה לחרוך את כבישי הארץ.
שנת 2011 כבר הצביעה על שינוי מגמה ויצירת שוק רכב חדש לגמרי. סוזוקי, חברה שכמעט נמחקה מהשוק הישראלי, התאוששה עם דגמי האלטו הקטנה והספלאש המעט-יותר גדולה. פיג'ו 107 החלה להיראות שוב על הכבישים ובכמויות נאות. קיה הציגה את הפיקנטו, שכמעט והשתלטה על פלח שוק זה בזכות השילוב בין מחיר, גיר ידני ותצרוכת דלק נמוכה.
אבל היו אלו 2012 ו-2013 שחתמו סופית את המהפכה. מגוון דגמי המיני, הסופר מיני והמשפחתיות הקטנות הפך לשוק סוער ואטרקטיבי וכך הוא נראה כיום: פיאט 500 ממשיכה להיראות על הכביש, סיאט הציגה את ה-Mii, סקודה את סיטיגו, שברולט את הספארק, טויוטה את האיי-גו, מעין אחות לסיטרואן C1 ופיג'ו 107, ויונדאי את ה-i-10.
בצד המכוניות הקומפקטיות החלו להופיע דגמים מרווחים יותר. פיג'ו העלתה על הכביש את ה-301 וסיטרואן את ה-C אליזה. קיה הציגה את הריו וסקודה את הראפיד.
לאחרונה, הצטרפה לחגיגה גם סיאט שמציגה לצד האיביזה המוכרת (שמכרה בשבעת החודשים הראשונים של 2013 – 2,651 מכוניות) את הטולדו המשפחתית הקומפקטית, המשודרגת והמעוצבת. הטולדו הצטרפה לתחרות על כיסו של הנהג ומוצעת במחיר אטרקטיבי לדגם האוטומטי, המצויד במנוע 1.4 ליטר ומפיק 122 כ"ס.
סיכום שבעת החודשים הראשונים של 2013 מצביע על מגמה חד- משמעית: המיני כאן כדי להישאר. סך כל מכירות הרכב עמד על 133,402 כלי רכב, מהם 14,322 מכוניות המוגדרות בנישת המיני (22.1 אחוז). בנוסף, נמכרו 17,317 מכוניות סופר מיני- 13 אחוז מכלל המכירות. במילים אחרות – מכירות המיני והמשפחתיות הקטנות מגיע לשליש ויותר (35%) מכלל מכירות שוק הרכב הישראלי.


לסיכום: החיסרון הידוע כעלות המחיה הישראלית, הפך ליתרון עם פתיחת שוק רכבי המיני והמשפחתיות הקטנות עובדה שעושה טוב לכולם. משפחות ישראליות צעירות עוברות לשוק אטרקטיבי עבורן, יבואנים מתחרים על כיסו של הנהג הישראלי בכל הקשור ליעילות, בטיחות, נוחות ואבזור, גרף המכירות נוסק, ועדיין יש מקום לדגמים נוספים שיענו על הצרכים החדשים. במילים אחרות: אם אתם משפחה צעירה עם ילדים קטנים, בשוק המיני והמשפחתיות הקטנות תוכלו למצוא מענה הולם למה שאתם מחפשים.

