תוצר: מיצובישי דגם: אטראג' Instyle
קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 1 דרגת זיהום: 4
שנת ייצור: 2014 ארץ ייצור: תיאלנד קוד דגם: 0603-0003
תיאור: האטראג', הסופר מיני חדשה של מיצובישי מגיעה לראשונה לישראל מתבססת על דגם הספייס-סטאר. מגיעה בגרסת סדאן עם תא מטען גדול. עם תיבה ידנית ואוטומטית כשהיא מכוונת לחסכון בדלק באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ולא יקרה. האטראג', מתבססת על שלדה קלת משקל, תיבת הילוכים קטנה ומבנה אווירודינאמי. הדגם הנבחן עם תיבת הילוכים רציפה אוטומטית.
מנוע וביצועים – בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המספק 80 כ"ס ומומנט של 10.8 קג"מ. דרגת הזיהום נמוכה ביותר, והמנוע חסכוני בדלק.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT, עם מצב B,להאטה והיא פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, ופנסי ערפל קדמיים. איתות בעת בלימת חירום, תאורת יום, פנסי איתות במראות הצד, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – סולידי. החזית מעוגלת, מכסה המנוע קצר ומשתפל קדימה ונושק לפגוש הגבוה ולכונס אוויר עליון מצופה ניקל. בחלקו התחתון של הפגוש נמצא כונס אוויר רחב ופנסי ערפל במסגרות ניקל. פנסי החזית רחבים ומשתלבים בכנפיים. עיצוב הצד מאופיין בקו זרימה בכתפי הדלתות בשיפוע הנוטה לכיוון החזית. הדלתות רחבות והחלונות כהים. קשתות הגלגלים רחבות ומצוידות בחישוקים קטנים בקוטרם וספורטיביים. בחלק האחורי, בולט תא המטען הגבוה, חלקו העליון דמוי ספוילר. השמשה פנוראמית וכהה, פנסים רחבים ומעוצבים, הפגוש רחב וגבוה בתחתיתו משולבים מחזירי אור .
עיצוב פנימי – סטנדרטי. איכות החומרים סבירה, הפנל הקדמי, רחב ועמוק, עשוי מפלסטיק קשיח בגוון כהה. במרכזו פנל טרפזי בשחור מבריק המכיל את פקדי המכונית. החלק העליון מיועד לפתחי אוורור, מתחת מערכת השמע עם צג מולטימדיה, מגע רחב. עוד נמוך מכאן נמצא פנל המזגן עם בקרת אקלים וצג נתונים כתום. פנל ההילוכים מצוי בתוך מסגרת כסופה. לוח השעונים אנלוגי עם צג דיגיטאלי לנתוני מחשב הדרך. גלגל ההגה ספורטיבי מהודר, עם שלוש צלעות. המושבים מרווחים, שורת המושבים האחורית מיועדת לשלושה נוסעים. התקרה גבוהה מלפנים ובמרכז ומשופעת לאחור. דפנות הדלתות מרווחות אך עשויות מחומרים פשוטים. ניתן דגש על מרחב רגליים וגובה תקרה.
אבזור– מערכת שמע עם 4 רמקולים, מולטימדיה ומערכת ניווט. היא כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס, מזגן עם בקרת אקלים. מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית לרבות תא מטען, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות. פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה . חיישני גשם, לחצן התנעה, שלטי נוחות, מצלמת רוורס, חישוקי אלומיניום.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – בטרם הנסיעה נקבל את חווית התנעה המתבצעת בלחיצת כפתור. ביצועי המנוע טובים בהתייחס למבנה ונפח מנוע המכונית. עם זאת, ניכרים רעשים מחוסר בידוד. המומנט יעיל וניכרת גמישות בטווח קצר, אולם זמן התאוצה ארוך במקצת. תאוצת עקיפה (80-120 קמ"ש) סבירה. לחסכון בדלק יש מצב ECO בנהיגה, המוצג על ידי מנורת התראה הפועלת עם הרפיית דוושת הדלק. תיבת ההילוכים CVT הרציפה יעילה, יחסי העברת הילוכים קצרים מטעמי חיסכון בדלק. המעבר למצב B נעשה בהסטת הידית כלפי מטה, והנו יעיל לצורך האטה במורד. השילוב הטוב בין המכללים מביא לחיסכון ניכר בדלק. פעולת המזגן יעילה לקירור. התנהגות כביש טובה, היגוי מדויק ברגישות נוטה לקשה. כיול המתלים ממוצע, המכונית קופצנית וקשיחה מדי. סביבת הנהג מרווחת ונוחה. מרווח פנימי תורם לנוחות הנוסעים, זה בא לביטוי במרווח רגליים וגובה התקרה ואפשרות להסעת 3 נוסעים מאחור. מבנה סדאן 4 דלתות מעניק פתרון קומפקטי וחסכוני למדי. רמת האבזור בדגם, משופרת ומהנה לנהיגה למעט מתג שליטה לרדיו שאינו מצוי בגלגל ההגה.
מבחן כביש – בטרם הנסיעה נקבל את חווית התנעה המתבצעת בלחיצת כפתור. ביצועי המנוע טובים בהתייחס למבנה ונפח מנוע המכונית. עם זאת, ניכרים רעשים מחוסר בידוד. המומנט יעיל וניכרת גמישות בטווח קצר, אולם זמן התאוצה ארוך במקצת. תאוצת עקיפה (80-120 קמ"ש) סבירה. לחסכון בדלק יש מצב ECO בנהיגה, המוצג על ידי מנורת התראה הפועלת עם הרפיית דוושת הדלק. תיבת ההילוכים CVT הרציפה יעילה, יחסי העברת הילוכים קצרים מטעמי חיסכון בדלק. המעבר למצב B נעשה בהסטת הידית כלפי מטה, והנו יעיל לצורך האטה במורד. השילוב הטוב בין המכללים מביא לחיסכון ניכר בדלק. פעולת המזגן יעילה לקירור. התנהגות כביש טובה, היגוי מדויק ברגישות נוטה לקשה. כיול המתלים ממוצע, המכונית קופצנית וקשיחה מדי. סביבת הנהג מרווחת ונוחה. מרווח פנימי תורם לנוחות הנוסעים, זה בא לביטוי במרווח רגליים וגובה התקרה ואפשרות להסעת 3 נוסעים מאחור. מבנה סדאן 4 דלתות מעניק פתרון קומפקטי וחסכוני למדי. רמת האבזור בדגם, משופרת ומהנה לנהיגה למעט מתג שליטה לרדיו שאינו מצוי בגלגל ההגה.
יתרונות – חסכונית בדלק, רמת אבזור, מיועדת ל-5 נוסעים, מרווח פנים, רמת בטיחות, תדירות טיפולים, נפח תא מטען, מחיר קנייה.
חסרונות – איכות החומרים, עיצוב מיושן , בידוד מרעש המנוע, מושבים נוקשים, מתלים קשיחים, רדיו ללא שליטה בהגה..
סיכום – האטראג' היא מכונית סופר מיני מרווחת עם תא מטען, רמת גימור באיכות בסיסית. גולת הכותרת שלה היא חסכון בדלק, בקנייה ובאחזקה שוטפת. בהשוואה לקטגוריה היא מרווחת, ומאובזרת מעבר למקובל וביצועיה טובים בסעיף הדלק היא מפתיעה לטובה. האטראג' היא בהחלט פתרון משפחתית קומפקטי, יעיל וחסכוני.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCL– בקרת משיכה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל:
|
מבחני ריסוק – 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
90%
|
ילדים
|
72%
|
|
הולכי רגל
|
73%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.2 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/80
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4000/10.8
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית רציפה CVT
|
אורך ( מטר)
|
4.245
|
רוחב (מטר)
|
1.670
|
גובה (מטר)
|
1.515
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.550
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
450
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
42
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
945
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.8
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 30 סה"כ: 82
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.22
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
13.3
|
תאוצת עקיפה 80-120 קמ"ש
|
8.6
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
174
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/20.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/15.5
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |