מיצובישי אאוטלנדר 2021 החדש – טסט ראשון

כלמוביל יבואנית מיצובישי,  השיקה בישראל את הדור הרביעי בשושלת האאוטלנדר, אשר שיווקו החל בשנת 2001 והוא היה ל- SUV ראשון של מיצובישי ובמשך שלושה דורות זכה להצלחה רבה, עם מכירות של כ-53 אלף בישראל. כעת עם המעבר לשליטת ניסאן, האאוטלנדר החדש דור 4 מתחדש באופן משמעותי. כאשר הוא נבנה על בסיס פלטפורמה חדשה הקיימת בניסאן אקסטרייל וכך גם משתלב מנוע הבנזין 2.5 ליטר העוצמתי המספק 181 כ"ס, הקיים בניסאן אלתימה.

עיצוב- האאוטלנדר, מציג קו עיצובי חדש, עם נוכחות עוצמתית, וכמה אלמנטים בעיצובו שרומזים על מעמדו בתחום רכבי ה- SUV היוקרתיים בקטגוריה בהם לנד-רובר ופורד. אורך המרכב של האאוטלנדר החדש גדל ב-15 מ"מ עם תוספת של 36 מ"מ לבסיס הגלגלים, 52 מ"מ לרוחב ו-35 מ"מ לגובה. תכנון חכם לחלל הפנימי התואם ל- 7 נוסעים המיועד לישיבה מרווחת ונוחה. עיצוב הפנים מודרני, מעוטר בחומרי דיפון רכים. העיצוב נקי בשילוב חומרים איכותיים בהם דיפוני עור וכרום. צג המולטימדיה גדל ל- 9 אינץ ולוח השעונים בתצוגה דיגיטלית. גלגל ההגה במבנה של 4 צלעות. פנל ההילוכים השתנה למשטח מהודר, ידית הילוכים קטנה ובסמוך לה במשטח מצוי בורר סיבובי מהודר לבחירת מצבי הנהיגה.

מנוע ותיבת הילוכים- לאאוטלנדר החדש, מנוע 2.5 ליטר מתוצרת ניסאן, המשודך לתיבה הילוכים אוטומטית רציפה (CVT)  בעלת שמונה יחסי העברה קבועים. המנוע מספק 181 כ"ס (לעומת 150 כ"ס בדור היוצא) ונתון המומנט אף הוא גבוה עם כ- 25 קג"מ שמתקבלים כבר ב- 3600 סל"ד.  הביצועים עוצמתיים, גמישים ונינוחים לנהג ליהנות מתנועה נינוחה. האאוטלנדר החדש, מצויד בבורר מצבי נהיגה המאפשר לנהג לבחור בין תוכניות נהיגה שונות השולטות על מאפייני הנהיגה ברכב, ומבטיחות פעולה אופטימלית במגוון תנאי וסגנונות נהיגה בהם: רגיל, חסכוני וספורטיבי. הפעלתו מתבצעת בתנועה סיבובית. לדגמי ההנעה הכפולה, ישנם שישה מצבי נהיגה.

בטיחות – האאוטלנדר החדש, מצויד במערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות שונות. אך נטול מערכת לתיקון היגוי ומרכוז בעת סטייה מנתיב הנסיעה. בכל רמות האבזור, קיימת: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת ועל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית לאחור, התרעת עייפות נהג, והתרעה על מחסור אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד. בנוסף קיימת מערכת מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות ברמת הגימור הגבוהות. בתחום הפסיבי, בדגם לא פחות מ- 11 כריות אוויר כסטנדרט לרבות כרית אוויר מרכזית בין המושבים הקדמיים לנהג וליושב לצידו.

אבזור  רמת האבזור עולה מדרגה. כבר מדגם הבסיס ה EXECUTIVE- האבזור כולל: מערכת מולטימדיה תומכת באפל ואנדרואיד. וכולל מצלמה וחיישני נסיעה לאחור, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' קיימים אך ורק בדגם הבסיסי ובקוטר 20 אינץ' בכל יתר רמות הגימור. בלם יד חשמלי, כפתור התנעה, פנסי תאורה ראשית LED ומראות צד כוללות איתות מתקפלות ומחוממות. האאוטלנדר החדש,

תכלס בכביש – עם המעבר למנוע 2.5 ליטר העוצמה מורגשת. הביצועים משופרים משמעותית לעומת הדגם היוצא. עם הספק ומומנט גבוהים וזמן תאוצה קצר. בידוד הרעשים יעיל ביותר וראוי לציון שיפור בידוד הרעשים באמצעות חלונות מזכוכית כפולה ומבודדת, הפחתת רעשי מנוע, הפחתת רעידות הרכב ויציקות גומי לכיסוי פתחים בדלתות להפחתת רעשי רוח. תיבת 8 ההילוכים אוטומטית ורציפה, היא איכותית ומתוזמנת כראוי. ההחלפה הידנית, מבוצעת באמצעות מנופי הילוכים המצויים בגלגל ההגה. כיול המתלים נוטה לרכות ומרוסן. חתך הצמיגים הנמוך גורם לקשירות מורגשת ומגביל את יכולת העבירות בתנאי שטח וחשוף לפגיעה בדופנות הצרות מבורות ואבנים. בחירת חישוק בגודל 20 אינץ' מרשימה ואופנתית אך פוגמת ללא ספק בביצועים. ההיגוי קל ומדויק. שלל מערכות הבטיחות מעניקות יציבות ובטחון במצבי נהיגה שונים וקיצוניים. ההתראות יעילות ופעילויות המערכות האוטונומיות יעילות. רמת האבזור, מפנקת ומנהנה. עיצוב הפנים המרווח ומתוכנן יותר גורמים להנאה בנסיעה ולנהיגה חווייתית. אין כאן ספק בכלל האאוטלנדר החדש עלה רמה בקטגוריית רכבי הפנאי שטח ועוד עם פתרון לשבעה נוסעים. מחיר החל מ- 179,900 ₪.

כתב: נועם קום   צילום: רונן טופלברג

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg