מחשמלים את אירופה
הפרלמנט האירופי יעניק 4.95 מיליון יורו לפרויקט ניידות חשמלית המיועד להפחית את כמות הפחמן הדו חמצני ולחשמל את התחבורה באירופה.
16/06/2011
הנציבות האירופית בחרה בפרויקט הניידות החשמלית של קואליציה בת שמונה שותפיםבהם:,BetterplaceקונסורציוםFCC Construccion SA מספרד, VerbundAG מאוסטריה, עיריית קופנהגן, Elia System Operator S.A. מבלגיה, האוניברסיטה הטכנית של דנמרק, עיריית אמסטרדם, מרכז מחקר ציבורי על שם הנרי טודור מלוקסמבורג ו-DSB Kommerciel מדנמרק. הפרוייקט המכונה "תשתית תחבורה ירוקה באירופה למכוניות חשמליות" (2010-EU-91117-P), הוא הפרויקט הראשון והיחיד שמומן עד כה במסגרת קטגורית תשתית ה"דה-קרבוניזציה" בתוכנית MOVE של הפרלמנט האירופי. המענק, על סך 4.95 מיליון יורו ניתן במסגרת פרויקט "רשת תחבורה תוך אירופית" (TEN-T) שבתוכנית MOVE של הפרלמנט.
הפרויקט כולל ניתוח, בדיקה ופריסה של רשת תחבורה מגוונת, תוך שימוש בתשתית הכבישים ומסילות הרכבת הקיימים היום ובשילוב רשת טעינה למכוניות חשמליות המורכבת מתחנות החלפת סוללה ועמדות טעינה המופעלות באמצעות אנרגיה מתחדשת ובשילוב מערכות תחבורה חכמות. זהו פרויקט חדשני אשר ישמש כמפת דרכים טכנולוגית ליצירת רשת פנים אירופית למכוניות חשמליות. הפרויקט מיועד לסייע בצמצום הפחמן במערכת החשמל – המהווה מדיניות מהותית עבור האיחוד האירופי ויספק משוב להתייעצויות שוטפות באיחוד האירופי בעניין הנחיות TEN–T החדשות (2013-2020) ויוזמות אחרות המעצבות את עתיד התחבורה באירופה, לרבות 21 CARS.
שישה משרדי תחבורה אירופיים ביניהם בדנמרק, הולנד, אוסטריה, ספרד, בלגיה ולוקסמבורג, הביעו את תמיכתם בפרויקט במהלך שלב היישום שלו, תוך הדגשת החשיבות למדינות החברות בקונסורציום.
הפרויקט, אשר מתוכנן להשתרע על פני שנתיים וחצי כולל ארבעה מרכיבים מרכזיים:
- פריסה של תחנות החלפת הסוללה הראשונות באירופה – אחת בקופנהגן ואחת באמסטרדם.
- תכנון רשת תחנות החלפה ברחבי מערב אירופה
- פיילוט בין תחומי לשירותי ניידות במכוניות חשמליות ורכבות בדנמרק.
- פיתוח ודו"ח מדיניות אודות התנאים הדרושים להאצת הפריסה של תשתית עמדות טעינה ותחנות החלפה למכוניות חשמליות ב"גישה פתוחה" ברחבי אירופה. http://tentea.ec.europa.eu/en/ten-t_projects/