תוצר:מאזדה דגם:6Premium Plus 2.5
קבוצת הרכב:משפחתית מנהליםקבוצת רישוי: 5דרגת זיהום: 11 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2017 ארץ ייצור: יפן קוד דגם:0588-0092
תיאור:ה-6 מכונית המנהלים של מאזדה הנחשבת כספינת הדגל. בעיצוב בסגנון KODO"– ריגוש בתנועה". ה– 6 בעיצובדינאמי וזורם. היא משלבת בתוכה את טכנולוגיה המתקדמת של מאזדה ה– Sky activeהייחודית ליצרן שעיקרה מנוע יעיל וחסכוני, תיבת הילוכים חדישה ומרכב קל וחזק. היא מגיעה עם מנוע בנזין בנפח של 2.5ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת. רמת הבטיחות גבוהה עם מכללים מקוריים ואדפטיביים.רמת האבזור משודרגת.
מנוע וביצועים–מנוע בנזין מסדרת Sky active -Gבנפח 2.5ליטר, המספק 192כ"ס ומומנט של 26.1קג"מ. מערכת I stopהמדוממת מנוע בעת עצירה. דרגת זיהום 11.
תיבת הילוכים–אוטומטית בעלת 6 מהלכים מסדרתSkyactive driver הכוללת גם מערכת להעברת הילוכים ידנית המתפקדת מידית ההילוכים ומגלגל ההגה, ומצב נהיגה ספורטיבית.
בטיחות אקטיבית–מערכות בלימה מתקדמות, לרבות הפעלת איתות בבלימת חירום, מערכת לבקרת יציבות, מערכת לבקרת אחיזה ולסיוע בזינוק בעלייה ומערכת בטיחות עירונית SCBD, שבולמת את הרכב עצמאית, במקרה חירום במהירות עד 30 קמ"ש. התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ותמרורים, התרעה ובלימה אוטומטית בעת סכנה בנסיעה לאחור. בלם חנייה חשמלי, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS, הגה כוח בתגבור חשמלי, מצלמה אחורית, פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות במראות צד. גלגלי מגנזיום.
בטיחות פסיבית– 6כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק–5 כוכבים במבחני ריסוק של ה–EURO NCAP.
עיצוב חיצוני–דינאמי ויוקרתי כמכונית סלון. עיצוב החזית הנו זורם ומבליט מכסה מנוע ארוך המשתפל קדימה ובראשו,כונס אוויר עליון רחב עטור במסגרת ניקל. הכנפיים בולטות. פנסי החזית מעוצבים ומודרניים. הפגוש הקדמי מעוצב ואגרסיבי ובקווים חדים, במרכזו כונס אוויר תחתון דמוי ספוילר שבתוכו מוטמעים פנסי ערפל.
עיצוב הצד זורם ומעודן. קו הגג מעוצב וזורם, חלונות הצד צרים ומעוטרים במסגרת ניקל. הדלתות רחבות ותחתיתם מודגשת בקווי זרימה. קשתות הגלגלים בולטות וחישוקי הגלגלים מהודרים. עיצוב החלק האחורי ספורטיבי ויוקרתי, בזכות החלוקה המודגשת בין החלון ומכסה תא המטען הבולט המטען בזכות עיצובו המעוגל המשולב עם פסי ניקל. החלון האחורי משופע והפנסים האחוריים מעוצבים באותה שפה כמו הפנסים הקדמיים. הפגוש האחורי משדר עוצמה וחלקו התחתון נושק לשני מפלטים מהודרים עוצמתיים, שמסתתרים מתחת לפגוש.
עיצוב פנימי–יוקרתי ומהודר ומאופיין בשילוב בין חומרים שונים ואיכותיים כעור וכרום מידות הרכב מעניקות מרחב פנימי ורוחב מושב אחורי גדול, המיקום במושב אמצעי מוגבל בנוחות.
הפנל הראשי הוא בצבע שחור והנו גבוה ומרווח. במרכזו מוטמע ובולט צג מולטימדיה למערכות הרכב ומערכת שמע עם מסך רחב. בצידו השמאלי לחצן התנעה, מתחתיו נמצאים פתחי אוורור ופנל בקרת אקלים, הכולל צג דיגיטאלי ובוררי הפעלה סיבוביים. ידית ההילוכים ממוקמת בתוך מסגרת כרום. בין המושבים נמצאת קונסולה שכוללת: כפתור סיבובי לשליטה במערכות הרכב ומשענת יד רחבה ותאי אחסון שונים. לוח השעונים כולל שלשה גלילים שנים מהם אנלוגיים: מד המהירות ומד סיבובי המנוע ובצד ימין ממוקם צג דיגיטלי המציג את נתוני הדרך. תאורת הרקע בגוון בהיר. גלגל ההגה מצופה עור והוא בעל 3 צלעות המרכזית בהם הנה כטבעת ומצופה ניקל. המושבים בציפוי עור, בנויים במבנה ספורטיבי והנם מרווחים למדי. בדפנות הדלתות יש משענות מרווחות ומהודרות העטופות בעור וכרום, ומשובצים בהם תאיאחסון קטנים. התקרה גבוהה וכוללת גג שמש חשמלי. ומרווח רגליים מרשים.
אבזור–רמת האבזור כוללת: מערכת שמע מקורית MZDA-MP3עם צג רחב הנשלטת מגלגל ההגה, 11רמקולים מתוצרת "בוש", שקעים ל–USB ו– AUX. נשלטת בבקר ראשי בסביבת ידית ההילוכים. דיבורית בלוטוס נשלטת מההגה תומכת עברית. מערכת בקרת אקלים מפוצלת, עם פתחי אוורור אחוריים. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית, מחשב דרך, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות. לחצן התנעה, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק. פנסי ערפל קדמיים. גלגלי מגנזיום.גג שמש חשמלי, ריפודי עור, כיסאות חשמליים מלפנים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש–ביצועי המנוע עוצמתיים. עם הספק ומומנט גבוהים, זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. מערכת ה–I stopהמדוממת את המנוע בעת עצירה מוחלטת ומתניעה עם עזיבת הבלם, הפעולה מורגשת, אבל יעילה וגם ניתנת לביטול. תיבת ההילוכים מודרנית חדישה ויעילה, ההחלפה הידנית נוחה לתפעול גם בזכות מנופי ההחלפה, הממוקמים בגלגל ההגה. השילוב המוצלח בין המנוע לתיבת ההילוכים מביא לתאוצה מרשימה ובעיקר לחיסכון משמעותי בדלק. התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות, בזכות מערכת מתלים שנוטה קשיחה, בסיס גלגלים ארוך והיגוי מדויק ברגישות משתנה. לכך יש להוסיף את המערכות האקטיביות כבקרות יציבות, משיכה ומניעת דרדור בעליה, המותקנות כסטנדרט. בנוסף מערכות התרעה רבות לרבות פעולה אדפטיבית לבלימה והאצה. זיהוי הולכי רגל ותמרורים. מערכת למניעת דרדור בעלייה תורמת לתפעול יעיל ונוח של הרכב. את נתוני הדרך ניתן לראות בצג שמתרומם מעל לוח השעונים לעיני הנהג. מידות הרכב מעניקות מרחב פנימי מרשים. השורה התחתונה ה– 6 מעניקה לנוהג בה חווית נהיגה ספורטיבית ואיכותית.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, התנהגות כביש, רמת בטיחות, מערכות התרעה אדפטיביות,איכות חומרים, רמת אבזור מרווח רגליים, רוחב מושב אחורי.
חסרונות – נפח תא מטען, שדה ראייה מוגבל במראות הצד, מושבים קשים, תדירות טיפולים.
סיכום–המאזדה 6 החדשה הנה מכונית פורצת דרך בקטגוריית המשפחתיות הגדולות,בזכות מערכת ה–Sky activeהחדישה התורמת ליעילות המנוע, תיבת ההילוכים. אוסף המכללים משפר ביצועים ומביא ליעילות. דגם הפרימיום–פלוס, עם נפח 2.5 ליטר עובר שיפור בביצועי המנוע הספק וממומנט. העיצוב מבפנים יוקרתי ומיוחד. ואכן ה– 6 מרשימה כמכונית סלון עם קווי זרימה דינאמיים, מעודנים ומעוגלים בשילוב חומרים איכותיים. מידות הרכב יוצרות מרווח פנימי מרשים. רמת האבזור, מרשימה במיוחד וקובעת סטנדרטים חדשים בקטגוריית המנהלים. מעבר למרחב ולנוחות ניתן בה דגש למערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות חשובות, שהם עבר למקובל בקטגוריה. בהתייחס למחירה, התמורה הולמת.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIXלעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: מלא |
מבחני ריסוק– 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
92% |
ילדים |
72% |
|
הולכי רגל |
66% |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין 2.5 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5700/192 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
3250/26.1 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,870 |
רוחב (מטר) |
1,840 |
גובה (מטר) |
1,450 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,830 |
מידת צמיגים |
225/45/19 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
429 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
62 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1543 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/8 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 57 אחורי: 23 סה"כ: 80 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.36 |
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות) |
8.2 |
מהירות מרבית קמ"ש |
223 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) |
1/15.1 |
תצרוכת דלק במבחן(ק"מ / ליטר) |
1/11.2 |
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |