תוצר: מאזדה דגם:ACTIVE 3
קבוצת הרכב:משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 3
שנת ייצור: 2013 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0588-0911
תיאור: המאזדה 3 החדשה היא כבר דור שלישי לדגם המשפחתי הנמכר ביותר בישראל. מתחדשת בעיצוב ומתוכננת באמצעות טכנולוגיית ה-Sky Active – הכוללת: מנוע איכותי, תיבת הילוכים מתקדמת, ושילדה קשיחה וקלה. רמת האבזור משופרת וייחודית עם מערכת בידור ובקרה הקרויה MZD הכוללת כפתור/עכבר פיקוד להפעלה ידנית ומסך מגע רחב.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.5 ליטר מסדרת Sky Activeהמספק 120כ"ס ומומנט של 15.3 קג"מ. ובעלת מערכת סע עצור לדימום המנוע בעמידה. מנוע ידידותי וחסכוני.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים דגם: Sky Active Drive ומערכת טיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני בידית ההילוכים ובמנופי פדל שיפט המצויים בגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת לתגבור בבלימת חירום והפעלת איתות בבלימת חירום. מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה. מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, הגה כוח בתגבור משתנה, ופנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות במראות צד. מראה פנימית נגד סינוור אוטומטית.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית לאי חגירתם לכל הנוסעים. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכביםמבחני ריסוק ב- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי וספורטיבי. מה שבולט במיוחד הוא עיצובם של פנסי החזית החודרים מקידמת המכונית אל תוך כנפיה ואגב כך תורמים לתמונת חזית ארוכה חדה המשתפלת קדימה. מכסה המנוע הארוך משתלב בכונס אוויר פעור לוע ועוצמתי, עטור במסגרת ניקל ומתחבר באופן אינטגרלי עם פגוש אגרסיבי שבתוכו מוטמנים פנסי איתות ופנסי ערפל כשמתחתם נמצא גם כונס אוויר תחתון.
עיצוב הצד מאופיין בקו זרימה דמוי גל מתון. קווי הזרימה נראים בכתפי הדלתות. החלונות צרים בניגוד לדלתות הרחבות. חישוקי גלגלים רחבים צמיגים גדולים וטסות מהודרות.
עיצוב החלק האחורי מעניין בעיקר בזכות העובדה שהוא מייצר אנטי תיזה לעיצוב הצד ולעיצוב החזית שכן הוא משדר פרקטיות. מכסה תא המטען בולט, הפנסים הצרים נמתחים מאחור אל תוך הכנפיים האחוריות, השמשה משופעת ורחבה. את המראה משלים פגוש אגרסיבי וגבוה, שבתוכו משולבים מחזירי אור ובולט במרכזו גם פנס הערפל.
עיצוב פנימי – מתכנני הדגם החדש של מאזדה, לא חסכו במאמצים לייצר סביבת נהיגה מודרנית ואיכותית. מרחב הפנים השתפר בזכות מידות אורך ורוחב משופרות, יש בה מרחב משופר לרגליים. איכות החומרים משופרת וכך גם רמת האבזור הכללית.
הפנל הקדמי רחב ועמוק ועשוי מפלסטיק רך בגוון שחור. החידוש הגדול הוא מרכז הבידור של המכונית, המגיע בדמות מסך רחב איכותי וצבעוני. מתחתיו נמצאים פתחי אוורור המשולבים בתוך במסגרת כרום. מעט למטה נמצא פנל בקרת אקלים המשלב צג דיגיטלי ושני כפתורי הפעלה סיבוביים. עוד למטה נמצא במיקום נוח וגבוה, פנל ההילוכים המשלב כרום ועור ובצמוד לו נמצא כפתור התפעול למערכת הבידור והבקרה. לוח השעונים ספורטיבי נמצא בתוך מסגרת כסופה וכולל במרכז גליל אנלוגי תלת מימדי ומשני צדדיו צגים דיגיטליים, שמתחתיהם מנורות הבקרה הצבעוניות. גלגל ההגה, מהודר עם 3 צלעות ומרכזו מעובה ועגול. המושבים מהודרים ורחבים ומרופדים בבד שחור ביניהם נמצאת משענת יד ותא אחסון. הדלתות מיוצרות מחומרים איכותיים אך מרווח תאי אכסון צרים.
אבזור– מערכת שמע מקורית MZD- CONNECT עם צג מגע רחב ותמיכה בעברית עם אפשרות שליטה דרך מסך המגע או בכפתור הפיקוד או בשליטה דרך גלגל ההגה. המערכת כוללת: 6 רמקולים, MP3 , שקע ל-USB ו-AUX, אופציה למערכת ניווט, דיבורית בלוטוס. מזגן עם בקרת אקלים, מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, לחצן התנעה. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות, מצלמת רוורס, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. שלט נוחות מקורי. מראה פנימית עם עמעום אוטומטי. פנסי ערפל קדמיים. משענת יד בין המושבים הקדמיים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – השינוי ב- 3 החדשה, מתחיל משלב ההתנעה, לראשונה בעידן המשפחתיות, מבוצעת בלחיצת כפתור וללא מפתח. ביצועי המנוע טובים ושקטים, למעט בתאוצה אגרסיבית בה ניכרים רעשים קלים אך המכונית מספקת את הביצועים הנדרשים. המנוע מגלה גמישות ושלב התאוצה סביר. תיבת ההילוכים האוטומטית הסקאי אקטיב דרייב עם 6 הילוכים ומנופי תפעול להעברה ידנית בגלגל ההגה פועלת ביעילות ותזמון החלפת ההילוכים מתוזמנת כראוי ויעילה. שינוי נוסף במשפחתית הוא מערכת "עצור וסע" .המיועדת למניעת זיהום וחסכון בדלק, כאשר היא מדוממת את המנוע בכל עצירה והתנעה מתבצעת עם עזיבת הבלם. הפעולה אינה מורגשת או מפריעה לנהג. החיסכון בדלק ניכר בעיקר בתחום עירוני. התנהגות בכביש טובה מאוד, המתלים קשיחים וההיגוי מדויק. מערכת הבטיחות האקטיבית תורמת ומקנה אחיזה בכביש ותחושת יציבות. מערכת הבידור ה-MZD החדישה ולראשונה בדגמי מאזדה, כוללת צג מגע רחב וכפתור פיקוד כמו ג'ויסטיק, השולט בנתונים ובהפעלה ומאפשרת לנהג להתמקד בנהיגה ובכביש. שכן אין לנהג יכולת לתפעל את מסך המגע בזמן נסיעה אלא אך ורק באמצעות כפתור הבקרה. תפיסה זו, חשובה לבטיחות ומסגלת את הנהג לשנות הרגלים שגויים ולהתמקד בכביש. מרחב הפנים, השתפר בזכות מידות אורך ורוחב משופרות, יש שיפור במרחב לרגליים. איכות החומרים משופרת וכך גם רמת האבזור הכללית. כל אלו מעניקים חווית נהיגה ונסיעה נעימה מבעבר.
יתרונות – ביצועי מנוע ותיבת הילוכים, חיסכון בדלק באמצעות מערכת I-STOP לדימום מנוע, התנהגות בכביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, עיצוב כללי, איכות חומרים, מרווח פנימי.
חסרונות – ללא כרטיס ניווט, נפח תא המטען, מיקום פנס ערפל אחורי, תאי אחסון קטנים, ללא תא למשקפיים.
סיכום – המאזדה 3 פורצת לקטגוריה המשפחתית המוכרת לה וקובעת סטנדרטים חדשים בקטגוריה המשפחתית. היא מתחדשת עם עיצובה הדינאמי והייחודי לה. בשילוב טכנולוגיית ה- Sky Active התורמת לביצועים טובים, חיסכון בדלק, ולרמת הבטיחות. כמו תמיד ניתן דגש להתנהגות כביש רהוטה. הפעם הצליחו מהנדסי מאזדה לספק את המוצר כאשר הוא משודרג באבזור, בחומרים איכותיים ובמחשבה על בטיחות וסביבה ירוקה. אילו הופכים אותה למשפחתית איכותית.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
5
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
93%
|
ילדים
|
86%
|
|
הולכי רגל
|
65%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/120
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4000/15.29
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.585
|
רוחב (מטר)
|
1.795
|
גובה (מטר)
|
1.450
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.70
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
414
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
51
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1376
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.46
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 55 אחורי: 25 סה"כ: 80
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
134
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.6
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/18.1
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.8
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |