לקסוס LBX הושק בישראל

הקרוסאובר האורבני החדש של לקסוס LBX, תוכנן לקהל לקוחות חדש וצעיר המעוניין ברכב יוקרה שמגדיר מחדש איכות בלתי מתפשרת. ה-LBX, הלקסוס הקומפקטי ביותר, הוא קרוסאובר היברידי בטעינה עצמית שנועד להיות נגיש וכזה שקל ליהנות ממנו. הוא מציע הרבה יותר ממה שניתן היה לצפות ממכונית בקטגוריה, תוך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות, ללא פשרות על האיכויות הייחודיות של לקסוס. לראשונה, לקסוס מיקדה את פיתוח הרכב באופן ספציפי בהתייחסות להעדפות, לטעמים ולמגמות של צעירים. ה-LBX יהפוך באופן מיידי לדגם ליבה בקו המוצרים של לקסוס. השימוש בשם בן שלוש אותיות – LBX הוא משמעותי. בעבר רק מכונית העל LFA נהנתה מהבחנה זו. הבחירה בשם LBX Lexus Breakthrough Crossover , ממחישה את המחויבות והאמון של לקסוס בדגם החדש שלה. בדיוק כפי שה-LFA הראתה צד שונה למותג מבחינת גישה וביצועים, כך ה-LBX תאתגר את הסטטוס קוו ותגדיר מחדש מה מכונית קומפקטית יכולה להציע.

עיצוב חיצוני- הצוות שיצר את ה-LBX קיבל עידוד ליישם חשיבה רעננה, מה שהוביל אותו לפתח את עקרונות העיצוב של Lexus Next Chapter, שהגדירו את הדור האחרון של דגמי NX, RX ו-RZ. זוהי גישה עיצובית שמפרשת ישירות את ההנאה מנהיגה, במקרה של LBX, כזה מתבטא שהוא קומפקט וזריז ברחבי העיר ונעים בכבישים מפותלים ויציבה ומעודנת בנהיגה בכבישים מהירים. הרצון היה לייצר רכב בעל נוכחות חזותית חזקה ואטרקטיביות גבוהה לקהל של צעירים עירוניים, המעדיפים איכות פרימיום עם מראה ותחושה קז'ואלית ועכשוויית יותר. עיצוב החזית של ה-LBX מציג "פנים" חדשות ללקסוס ומהווה פרשנות חדשה למאפיין הייחודי של דגמי לקסוס כבר מעל עשור. קדמת הרכב מעוצבת כעת כיחידה קטנה, מאוחדת ונטולת מסגרת, שמשתלבת עם הרכב. לכל אורכו, תא הנוסעים מבטא את הגישה של לקסוס לאירוח האומוטנאשי כדי לגרום לנוסעים ב- LBX להרגיש בנוחות ביתית, עם פרטי עיצוב שצופים את צרכיהם – החל מתאורה ובקרת אקלים, דרך העיצוב וההתאמה של המושבים, מערכת המולטימדיה ומערכת שחרור הדלת האלקטרונית E-latch.

מידות- אורכו 4,190 מ', רוחבו 1,825 מ' וגובהו 1,545 מ' והוא בעל בסיס גלגלים של 2,580 מ'. ונפח תא מטען: 332 ליטר.

עיצוב פנימי- סביבת הנהג היא פרשנות לקונספט ה-Tazuna של לקסוס, שהוצג לראשונה ברכב השטח ה- NX, והוא ממקם סביב הנהג/ת פונקציות בקרה ומקורות מידע באופן נגיש וקרוב, כך שתפעול או קריאה דורשים רק תנועות מינימליות של יד או עין, מה שעוזר לנהג/ת לשמור על מיקוד במשימת הנהיגה, עם מינימום הסחות דעת. האיכות הממוקדת של קונספט Tazuna משופרת עם לוח מחוונים חדש ודיגיטלי לחלוטין של 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. הפריסה והבולטות של המונים והנתונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה שנבחר וניתן להתאים אותם להעדפות אישיות. ניתן להתאים גם את התוכן הרב של תצוגת המידע בתוך היחידה.

עיצוב תאורת האווירה הפנימית מוסיף לאפקט הארוח Omotenashi של לקסוס בו הנוסעים מתקבלים בברכה ומרגישים לגמרי בבית ברכב. תאורה עקיפה יוצרת אווירת פרימיום, למשל, פתחי הרגליים, המטען האלחוטי וקופסת האחסון התחתונה של הקונסולה.  ישנן *64 אפשרויות צבע שונות, ב-14 קבוצות בחמישה נושאים: ריפוי, הרגעה, עוררות, התמקדות והתרוממות רוח. ניתן לבחור אותם כך שיתאימו למצב הרוח של הנהג, לנסיעה או לשעה ביום

*64 גווני צבעים רלוונטיים לדגמי COOL  ו RELAX.

מנוע- מנוע חשמלי -היברידי חדש של לקסוס בנפח 1.5 ליטר. הספק של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 18.5 קג"מ. מנוע שלושה צילינדרים קומפקטי וקל משקל עם יעילות תרמית ברמה עולמית. סוללה היברידית דו-קוטבית חדשה מציעה צפיפות הספק ותפוקות גבוהות יותר ונעה קדמית. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תושג ב-9.2 שניות.

סוללה- ה-LBX הוא הדגם השני של לקסוס (לאחר ה- RX) שנהנה מסוללה בטכנולוגיה היברידית חדשה דור 5 בעלת תפוקה גבוהה מסוג ניקל מטאל הידריד (NiMH). הטכנולוגיה החדשנית הזו מאפשרת להשיג צפיפות הספק גבוהה יותר, הגורמת לביצועים זריזים ומלהיבים, ומעניקה סוג של אספקת מומנט גבוה במהירויות נמוכות שבדרך כלל מזוהה עם כלי רכב חשמליים טהורים. בעת בלימה, יש התחדשות כוח מהירה יותר. ה- LBX גם נהנה ממערכת קירור שעוצבה מחדש כדי לסייע בהארכת חיי הסוללה וביצועיה. חבילת הסוללות כולה ממוקמת מתחת למושבים האחוריים, ובכך נמנע אובדן של מקום בתא הנוסעים או בתא המטען.

תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות לדגם ההנעה הקדמית. נתוני מחזור משולב רשמיים של WLTP מצביעים על צריכת דלק משולבת של -4.5 ליטר ל – 100 ק"מ   לדגמי ELEGANT  וEMOTION  ו 4.6 ליטר  ליטר ל-100 ק"מ בדיגמי RELAX ו – COOL ופליטת CO2 מ-103 גרם לק"מ משולב.

בטיחות- מערכת הבטיחות לקסוס דור שלישי + מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג, מסופקות כסטנדרט ב- LBX. המערכות הללו כולל מערכות נוספות נועדו כדי לזהות סיכוני תאונות, להתריע בפני הנהג ולספק באופן אוטומטי בקרת היגוי, בלימה וכוח נהיגה במידת הצורך כדי לעזור למנוע או להפחית את התוצאות של התנגשות.

מערכת קדםהתנגשות (PCS) מספקת טווח גילוי מוגדל עם שילוב חדש של מכ"ם קדמי וחיישן מצלמה. ההיקף התפעולי שלה כולל את היכולת לזהות אופנועים וכלי רכב מתקרבים. סיוע הצומת שלה משופר גם כן, וכולל זיהוי של כלי רכב מתקרבים וחציית הולכי רגל בעת ביצוע פנייה בצומת.

בקרת שיוט אדפטיבית ממצב עמידה (DRCC) מספקת מגוון רחב של הגדרות מרחק בין כלי רכב, כך שהנהג יכול להתאים את הביצועים להעדפתו האישית. הפונקציות כוללות הפחתת מהירות עקומה, הבטחת מהירות מתאימה לנסיעה חלקה בפניות, ומניעת עקיפה, המווסתת את מהירות המכונית כדי למנוע עקיפה של רכב איטי יותר בצד הלא נכון בכביש רב נתיבים. הנהג יכול גם לאפס בקלות את מהירות השיוט כדי לעמוד בשינויים במהירות המותרת שזוהתה על ידי מערכת הסיוע לתמרורים (RSA).

התרעת סטייה מנתיב (LDA) שופרה כדי לזהות חפצים נוספים, כולל ריהוט רחוב סמוך כגון עמודי חשמל, אבני שפה ומעקות בטיחות. הוא יכול גם לזהות מתי הנהג מנווט כדי להימנע מאדם או רכב חונה בנתיב התנועה של LBX. המצלמה בעלת הביצועים הגבוהים המשמשת את Lane Tracing Assist LTA מסוגלת להבחין טוב יותר בסימוני כביש; כאשר הסימונים מוסתרים, למשל בתנועה כבדה, המערכת תעקוב אחר נתיב הרכב שלפניה. באפשרותה אף לזהות עצמים תלת-ממדיים ולהתאים את הביצועים בכדי לתת מרווח רוחבי מתאים מכלי רכב בנתיבים סמוכים או כאשר מתבצעות עבודות בכביש, ולפעול באופן שמרגיש טבעי לנהג.

ניתן להשתמש בסיוע לשינוי נתיב כאשר ה-LTA של המכונית מופעל. כאשר הנהג מאותת לבצע שינוי נתיב, המערכת בודקת בטיחות באמצעות הרדאר והמצלמה של PCS, מחשבת את מסלול המטרה ומספקת בקרת היגוי מתאימה. לאחר השלמת שינוי הנתיב, LTA חוזר למצב ההפעלה הרגיל שלו.

צג הנהג הוא מצלמה המותקנת מעל ההגה ושומרת על בדיקה מתמדת של מצב הנהג. המצלמה מזהה אם הנהג איבד ריכוז כתוצאה מעייפות או חולי ומפעילה התראות חזותיות וקוליות. המערכת מקושרת למערכות הבטיחות האקטיביות של הרכב, כך שאם הנהג לא מגיב, ניתן להביא את המכונית בצורה חלקה לעצירה מבוקרת עם אורות המפגע מופעלים (עצירת נהיגת חירום).

מערכת Proactive Driving Assist PDA כוללת סיוע בציפייה למכשולים, סיוע בהאטה וסיוע בהיגוי. המערכת פועלת במהירויות נמוכות יותר, למשל בעת נסיעה ברחבי העיר. המצלמה הקדמית סורקת את האזור שלפני המכונית כדי לבדוק סכנות כגון הולכי רגל העומדים לחצות או ללכת בצד הדרך, מכוניות חונות ורוכבי אופניים. במקרה של סכנת התנגשות, המערכת תספק בלימה והיגוי כדי למנוע את המכשול, תוך שמירה על המכונית בנתיב התנועה שלה.

סיוע בתמרורים (RSA) יכול לזהות ולהציג מגוון רחב יותר של תמרורי אזהרה ופקודות בכבישים מהירים. ניתן לחבר את מגביל המהירות של המכונית ל-RSA, להפחית את תפוקת מערכת ההינע ולהפעיל בלימה במידת הצורך כדי לשמור על המכונית בתוך המהירות המותרת החוקית לכביש נתון.

עזרה בעת ביצוע תמרונים מסופקת על ידי התרעת תנועה חוצה מאחור וצג שטח מת, יחד עם מצלמת נסיעה לאחור ובלם תמיכה בחניה. בלם תמיכת החניה מפעיל באופן אוטומטי את כוח ההינע ואת בקרת הבלימה אם קיים סיכון למגע עם אובייקט סטטי, כלי רכב המתקרבים מאחור או הולכי רגל, בעת נסיעה במהירות נמוכה.

אבזור- כחלק מהמחויבות של לקסוס "להפוך את היוקרה לאישית", ה-LBX תוצע במבחר של 5 רמות גימור כולן ברמת אבזור גבוהה כסטנדרט וכל אחת מהן מתאימה לטעם וסגנון שונה. מערכת השמע הסטנדרטית של ה-LBX כוללת שישה רמקולים, תכנון יחידת המיזוג התמקד בחיסכון במשקל ובתפעול שקט ויעילות המסייעת לחיסכון הכולל בדלק. ביצועי החימום והיעילות האנרגטית שופרו באמצעות עיצוב חדש של כניסת אוויר המגדיל את קצב האוויר הממוחזר. קונסיירז' האקלים משפר עוד יותר את איכות האוויר בתא הנוסעים, באמצעות nanoe-X, טכנולוגיה של Panasonic הפולטת חלקיקי מים ננואיים מיקרוסקופיים מפתחי האוורור אשר הוכחו כמסירות חיידקים, וירוסים וריחות לא נעימים.

לקסוס ישראל תיפתח הזדמנות להזמנה מוקדמת של דגם ה- LBX החדש, שכבר יצר הרבה עניין וציפייה בקרב הלקוחות. הקרוסאובר האורבני הקומפקטי החדש יגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2024 וירחיב את ההתאמה של המותג לקסוס לקהלים חדשים וצעירים הצפויים להתעניין בדגם ללא פשרות באיכות, בגימורים וביוקרה הידועה של לקסוס.

מחירים:

דגם ELEGANT 199,990 ₪

דגם ELEGANT plus  209,990 ₪

דגם EMOTION  214,990 ₪

דגם RELAX  220,990 ₪

דגם COOL 225,990 ₪

צילום: יצרן

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור