תוצר: לקסוס דגם: 2018 GS300 h Premium
קבוצת הרכב: מנהלים קבוצת רישוי: 7 דרגת זיהום: 3 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0404-0145
תיאור:GS מכונית סלון במבנה סדאן. התחדשה ב- 2015 כוללת מערכת הנעה היברידית עם מנוע בנזין 2.5 ותיבה רציפה. העיצוב דינאמי בקווים חדים ומרווחים גדולים ונדיבים. בתחום הבטיחות נכללות מערכות אקטיביות ואדפטיביות נדרשות. רמת האבזור עשירה ותחושת היוקה ניכרת.
מנוע וביצועים –בנזין Dual vvt-iבנפח 2.5 ליטר, המספק מצטבר 223 כ"ס ומומנט של 22.5 קג"מ. בדרגת זיהום 3.
תיבת הילוכים –אוטומטית 8 הילוכים רציפה E-CVT לרבות מערכת להעברת הילוכים באופן ידני באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה. קיים בורר לשלושה מצבי נהיגה שמשנים את תזמון החלפת ההילוכים בהתאם לסגנון הנהיגה המבוקש: רגיל, חסכוני או ספורטיבי.
עיצוב חיצוני – דינאמי וספורטיבי. דגש על קווים בולטים וחדים. החזית עם מכסה מנוע משתפל בשילוב קווי זרימה בולטים בצדדים. פנסי החזית צרים וחדים בשילוב פס לד. כונס האוויר דמוי שעון חול שמעוטר בניקל, מובנה בפגוש אגרסיבי. בחלק התחתון מצוי כונס נוסף עם מגן סף תחתון ופנסי ערפל.
הצד, אלגנטי במבנה מרכב גדול. קווי זרימה בכתפי הדלתות מעובות ורחבות ובסף תחתון. הדלתות רחבות וגבוהות, החלונות לעומתם צרים. קשתות הגלגלים מעובות וחישוקי הגלגלים בסגנון ספורטיבי.
מאחור, עיצוב ספורט. דלת המטען רחבה, חלקה העליון מובנה כספוילר, הפנסים צרים ומשולבים בדלת המטען ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי, בשילוב מגן סף תחתון בשחור,, שני מפלטים לתחושת עוצמה.
עיצוב פנימי – יוקרתי נעשה שילוב בין חומרים שונים ואיכותיים כעור, מהגוני וכרום. הפנל רחב ועמוק, במרכזו שקוע בחלל רחב צג מולטימדיה למערכת שמע, מתחת מסגרת פתחי אוורור בציפוי כרום, במרכזה שעון זמן אנלוגי, ופנל מערכת בקרת אקלים רחב,. פנל ההילוכים מהודר בעור וכרום, מוצב על הקונסולה שממוקמת במפלס גבוה בשילוב משענת יד בסמוך מצוי בורר סיבובי לתפעול מצבי נהיגה, ומימין מנגנון הפעלה ראשי ומיועד למערכות הרכב. ומערכת שליטה כג'ויסטיק למערכת השמע. לוח השעונים צבעוני, השעונים אנלוגיים ובמרכזם צג דיגיטלי למחשב הדרך. גלגל ההגה מעוצב באמצעות שלוש צלעות ומרכזו טרפזי. התקרה גבוהה כוללת גג שמש חשמלי עם וילון פנימי. המושבים מרווחים ומצופים בעור. דפנות הדלתות מהודרות ומרווחות תאי האחסון צרים..
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – בביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים וחסכוניים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר מאוד, נתוני התאוצה מרשימים. שילוב הכוחות בין המנועים החשמליים, מתוזמן. צג נתוני צריכת האנרגיה מספק מידע ומאפשר נהיגה חסכונית. תיבת ההילוכים הרציפה – E-CVT) בשילוב מערכת להעברת הילוכים ידנית, באמצעות מנופים בגלגל ההגה שפועלת ביעילות ונוחה לתפעול. נהיגה במצב חשמלי בלבד אפשרית במהירות של עד 40 קמ"ש ולטוח של שני ק"מ בלבד. המכונית מתחדשת במערכות בטיחות חדשות ומקוריות בהם התרעת שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, סטייה מנתיב אקטיבית עם רעד בגלגל ההגה, ובקרת שיוט אדפטיבית. אחיזת הכביש טובה, כיול המתלים ממוצע והיציבות ניכרת. היגוי מדויק ומשתנה בדרגת הקושי בהתאם למהירות. ההנעה אחורית מקנה אחיזה ונתוני תאוצה משופרים. ניתן לבחור במצבי נהיגה שונים באמצעות בורר סיבובי בפנל ההילוכים. הנדסת האנוש טובה. שדה הראייה רחב גם בשל חלונות מראות צד רחבות. רמת האבזור וכוללת מולטימדיה שנשלטת עם תפעול בסביבת ידית ההילוכים באמצעות בקר שליטה ידני. רמת ההידור והאבזור משופרים ומהווים גורם נוסף לחוויית הנהיגה ותחושת יוקרה מהלקסוס GS.
יתרונות – יוקרה, טכנולוגיה היברידית, ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, חיסכון בדלק, התנהגות כביש, מערכות בטיחות אקטיביות אדפטיביות, דרוג בטיחות, עיצוב, אבזור, מרווח פנים.
חסרונות – גרסת ייצור מ- 2015, ללא גלישה במולטימדיה, תאי אחסון צרים.
סיכום –GS של לקסוס מכונית סלון למנהלים וותיקה, התחדשה ב- 2015 עם עיצובה והחלפת המכללים שבה. רמת הבטיחות כוללת מערכות מתקדמות ואדפטיביות, רמת אבזור עדכנית וברחב הפנים יעיל. המחיר אטרקטיבי.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין היברידי VVTi בנפח 2.5 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6000/181 מצטבר 223 כ"ס |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
4200-5400/22.5מנוע חשמלי:31 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית רציפה E-cvt |
אורך ( מטר) |
4,880 |
רוחב (מטר) |
1,840 |
גובה (מטר) |
1,455 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,850 |
מידת צמיגים |
225/50/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
450 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
66 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1735 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/7.7 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 54 אחורי: 24סה"כ: 78 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
132 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
9 |
מהירות מרבית קמ"ש |
190 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/20.4 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/14.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
אקטיבית |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
כן |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: קטן |
כריות אויר |
כן |
10 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק – 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
לא בוצעו |
ילדים |
לא בוצעו |
|
הולכי רגל |
לא בוצעו |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
12 רמקולים DVD |
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך בגודל "8 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
לא |
|
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
כן |
קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
כיוון חשמלי |
כיוון חשמלי למושבים |
כן |
לנהג ולנוסע |
גג שמש חשמלי |
כן |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |