מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2023 הסתכמה הנסועה של כלל כלי הרכב המנועיים ב-65.9 מיליארד ק"מ, מדובר בעלייה של פחות מ-0.1% לעומת שנת 2022.
רכבי נוסעים פרטיים- הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בשנת 2023 הייתה 14.7 אלף ק"מ (15.2 אלף ק"מ בשנת 2022). סך הנסועה של כלי הרכב הפרטיים הייתה 52.6 מיליארד ק"מ, עלייה של 0.7% לעומת שנת 2022. רוב הנסועה השנתית הייתה של כלי רכב פרטיים (79.7%), ואחריהם משאיות (12.8%).
רכבי ליסינג- בשנת 2023, סך הנסועה של כלי רכב פרטיים חדשים (עד גיל 3) בבעלות חברות החכֵּר (ליסינג) ירד ב-6.0%, וסך הנסועה של כלי רכב פרטיים החדשים בבעלות פרטית עלתה ב-4.6%. כלי רכב חדשים נוסעים יותר. ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. כלי רכב פרטיים חדשים (עד גיל 3) בבעלות חברות החכֵּר (ליסינג) נוסעים בממוצע יותר מכלי חדשים רכב בבעלות פרטית.
בשנת 2023, הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי חדשים (עד גיל 3) בבעלות חברת החכר (ליסינג), עמדה על 26.6 אלף ק"מ (28.4 אלף ק"מ בשנת 2022), לעומת:
16.0 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית (זהה לשנת 2022),
25.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה (26.5 אלף ק"מ בשנת 2022),
24.8 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או בתיור (26.5 אלף ק"מ בשנת 2022).
הנעת סולר- כלי רכב פרטיים חדשים (עד גיל 3) המונעים בסולר נסעו בממוצע 24.9 אלף ק"מ.
הנעה חשמלית- כלי רכב פרטיים חדשים המונעים בחשמל נסעו בממוצע 20.6 אלף ק"מ
הנעה היברידית- כלי רכב היברידיים נסעו בממוצע 21.3 אלף ק"מ. לעומת זאת, כלי רכב חדשים המונעים בבנזין נסעו בממוצע 17.3 אלף ק"מ.
כלי רכב פרטיים חדשים- (עד גיל 3) בבעלות פרטית המונעים בחשמל נסעו בממוצע 43.0% יותר מכלי רכב פרטיים חדשים לא-חשמליים (20.6 אלף ק"מ לעומת 14.4 אלף ק"מ, בהתאמה).
הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. בשנים 2023-2000 סך הנסועה השנתית גדלה ב-81% ומצבת כלי הרכב גדלה פי 2.2. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-65%, ואורך הכבישים גדל ב-29% באותה תקופה.
תרשימי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה