ייבוא מקביל 2020

היבוא המקביל בתנופה

תחרות בשוק ייבוא הרכב עם הגידול וכניסת יבואנים מקבילים נוספים וייבוא מותגים נפוצים בישראל
27/1/20

היקף פעילות הייבוא המקביל בישראל צובר תנופה. נתוני הייבוא לא מתפרסמים כיוון שאותם יבואנים לא נכללים באיגוד כלשהו. ב- 2019 נאמד היקף הפעילות בכ- 2,000 כלי רכב שייובאו ארצה. כמות זו עשויה להכפיל עצמה ב- 2020 עם כניסת יבואנים מקבילים נוספים וייבוא של דגמי מכוניות הנפוצות בשוק.

חוק רישוי ושרותי רכב שנכנס לתוקף בשנת 2016, במטרה ליצור תחרות בענף הרכב בישראל ובכל הקשור בייבוא כלי רכב, עלויות חלקי חילוף תחזוקה במוסכים ועוד. תנאי החוק התירו ליבואנים מקבילים לייבא מכוניות, ממפיצים (דילרים) בעולם, וכן ליבואנים זעירים העוסקים בייבוא אישי בעיקר למכוניות יוקרתיות, עבור לקוחות פרטיים. כל זאת במקביל ליבואנים הרשמיים הפועלים מול ייצרני הרכב

חברת "איילון מוטורס", הייתה החלוצה בייבוא מקביל, והתמקדה בייבוא דגמי פורד ומותגי יוקרה. לאחר מכן הצטרפה חברת אלבר, וייבאה דגמי טויוטה, הונדה וג'יפ, בהמשך חדלה בפעילותה זו. חברת "אוטומקס", נכנסה לשוק בשנים האחרונות ונתנה תנופה לשוק הייבוא המקביל, עם מכירת דגמים כמו טויוטה וג'יפ. ב- 2019 אף שווקה את דגמי קורולה, CHR ויאריס. ב- 2020 אוטומקס צפויה לשווק מותגים נוספים בהם: יונדאי, פולקסווגן, מרצדס, דודג', קרייזלר ועוד.

איילון מוטורס, תשווק מ- 2020 מותגים בהם: הונדה, טויוטה, יונדאי, ניסאן, פורד, פיג'ו קיה ועוד. לפלח היבואנים המקבילים צפויים להצטרף יבואנים נוספים שצפויים להגדיל את הפעילות.

חברת "גז פרו", שפועלה בהנעת כלי רכב באמצעות גז, ובשרותי ליסינג, התרחבה ונכנסה לתחום הייבוא המקביל. היא מייבאת כיום דגמי טויוטה קורולה ו- CHR ומותגי פורד בהם: אקספולרר, מוסטאנג וטנדרים גדולים.

היקף פעילות היבואנים הזעירים גדל אף הוא והיגיע ליותר מכ- 190 יבואנים כיום. מדובר בגידול של כ- 30%. היבואנים הזעירים, מתרכזים בדגמי יוקרה עבור לקוחות פרטיים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg