יותר בטיחות במכונית, פחות מיסים


תמריצי המס לאביזרי בטיחות ברכב חדש
מאוגוסט, רמת האבזור הבטיחותי של הרכב תירשם ברישיון הרכב. הטבות מס לכלי רכב חדשים המאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, שיש ביכולתן לפצות על טעויות של הגורם האנושי בכביש.
9/7/2013
החל מ- 1 באוגוסט 2013 יצוין ברישיון הרכב רמת האבזור הבטיחותי של הרכב, זאת בעקבות תקנה חדשה שנחתמה ביום (9/7/2013) ע"י שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות.
במסגרת השינוי, יוענקו תמריצי מס לכלי רכב פרטיים שייובאו לארץ עם מערכות בטיחות, במטרה לעודד רכישה של כלי רכב בטיחותיים יותר. תמריץ המס יקבע בהתאם למספר מערכות הבטיחות שהותקנו ברכב. ככל שרמת האבזור הבטיחותי ברכב תהיה גבוהה יותר יקבל הרכב ציון גבוה יותר שיזכה אותו בתמריץ מס גדול יותר. תמריצי המס יחולו בשלב הראשון על עשר מערכות בטיחות. כאשר בשלוש מהן תתאפשר גם התקנה מקומית של מערכות הבטיחות בכלי הרכב. רוב מערכות הבטיחות נועדו למנוע תאונות דרכים ולצמצם את פגיעתם של נהגי רכב דו גלגלי והולכי הרגל.
הטבות המס ייחולו על כל כלי רכב פרטיים ומסחריים חדשים, שמשקלם הכולל הוא עד 3.5 טון וכן על כלי רכב פרטיים שייובאו לישראל ביבוא אישי. הזיכוי במס יחושב כהטבת מס קצובה, בהתאם לחבילת הבטיחות הקיימת ברכב. לכל מערכת בטיחות יינתן ניקוד שיבטא את רמת האבזור הבטיחותי ובהתאם לכך יקבע גובה הזיכוי ממס הקנייה.
רשימת מכללי הבטיחות שאושרו, תתעדכן מעת לעת בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולשינויי התקינה ברכב. אגף הרכב במשרד התחבורה הפיץ הוראת נוהל ליבואנים המעגנת את מתן התמריצים לכלי רכב המצוידים במערכות בטיחות.
הטבות המס יחולו על 10 מערכות הבטיחות הבאות:
כריות אוויר– (מעל 6 כריות), שנועדו למזער את הפגיעה בנהג ובנוסעים בעת תאונת דרכים.
מערכת סטייה מנתיב– המתריעה על סטיית הרכב מהנתיב באמצעיים קוליים, ויזואליים או על ידי הרעדת מושב הנהג. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית.
מערכת ניטור מרחק מלפנים– המזהה מכשול הניצב לפני הרכב או מצב של אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים ומתריעה על סכנת התנגשות באמצעות התראה קולית ויזואלית, המערכת תתאפשר גם בהתקנה מקומית. יצוין כי ישנן מערכות אקטיביות אשר בעת זיהוי סכנת התנקשות מפעילות בלימה אוטומטית מלאה של הרכב.
מערכת זיהוי "שטח מת" המזהה שטחים מתים– באמצעות שימוש בחיישנים הנמצאים בדפנות הצד האחריות של הרכב ומפעילות התראה מוארת במראה החיצונית המתאימה.
מערכת בקרת שיוט אדפטיבית– הדואגת לשמירת מרחק בטוח מהרכב שלפנים על ידי שליטה אוטומטית על המצערת והבלמים.
מערכת הגנה על הולכי הרגל– המתריעה באמצעים קולים וויזואליים על הולכי רגל החוצים או עומדים על הכביש לפני הרכב, בעת נסיעת הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש. מערכת זאת תתאפשר גם בהתקנה מקומית.
מערכת עזר לבלם– המסייעת לנהג במקרה של בלימת חירום. המערכת מזהה מצב חירום ובמידה והנהג לא מפעיל מספיק כוח על דוושת הבלם כדי לבצע עצירה מלאה, המערכת מגבירה את לחץ הבלימה לרמה המרבית.
מערכת מצלמות רוורס, המותקנות בחלק האחורי של הרכב ומאפשרות צפייה פנוראמית מתא הנהג על המרחב הנמצא מאחורי הרכב בעת נסיעתו לאחור. על המערכת להיות משולבת עם חיישני רוורס שתפקידם להתריע על התקרבות מסוכנת למכשול שמאחור.
מערכת חיישני לחץ אוויר, המתריעה מפני ירידה בלחץ האוויר בצמיגי הרכב.
מערכת חיישני חגורות בטיחות מאחור, המתריעה על אי חגירת חגורות בטיחות מאחור.

מערכת ניתור מרחק מלפנים- מתוצרת: מובילאיי
© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור