יונדאי סנטה-פה 2017

תוצר: יונדאי דגם: סנטה-פה Elite

קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 15 רמת בטיחות: 6

שנת ייצור: 2017 ארץ ייצור: דרום קוריאהקוד דגם: 0481:0172

תיאור: הסנטה-פה, רכב פנאי שטח של יונדאי דור שלישי לדגם שעבר מתיחת פנים. ממונע בבנזין או דיזל אליהם מוצמדת תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. הדגם בעיצוב שתואם לקו היצרן, רמת האבזור והאיכויות שופרו, לרבות מערכת מולטימדיה- קונקטד-קאר, מבנה הרכב מותאם להסעת חמישה או שבעה נוסעים. הדגם המבחן ממונע בנזין וברמת הגימור המפוארת.

מנוע וביצועים – מנוע בנזין 2.4 ליטר, בטכנולוגיית GDI, המספק 192 כ"ס ומומנט של 24.7 קג"מ. ביצועיו טובים ושקטים. דרגת הזיהום גבוהה.

תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים בתוספת טיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני. פועלת ביעילות ונוחה לתפעול.

בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, בלם חנייה חשמלי, מערכות לבקרת יציבות ולבקרת משיכה. מערכת auto-hold- אחיזת הרכב בעת עצירה, מערכת למניעת דרדור, מערכת לבקרת ירידה בשיפוע. הגה כוח מוגבר חשמלית ומערכת לבחירה בין 3 מצבי היגוי Flex-Steerוגם מצבי נהיגה. פנסי חזית קסנון, עוקבי פנייה, פנסי לד לתאורת יום, פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות שנדלקים בבלימת חירום, חיישני גשם ואורות, מצלמת רוורס. מערכת עזר לחניה SPAS.

בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון ביטול לכרית אוויר,מכסה מנוע אקטיבי למניעת פגיעה בהולכי רגל. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס, לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נטרול נעילת דלתות בעת תאונה.

מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.

עיצוב חיצוני – דינאמי ויוקרתי, החזית עם מכסה מנוע בולט, כונס אוויר משושה ורחב עם תריסים לרוחב וסמל היצרן. פנסי החזית מעוצבים ופונים בקווים חדים לכיוון הכנפיים. הפגוש גבוה ובולט קדימה ובתוכו טמונים פנסי ערפל גדולים, כונס אוויר תחתון ומגן אבנים כסוף.

עיצוב הצד הנו דינאמי, עם קוי זרימה לאורך המתרומם בזוית חדה לאחור ובתחתית הדלתות. קו החלונות גבוה והחלונות צרים בחלק האחורי. קשתות הגלגלים רחבות ומעובות ובתוכם חישוקי גלגלים מהודרים עשויים מגנזיום. החלק אחורי מתון בקווים חדים, שמשה פנוראמית, צרה וכהה, דלת תא המטען קמורה. הפנסים האחוריים הנם צרים ומתחתם אפשר למצוא פגוש אגרסיבי וגבוה שבחלקו התחתון נמצא מגן אבנים ושני מפלטים המשדרים עוצמה.

עיצוב פנימי – יוקרתי וספורטיבי, בשילוב חומרים איכותיים ובגוונים שונים. במרכז הפנל הקדמי כתא טייס, מרכזו טרפזי ובמפלס גבוה, במרכזו, נמצא את פנל מערכת שמע, שלו מסך מגע מולטימדיה רחב. מתחת פנל בקרת האקלים, עם בורר תפעול סיבובי, בצדדים נמצאים פתחי אוורור גדולים. מתחת לפנל נמצא חלל אחסון ובמרכז פנל ההילוכים ומשענת יד מהודרת בין המושבים. לוח השעונים אנלוגי עם שני תצוגות עגולות גדולות בתוך גלילים עמוקים וביניהם מצוי צג דיגיטלי צבעוני לנתוני הדרך. גלגל ההגה מהודר בעל שלוש צלעות ומרכזו דמוי משולש. דפנות הצד מהודרות בשילוב חומרים איכותיים. המושבים נוחים, מרווחים ומהודרים בציפוי עור, השורה אמצעית כוללת שלושה מושבים נפרדים, ומאחור שני מושבים מתקפלים.

אבזור מערכת שמע ומולטימדיה "קונקטד-קאר", הנשלטת מגלגל ההגה, היא כוללת בה מערכת ניווט של וויז, דיבורית בלוטות, DVD, שקעים ל-USB ו– I pod. מערכת מזגן עם בקרת אקלים נשלטת לנהג ולנוסע, פתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, גג שמש (סאן רופ), גלגל הגה מצופה עור ומכוונן לגובה ולעומק. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות, מחוממות ומתקפלות חשמלית. מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית עם זיכרון לנהג, מושבים מצופים עור, משבים קדמיים מחוממים, זיכרון לכיוון מושב נהג, גג שמש ווילון חשמלי לאורך הגג, שמשות כהות, תא אחסון מקורר. מפתח חכם ולחצן התנעה. חיישני גשם והדלקת אורות.

תחזוקה – טיפולים בכל 30,000 ק"מ או שנתיים.

מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים שקטים ועוצמתיים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר, בידוד רעשים יעיל. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול למרות שמיקום הידית במפלס קצת נמוך, התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות. המתלים תומכים בכיול רך, בקפיצות וניכרת קשיחות. ההיגוי מדויק ובתגבור משתנה, בשילוב מערכת בעלת שלושה מצבים לבחירה: מצב ספורט, מצב נוחות ומצב רגיל, הפתרון יעיל לנהיגה בהתחשב שמדובר ברכב המיועד לכביש וגם לתנאי שטח. הנדסת אנוש טובה, שדה ראיה נרחב וכן מראות צד רחבות. רמת האבזור גבוהה ומפנקת, מערכת הקונקטד- קאר היא פרי פתוח ישראלי, יעילה וכוללת את כל הנדרש ניווט, גלישה מוזיקה ועוד. בשטח, ההנעה הכפולה תשולב אוטומטית והסנטה פה מציגה יכולת עבירות טובה בשטחים קלים עד בינוניים כפי שמצופה ממנה הרבה בזכות , מרווח גחון גדול. מיקומו הנמוך של הפגוש הקדמי פוגם בזווית הנטישה מה שמגביל במקצת את כושר העבירות. בקרת דרדור במורד יעילה ומסייעת.

יתרונות – ביצועי מנוע, רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית, התנהגות כביש, רמת אבזור, מערכת קונקטד-קאר, עיצוב כללי, איכות חומרים, מזגן ופתחי אוורור מאחור, תכנון ומרווח פנימי, פתרון יוקרתי ל- 7 נוסעים ולתנאי שטח.

חסרונות – צריכת דלק, אין חלונות צד ליושבים בשורה השלישית, דרגת זיהום 14. ללא התרעה לשמירת מרחק ונתיב.

סיכום – סנטה פה מכונית מתחדשת בעיצובה, וגם בשיפור מכללי הבטיחות ושיפור ברמת האבזור ואיכות החומרים. הנהיגה בה מהנה תוך נוחות לנהג ולנוסעים בה. תכנון הפנים ואיכות הגימור והאבזור הופכים אותה כשימושית לכביש וגם לשטח. רמת גימור ELITE משודרגת במיוחד ומהווה תחליף הולם למכונית פנאי שטח יוקרתית.

בטיחות

תיאור

קיים/לא קיים

מספר

בלימה אוטומטית בעת חירום

לא

ניטור מרחק מלפנים

כן

בקרת סטייה מנתיב

כן

זיהוי הולכי רגל

כן

זיהוי כלי רכב בשטח מת

לא

זיהוי רכב דו גלגלי

כן

זיהוי תמרורים

כן

בקרת שיוט אדפטיבית

לא

מצלמת רוורס

כן

שליטה באורות גבוהים

לא

TPMS– ניטור לחץ אוויר

כן

כריות אויר

כן

7

חגורות בטיחות עם קדם מותחן

כן

חיישני חגורות בטיחות

לא

התקני ISOFIX לעגינת ילדים

כן

ביטול כרית אויר לנוסע

כן

גלגל חליפי

כן

בגודל: מלא

מבחני ריסוק- 5 כוכבים

EURO NCAP

בוגרים

96%

ילדים

89%

הולכי רגל

71%

מפרט טכני

תיאור

נתונים

המנוע

בנזין GDI בנפח 2.4 ליטר

הספק (כ"ס / סל"ד)

6300/192

מומנט (קג"מ / סל"ד)

4250/24.7

תיבת הילוכים

אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק

אורך ( מטר)

4.690

רוחב (מטר)

1.880

גובה (מטר)

1.690

בסיס גלגלים (מטר)

2.700

מידת צמיגים

235/55/19

נפח תא מטען (ליטרים)

585

נפח מיכל דלק (ליטרים)

64

משקל עצמי (ק"ג)

1800

יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)

1/9.3

מרווח רגלים (ס"מ)

קדמי: 59 אמצעי: 24אחורי: 16

רוחב מושב אחורי (מטר)

אמצע: 1.32 אחור: 1.10

תאוצה 0-100קמ"ש(שניות)

10.9

מהירות מרבית קמ"ש

190

תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר)

1/11.2

תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)

1/9

תמונות נוספות:

 

 

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור