יונדאי סנטה-פה דיזל 2012

המכונית
תוצר: יונדאי דגם: סנטה פה דיזל Supreme

קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 14
שנת ייצור: 2012 ארץ ייצור: קוריאה קוד דגם: 0481-0059
תיאור: סנטה פה, רכב פנאי שטח של יונדאי והוא ההדור השלישי לדגם. הסנטה פה ממונעת במנוע בנזין או דיזל אליו מוצמדת תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה 4×4. הדגם החדש שודרג בעיצוב לקוו היצרן, רמת האבזור והאיכויות שופרו. מבנה הרכב מותאם להסעת 5 או שבעה נוסעים.
מנוע וביצועים – מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, המספק 197 כ"ס ומומנט של 44.5 קג"מ. ביצועיו טובים ושקטים.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים בתוספת טיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני. פועלת ביעילות ונוחה לתפעול.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכות לבקרת יציבות ולבקרת משיכה. מערכת לבקרת ירידה בשיפוע. הגה כוח מוגבר חשמלית ומערכת Flex-Steer לבחירהבין 3 מצבי היגוי. פנסי חזית עוקבי פנייה, פנסי לד לתאורת יום, פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות שנדלקים בבלימת חירום, מצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון ביטול לכרית אוויר,מכסה מנוע אקטיבי למניעת פגיעה בהולכי רגל. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נטרול נעילת דלתות בעת תאונה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ה – EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי וסוער, החזית עם מכסה מנוע בולט, כונס אוויר משושה ורחב עם תריסים לרוחב וסמל היצרן. פנסי החזית מעוצבים ופונים בקווים חדים לכיוון הכנפיים. הפגוש גבוה ובולט קדימה ובתוכו טמונים פנסי ערפל גדולים, כונס אוויר תחתון ומגן אבנים.
עיצוב הצד הנו דינאמי עם קו זרימה לאורך המתרומם בזוית חדה לאחור. קו החלונות גבוה והחלונות צרים בחלק האחורי. קשתות הגלגלים רחבות ומעובות ובתוכם חישוקי גלגלים מהודרים. החלק אחורי שקט יחסי ומאופיין בשמשה פנורמית, צרה וכהה, דלת תא המטען קמורה. הפנסים האחוריים הנם צרים ומתחתם אפשר למצוא פגוש אגרסיבי וגבוה שבחלקו התחתון נמצא מגן אבנים ושני מפלטים המשדרים עוצמה.
עיצוב פנימי – אלגנטי וספורטיבי, בשילוב חומרים איכותיים ובגוונים שונים. במרכז הפנל הקדמי כתא טייס, מרכזו טרפזי ובמפלס גבוה, במרכזו, נמצא את פנל הרדיו שלו מסך מגע רחב ואת פנל בקרת האקלים. בצדדים נמצאים פתחי אוורור גדולים. מתחת לפנל נמצא חלל אחסון ובמרכז פנל ההילוכים ומשענת יד מהודרת בין המושבים. לוח השעונים אנלוגי עם שני תצוגות עגולות גדולותוביניהם מצוי צג דיגיטלי לנתונים. גלגל ההגה מהודר בעל שלוש צלעות ומרכזו דמוי משולש. דפנות הצד מהודרות בשילוב חומרים איכותיים. המושבים נוחים, מרווחים ומהודרים בציפוי עור, השורה אמצעית כוללת שלושה מושבים נפרדים, ומאחור שני מושבים מתקפלים.

אבזור
מערכת שמע ומולטימדיה הנשלטת מגלגל ההגה, שקעים ל-USB ו- I pod. מערכת מזגן עם בקרת אקלים נשלטת לנהג ולנוסע, פתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, גג שמש (סאן רופ), גלגל הגה מצופה עור ומכוונן לגובה ולעומק. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית. מושב נהג מתכוון חשמלית, מושבים מצופים עור, שמשות כהות, תא אחסון מקורר.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 30,000 ק"מ או שנתיים.
מבחן כביש –ביצועי מנוע טובים שקטים ועוצמתיים. זמינות הכוח מתפרצת בטווח קצר, בידוד רעשים יעיל גם בשלבי התאוצה. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול למרות שמיקום הידית במפלס קצת נמוך, התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות. המתלים תומכים ורכים בקפיצות וניכרת קשיחות בחלק האחורי. ההיגוי מדויק ובתגבור משתנה, בשילוב מערכת בעלת שלושה מצבים לבחירה: מצב ספורט, מצב נוחות ומצב רגיל, רעיון מקורי ויעיל לנהיגה שמדובר ברכב המיועד לכביש ושטח. הנדסת אנוש טובה, שדה ראיה נרחב וכן מראות צד רחבות.
בשטח, ההנעה הכפולה תשולב אוטומטית והסנטה פה מציגה יכולת עבירות טובה בשטחים קלים עד בינונים כפי שמצופה ממנה הרבה בזכות , מרווח גחון יעיל. מיקומו הנמוך של הפגוש הקדמי פוגם בזווית הנטישה מה שמגביל במקצת את כושר העבירות. בקרת דרדור במורד יעילה.
יתרונות – ביצועי מנוע, רמת בטיחות אקטיבית ופסיבית, התנהגות כביש, עיצוב כללי, איכות חומרים, מזגן מתקדם עם פתחי אוורור מאחור, רמת אבזור תכנון ומרווח פנימי.
חסרונות – ללאחלונות צד ליושבים בשורה השלישית, פגוש קדמי נמוך.
סיכום – הדור השלישי של הסנטה פה מציג מכונית מתחדשת ששמה דגש על עיצוב, שיפור מכללי הבטיחות ושיפור ברמת האבזור ואיכות החומרים. הנהיגה בה מהנה תוך נוחות לנהג ולנוסעים בה. תכנון הפנים ואיכות הגימור והאבזור הופכים אותה כשימושית לכביש וגם לשטח.
בטיחות
תיאור
קיים/לא קיים
מספר
ABS– מניעת נעילת גלגלים
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
ESP– בקרת יציבות
TCS– בקרת משיכה
כריות אויר
7
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
התראה קולית לאי חגירת חגורות
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
ביטול כרית אויר לנוסע
גלגל חליפי
בגודל מלא
מבחני ריסוק
EURO NCAP
בוגרים
96%
ילדים
89%
הולכי רגל
71%
מפרט טכני
תיאור
נתונים
המנוע
טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר
הספק (כ"ס / סל"ד)
3800/197
מומנט (קג"מ / סל"ד)
1800-2500/44.5
תיבת הילוכים
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
אורך ( מטר)
4.690
רוחב (מטר)
1.880
גובה (מטר)
1690
בסיס גלגלים (מטר)
2.70
נפח תא מטען (ליטרים)
585
נפח מיכל דלק (ליטרים)
64
משקל עצמי (ק"ג)
1880
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
1/9.54
מרווח רגלים (ס"מ)
קדמי: 52 אמצע: 30 אחור: 20
רוחב מושב אחורי (מטר)
אמצע: 1.30 אחור: 110
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
10.1
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
1/13.9
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
1/10.2
תמונות נוספות:

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור