תוצר: יונדאי דגם: סונטה היברידיתPREMIUM
קבוצת הרכב: מנהלים היברידית קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 2 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0481-0188
תיאור: הסונטה, מכונית המנהלים של יונדאי, הושקה בישראל ב- 2015 בתקינה אמריקאית ובגרסה היברידית. מתחדשת ב- 2017. בעצוב עדכני ומנוע בנזין GDIומנוע חשמלי עוצמתי יותר וחסכוני. רמת בטיחות גבוהה, שכוללת מערכת אדפטיביות רמת האבזור עשירה וכוללת מולטימדיה שכוללת, אפליקציות ומערכת ניווט Waze. העיצוב זורם והמידות מעניקות מרחב פנימי מרשים.
מנוע וביצועים – בנזין GDI בנפח 2.0 ליטר שמספק 156 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ. מנוע עזר חשמלי בהספק של 38 KW ומומנט של 205 NM. ההספק המצטבר הוא 193 כ"ס ומומנט של 37.6 קג"מ. דרגת זיהום 2.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק ב- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – מימדי הרכב ועיצובו מביאים לתמונה ברורה, יש לנו מכונית מנהלים. בחזית בולט מכסה מנוע ארוך עם קווי זרימה בולטים בצדדים. פנסי החזית צרים ומעוצבים .הפגוש אגרסיבי וגבוה ומשולבים בו כונס אוויר עליון בצורת טרפז שמהודר במסגרת ניקל. כונס תחתון נמוך וצר, עם פנסי לד. עיצוב הצד מדגיש את מימד האורך. קו הגג זורם ומשופע לאחור עם אנטנת דולפין. החלונות גדולים מעוטרים במסגרות ניקל. קווי זרימה מובלטים משולבים בכתפי ובתחתית הדלתות. הסף התחתון מצופה בניקל קשתות הגלגלים רחבות וחישוקי אלומיניום מהודרים.
עיצוב החלק האחורי, השתנה לסגנון האלגנטי,עיצוב תא המטען רחב בחלקו העליון מובנה ספוילר, הפנסים מעוצבים באופן מודרני , הם משולבים בכנפיים ובדלת מטען. מתג פתיחת הדלת מובנה בסמל היצרן. הפגוש אגרסיבי וגבוה, בחלקו התחתון מגן בצבע שחור בשילוב פנסים ומחזירי אור.
עיצוב פנימי – אלגנטי. תוך שימת דגש על איכות חומרים ומרחב. הפנל רחב ועמוק, ובנוי משילוב של חומרים שונים. בשילוב ציפוי דמוי עץ מהגוני. במרכז פנל מערכת שמע רחב עם צג מולטימדיה צבעוני, לצידו פתחי אוורור. פנל בקרת האקלים עם צג דיגיטלי, לחצנים ובוררים סיבוביים. פנל ההילוכים מובנה בקונסולה בין המושבים, בהמשכה משענת יד ותאי אחסון. לוח השעונים, אנלוגי וצג דיגיטלי ביניהם. גלגל ההגה בעיצוב חדש עם 3 צלעות בשילוב כרום ומרכזו טרפזי. המושבים בציפוי עור, מרווחים ומהודרים, וכך גם מרווח הרגליים. הדפנות מרווחות ותאי האחסון בהם צרים. גג שמש מלאווילון חשמלי.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים, התחום ההיברידי פועל בעוצמה רבה ומספק בשילוב המנועים, כ- 193 כ"ס ומומנט גבוה במיוחד של 37 קג"מ. הביצועים מרשימים וזמן התאוצה יעיל. תיבת ההילוכים, איכותית והאפשרות להעברה ידנית נעשית באמצעות הידית. התיבה מציעה שלושה מצבי נהיגה, רגיל, ספורט וחסכוני. השילוב בין המכללים מביא לצריכת דלק חסכונית. תחושת דוושת הבלימה נוקשה וספוגית. בתאוטת המנוע, נטענים המצברים והנסיעה החשמלית, מתבצעת בעיקר בשלב שיוט כגון: במורד ובמהירות של עד 60 קמ"ש. מחשב הדרך, מספק מיידע רב בכל הקשור לנתוני הדרך ולסגנון הנהיגה. התנהגות הכביש של הסונטה, אופיינית לסגנון נהיגה אמריקאי, בו ניתן דגש לרכות המתלים ונוחות לנוסעים, לעומת ריגושי נהיגה דינאמיים המקובלים במכוניות אירופאיות. ההיגוי קל ונוח לתמרון. מערכות הבטיחות האקטיביות יעילות ופועלות במצבים שונים. פועלות מערכות התרעה אקטיביות שמסיעות לבטיחות הנהג והנוסעים. זה כולל התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, והתרעה על רכב עוקף המוצג במראות הצד. מערכת בקרת השיוט אדפטיבית, שולטת למעשה על המהירות בפעולות בלימה והאצה בתוך כדי נסיעה. שדה הראיה נרחב מלפנים ומאחור. בצדדים קיימת מגבלת ראות בגלל מראות שאינם רחבות. מבנה המכונית מרווח במיוחד, זה מתבטא במרווח לרגליים וברוחב מרשים של המושב האחורי. המושבים מהודרים בציפוי עור, מחוממים ומתכוונים חשמלית מלפנים. רמת האבזור מעבר למקובל בזכות מערכת הקונקטד-קאר, שמעניקה אפשרויות נוספות לרבות גלישה, רדיו אינטרנטי וניווט עם Waze ועוד שלל אפליקציות מוסיקליות ייחודיות ליונדאי ישראל.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, זמינות כוח מנוע ונתוני תאוצה, צריכת דלק, רמת בטיחות, אבזור עשיר ביותר, מרחב פנימי. מערכת מולטימדיה ואפליקציות, תמורה למחיר. אחריות היצרן.
חסרונות – ללא גלגל רזרבי, 6 כריות אוויר ולא 7, נפח תא מטען, אין אפשרות להתקנת וו גרירה.
סיכום – הסונטה מתחדשת בטכנולוגיה היברידית שהופכת אותה למכונית מנהלים חסכונית מתמיד. המנוע עוצמתי יותר וגם חסכוני בדלק, מערכות בטיחות כוללות בלימה אוטומטית התרעות מקוריות ובקרת שיוט אדפטיבית, שמציבות אותה ברמת בטיחות 7 בדרוג ישראל. האבזור עשיר בדגם הפרימיום וכולל מערכת מולטימדיה עם ניווט וגלישה אינטרנטית, מושבי עור, מושב נהג בכוונון חשמלי. בתוספת המרחב הפנימי המרשים, מדובר בפתרון איכותי. ניכר גם חיסכון בעליות דלק וזיכוי משמעותי במס שווי שימוש לרכב צמוד.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין בנפח 2.0 ליטר + מנוע חשמלי |
הספק (כ"ס / סל"ד) משולב |
6000/193 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) משולב |
1770/37.4 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים |
אורך ( מטר) |
4,855 |
רוחב (מטר) |
1,865 |
גובה (מטר) |
1,470 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,805 |
מידת צמיגים |
215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
440 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
60 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1590 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/8.2 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 53 אחורי: 32 סה"כ: 85 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.37 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
9.3 |
מהירות מרבית קמ"ש |
192 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/22.7 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/17 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
כן |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
כן |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
לא |
גודל: ללא גלגל |
כריות אויר |
כן |
6 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- לא בוצעו EURO NCAP |
בוגרים |
לא בוצעו |
ילדים |
לא בוצעו |
|
הולכי רגל |
לא בוצעו |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
לא |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
קונקטד קאר |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
כן |
|
חבילת גלישה |
כן |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
כן |
מושבים בציפוי עור |
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |