יונדאי אלנטרה N בגרסת ספורט הושקה בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל משיקה את האלנטרה N, גרסת הספורט של הסדאן המשפחתית הפופולרית מחטיבת הביצועים של יונדאי. הדגם משלב בין יכולות ניהוג ספורטיביות לבין טכנולוגיה מתקדמת לצד עיצוב ייחודי. קטגוריית רכבי הביצועים הגבוהים של יונדאי, כוללת טכנולוגיות הנעה ושלדה ייעודיות שמספקות הספקים גבוהים לצד עיצובים ספורטיביים. לאחר חזרתה למרוצי ה- WRC ב-2012, יונדאי ייסדה את Hyundai Motorsport והשיקה את המותג "N" ב-2015. מאז, המותג הציג מגוון דגמים חדשים וממשיך להרחיב את סדרת דגמי הביצועים הגבוהים.

ב-2024 הצטרפה לנבחרת הספורט של יונדאי האיוניק 5N  הספורטיבית, שסומנה כאחת מההשקות הבולטות באירופה ואת כוונות היצרן. הדגם קצר שבחים וזכה בפרסים כגון World Performance Car award לשנת 2024, פרס " Car of the Year" על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה.

עיצוב חיצוני – היונדאי אלנטרה N מציגה עיצוב חיצוני נועז ומודרני, המבדיל אותה מהדגמים ההיברידיים בסדרה. החזית מאופיינת בגריל שחור בולט, פנסי LED חדים ומכסה מנוע עם קווים חדים המעניקים לרכב מראה אגרסיבי. הפגוש הקדמי מצויד בסנפירים אווירודינמיים, דיפיוזר אחורי, וכנף אחורית מסוג Wing-Type המוסיפה לדינמיות העיצובית. סמל שחור, ספוילר קדמי עם ציפוי חצי מבריק בגוון פנינה שחורה וגריל תואם, שמעניקים חזות רחבה ונמוכה בחזית הרכב. לרכב בלמים ספורטיביים בלעדיים בגודל 19 אינץ' עם קליפרים אדומים, דיסקים בקיבולת גבוהה ובלמים בעלי חיכוך גבוה משדרים לא רק עיצוב מרהיב אלא גם ביצועים יוצאי דופן. החישוקים בקוטר 19 אינץ' עשויים סגסוגת קלה, והצבעים המיוחדים כמו Performance Blue ו- Cyber Gray מדגישים את האופי הספורטיבי של הרכב. ​

מידות – האלנטרה N מגיעה באורך של 4,675 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ וגובה של 1,415 מ"מ שמספקים יציבות גבוהה ותחושת מרחב פנימי נוחה. הרכב מצויד כמו כן בבסיס גלגלים של 2,720 מ"מ המבטיח יציבות מעולה ויכולת תמרון טובה. מרווח גחון של 135 מ"מ ורדיוס סיבוב של 5.85  מטר מה שמסייע ביכולת תמרון יעילה, הן בעיר והן בדרכים מהירות. הצמיגים בגודל 245/35 R19 המבטיחים אחיזה גבוהה וביצועים ספורטיביים משופרים. החישוקים עשויים סגסוגת "19 ואותם צמיגים עם חישוקים גדולים תורמים גם למראה הדינמי והספורטיבי של הרכב.

עיצוב פנימי – בפנים הרכב, הדגם מציע תא נוסעים ספורטיבי ומודרני. הוא מצויד בכיסאות ספורט מסוג באקט (Bucket-type) שעוטפים את גוף הנוסע בצורה בטוחה ומספקים דימוי של רכב ביצועים גבוהים. המושבים הקדמיים מעוצבים בסגנון ספורטיבי עם ריפוד אלקנטרה משולב עור ותפירה כחולה. הכיסאות מצוידים בסמל N הממוקם בחלק העליון של גב המושב וכולל תאורת LED, המוסיפה אווירה יוקרתית וייחודית. הכיסאות האחוריים עם מסגרת דקה יותר מספקים מקום נוסף במושב האחורי, מה שהופך את הרכב למותאם גם לשימוש משפחתי יומיומי. מרווח רגליים מושב קדמי של 1,149 מ"מ מקסימלי ו1,074- מ"מ מינימלי, ומרווח רגליים מושב אחורי של  964 מ"מ מקסימלי ו 859 – מ"מ מינימלי. מרווח ראש מושב קדמי הוא 989 מ"מ ומרווח ראש מושב אחורי עומד על  947 מ"מ. מבחינת מרווח כתפיים הרכב במידות  1,434 מ"מ במושב הקדמי ו- 1,412 מ"מ במושב האחורי, בעוד שמרווח המותניים במושב הקדמי הוא 1,356 מ"מ ומרווח המותניים במושב האחורי הוא 1,282  מ"מ. נפח תא מטען אחורי של 402 ליטר ומשקל עצמי של 1,520  ק"ג בגרסה האוטומטית ו-1,480 בגרסה הידנית כאשר המשקל הכללי המורשה עומד על  1,930 ק"ג ו – 1890 ק"ג בידנית.

מנוע – האלנטרה N  מצוידת במנוע בנזין 2.0 טורבו מסוג THETA 2.0 T-GDI  המפיק הספק מרבי של 276 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40  קג"מ ב- 2,100 סל"ד.  המנוע בעל נפח של 1,998 סמ"ק עם יחס דחיסה של 9.5  וכולל קדח X מהלך של 86 x 86 מ"מ, מה שמאפשר לו להעניק ביצועים גבוהים, תאוצה מהירה ויכולת נהיגה דינמית.

תיבות הילוכים – הדגם מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT) עם 8 הילוכים, ו – 6 הילוכים בגרסה הידנית. אלו מעניקים לו ביצועים מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות בגרסה האוטומטית  (DCT) ו5.8 – שניות בגרסה הידנית.

הרכב מגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 10.4 ליטר ל-100 ק"מ בגרסה האוטומטית ו 9.7 -ליטר ל-100 ק"מ בגרסה הידנית, מה שמבטיח יעילות דלק טובה גם בביצועים גבוהים. מיכל הדלק בנפח של 47 ליטר המבטיח טווח נהיגה רחב ונוחות בנסיעות ארוכות.

בטיחות – האלנטרהN  מאפשרת לשלב באופן מושלם בין פרקטיקה משפחתית לבין היותה מכונת ביצועים מושלמת, הדגם מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות לשיפור הבטיחות וההגנה על הנוסעים.

כולל 6 כריות אוויר, FCA  לבלימה אוטונומית בעת חירום עם זיהוי הולכי רגל, כלי רכב ודו גלגליLKA מערכת אקטיבית לתיקון הגה לשמירה על נתיב הנסיעה ו – LFA – מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה. הרכב מצויד גם ב- BCA מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בשטח מת, – RCCA   מערכת למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור ו-  SEW מערכת אזהרת פתיחת דלתות. ROA – מערכת התרעה על שיכחת נוסע במושב האחורי ו – HBA – מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.

ביצועי נהיגה – האלנטרהN  מצוידת במצבי נהיגה מותאמים אישית המאפשרים לנהג לבחור את חוויית הנהיגה המתאימה לו ביותר. מצב N MODE הוא מצב ביצועים מלא, המעצים את כוחות המנוע, את מערכת המתלים ואת התגובה ההולמת לסגנון נהיגה ספורטיבי אגרסיבי ומספק תחושת דינמיות גבוהה. במצב CUSTOM MODE, הנהג יכול להתאים אישית את המערכות השונות של הרכב (כמו מצבי מנוע, בלמים ותיבת הילוכים) לפי העדפותיו האישיות, מה שמאפשר חוויית נהיגה ייחודית ומדויקת.

לרכב מערכות Rev matching (בגרסה הידנית),  Launch controlו-N Power Shift  (בגרסה האוטו') המיועדת לשיפור ביצועים בזמן נהיגה ספורטיבית, מצב ה- (Over boost) N Grin shift  מעניק דחיפה נוספת לביצועים בגרסה האוטומטית, מה שהופך את הנהיגה לדינמית ומרגשת יותר. בנוסף, Afterburn Sound שמשנה את תזמון ההצתה במנוע ומספק רעש פליטה ספורטיבי בדומה לרכבי מרוץ כמו ב- WRC  ו-.F1   (עובד תחת תנאים מסוימים: הורדת הילוך מהירה,  שחרור מצערת בסל"ד גבוה,  שימוש במצב נהיגה SPORT+). בנוסף, הרכב מצויד במערכת בולמים הידראולית ((Electronic Controlled Suspension אשר מסוגלת להתאים את הבולמים בזמן אמת בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג ובכך לסייע ביציבות ובהיגוי חד ומדויק.

גרסאת ה-N מצוידת באבזור ייחודי המבדל אותה כרכב ספורטיבי ואיכותי. בין המאפיינים הבולטים ניתן למצוא מערכת פליטה אקטיבית, בלמים מחוזקים ומוט מייצב אחורי עליון, כל אלו מספקים חוויית נהיגה דינמית וביצועים גבוהים.  לרכב בלמי דיסק מאווררים מקדימה ומאחור, המבטיחים יכולת בלימה גבוהה ויעילות, במיוחד בתנאים ספורטיביים. מערכת המתלים כוללת מתלים קדמיים עצמאיים מסוג מקפרסון, שמספקים יציבות ותגובה טובה בכביש, ומתלים אחוריים עצמאיים מסוג  Multi-Linkהמבטיחים נוחות וביצועים גבוהים בעת נהיגה דינמית. כל הטכנולוגיות האלו מאפשרות חוויית נהיגה מהנה ומרשימה, הן בכבישים עירוניים והן במסלולי מרוצים.

אבזור – דגם ה- N מצויד במערכת מולטימדיה מקורית "10.25 מתקדמת שתומכת ב- Apple CarPlay וAndroid- Auto  ולוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25 בנוסף, יוצעו כאבזור סטנדרטי מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, גג שמש נפתח, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח תאורת LED חיצונית ותאורת יום ,LED-DRL כל אלו משדרים תחושת ספורטיביות ונוחות יחד. חימום מושבים קדמיים, גלגל הגה עם עם חימום ומערכת שמע יוקרתית מבית BOSE מספקת חוויית סאונד מעולה.

מחירים ₪: האלנטרה N תשווק:

בגרסה ידנית במחיר של 224,900

הגרסה האוטומטית במחיר של 234,900

צילום: יצרן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור