קבוצת הרכב: משפחתיתקבוצת רישוי: 3דרגת זיהום: 8 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: דרום קוריאהקוד דגם: 202
תיאור: אלנטרה מכונית משפחתית המצליחה של יונדאי דור שישי לדגם. העיצוב מדגיש את הסגנון הדינאמי. שיפור המרכב והמכללים בוצע במטרה לשפר את הביצועים, נוחות, בטיחות, איכות נסיעה ובידוד רעשים. רמת הבטיחות עולה בזכות 7 כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי. רמת האבזור כוללת מולטימדיה עם ניווט של Waze ושלל אפליקציות וגג שמש חשמלי.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 127 כ"ס ומומנט של 15.8 קג"מ. דרגת זיהום 6
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיב מתוצרת מובילאיי. מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, גלגלי מגנזיום, ופנסי ערפל קדמיים. מצלמת רוורס, גלגלי מגנזיום.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. מוט הגה קורס בתאונת חזית.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק ב- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. פנסי החזית כעין הנשר, שלוחים לכנפיים. מכסה המנוע משתפל קדימה ונושק עם הפגוש האגרסיבי שבמרכזו כונס אוויר בסגנון סורג משושה ומעוטרבניקל. בתחתית פנסי ערפל וסף תחתון.
הצד, אווירודינאמי, כאשר קו הגג מוטה לאחור, קווי הזרימה מובלטים בכתפי הדלתות ובסף תחתון. הדלתות רחבות וגבוהות, מכאן שהחלונות במפלס גבוה. קשתות הגלגלים רחבות וחישוקי הגלגלים בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, נותר הסגנון הדינאמי, חלקה העליון של דלת תא המטען מובנה כספוילר. הפנסים צרים ומשתלבים בדלת מטען ובכנפיים. הפגוש רחב וגבוה מוטמעים בו מחזירי אור אדומים.
עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי, הקו הכללי עבר התאמה שימושית לסביבת הנהג. ניתן דגש למרחב הפנימי שהשתפר ורמת החומרים האיכותיים שכוללים כמה גוונים. הפנל שטוח ובמפלס גבוה, במרכזו ניצב צג מולטימדיה ופתחי אוורור. פנל המזגן על משטח כסוף עם בוררים סיבוביים קטנים ומתגי לחיצה. פנל ההילוכים על כבי משטח רחב ומהודר. בהמשך הקונסולה משענת יד ותא אחסון. לוח השעונים אנלוגי במרכזו צד דיגיטלי לנתוני הדרך. גלגל ההגה עם 3 צלעות מרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, איכותיים ונוחים. התקרה גבוהה, המשקוף צר בשורת המושבים האחורית. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת מולטימדיה Connected, מערכת ניווט Waze, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן מקורי עם פתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. מצלמת רוורס, חיישן אורות, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. גלגלי סגסוגת אלומיניום.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר יחסית. זמן תאוצה סביר. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול. השילוב בין המכללים תואם ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, כיול המתלים ממוצע ומרסן קפיצות. היגוי יציב ומדויק עם רגישות משתנה בהתאם לסיבובי מנוע. בנסיעה איטית רגישות ההיגוי קלה מדי. לבחירת הנהג, בורר מצבי נהיגה Drive Mode עם בחירה בין שלושה מצבי נהיגה: רגיל, ספורטיבי וחסכוני. העיצוב הפנימי המרשים ומרווח בסביבת הנהג והנוסע לצידו. הנדסת האנוש טובה ומקלה על תפעול הנהיגה. למעט שימוש בטלפון, קבלת שיחות טלפון שמתבצעת בלחיצה במסך המולטימדיה ואין יכולת לשליטה מגלגל ההגה. רמת האבזור משופרת ומעניקה נוחות והנאה לנהג ולנוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, בידוד רעשים, תיבת הילוכים, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, רוחב מושב אחורי, גג שמש חשמלי, תמורה למחיר.
חסרונות – תפעול הטלפון לא נשלט בגלגל ההגה, ללא מנגנון לביטול כרית אוויר, בוררי המזגן קטנים, מרווח רגלים מאחור.
סיכום – האלנטרה, מתחדשת בעיצוב מודרני, איכותי ובסגנון דינאמי. משנת 2018 כוללת גג שמש וגלגלי אלומיניום בקוטר 16 אינץ. רמת האבזור כוללת: מערכת מולטימדיה משוכללת שכוללת ניווט של WAZE, דיבורית, רדיו אינטרנטי ועוד. בנוסף פתחי אוורור למזגן מאחור ומראות מתקפלות. זאת ועוד הופכות את האלנטרה למשפחתית שימושית אטרקטיבית במחיר ומהנה לנהיגה.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
לא |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
7 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: קטן |
מבחני ריסוק- לא בוצעו EURO NCAP |
בוגרים |
לא בוצעו |
ילדים |
לא בוצעו |
|
הולכי רגל |
לא בוצעו |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין בנפח 1.6 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6300/127 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
4850/15.8 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק |
אורך ( מטר) |
4,570 |
רוחב (מטר) |
1,800 |
גובה (מטר) |
1,450 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,700 |
מידת צמיגים |
205/55/16 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
458 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
50 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1250 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/9.84 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 52 אחורי: 25 סה"כ: 77 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.33 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
11.6 |
מהירות מרבית קמ"ש |
195 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/15.6 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/13 |
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |