תוצר: יונדאי דגם: אלנטרה Enspire
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 6 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2016 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0481-0157
תיאור: האלנטרה מכונית משפחתית המצליחה של יונדאי כבר דור שישי לדגם, האלנטרה מחליפה את ה-i35. העיצוב מדגיש את הסגנון הדינאמי. שיפור המרכב והמכללים בוצע במטרה לשפר את הביצועים, נוחות, בטיחות, איכות נסיעה ובידוד רעשים. רמת הבטיחות עולה בזכות 7 כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי. רמת האבזור כוללת מולטימדיה עם ניווט של Waze.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 127 כ"ס ומומנט של 15.8 קג"מ. דרגת זיהום 6
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיב מתוצרת מובילאיי. מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, גלגלי מגנזיום, ופנסי ערפל קדמיים. מצלמת רוורס, גלגלי מגנזיום.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. מוט הגה קורס בתאונת חזית.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק ב- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. פנסי החזית כעין הנשר, שלוחים לכנפיים. מכסה המנוע משתפל קדימה ונושק עם הפגוש האגרסיבי שבמרכזו כונס אוויר בסגנון סורג משושה ומעוטר בניקל. בתחתית פנסי ערפל וסף תחתון.
הצד, אווירודינאמי, כאשר קו הגג מוטה לאחור, קווי הזרימה מובלטים בכתפי הדלתות ובסף תחתון. הדלתות רחבות וגבוהות, מכאן שהחלונות במפלס גבוה. קשתות הגלגלים רחבות וחישוקי הגלגלים בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, נותר הסגנון הדינאמי, חלקה העליון של דלת תא המטען מובנה כספוילר. הפנסים צרים ומשתלבים בדלת מטען ובכנפיים. הפגוש רחב וגבוה מוטמעים בו מחזירי אור אדומים.
עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי, הקו הכללי עבר התאמה שימושית לסביבת הנהג. ניתן דגש למרחב הפנימי שהשתפר ורמת החומרים האיכותיים שכוללים כמה גוונים. הפנל שטוח ובמפלס גבוה, במרכזו ניצב צג מולטימדיה ופתחי אוורור. פנל המזגן על משטח כסוף עם בוררים סיבוביים קטנים ומתגי לחיצה. פנל ההילוכים על כבי משטח רחב ומהודר. בהמשך הקונסולה משענת יד ותא אחסון. לוח השעונים אנלוגי במרכזו צד דיגיטלי לנתוני הדרך. גלגל ההגה עם 3 צלעות מרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, איכותיים ונוחים. התקרה גבוהה, המשקוף צר בשורת המושבים האחורית. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת מולטימדיה Connected , מערכת ניווט Waze, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן מקורי עם פתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. מצלמת רוורס, חיישן אורות, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. גלגלי מגנזיום.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר יחסית. זמן תאוצה סביר. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול. השילוב בין המכללים תואם ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, כיול המתלים ממוצע ומרסן קפיצות. היגוי יציב ומדויק עם רגישות משתנה בהתאם לסיבובי מנוע. בנסיעה איטית רגישות ההיגוי קלה מדי. לבחירת הנהג, בורר מצבי נהיגה Drive Mode עם בחירה בין שלושה מצבי נהיגה: רגיל, ספורטיבי וחסכוני. העיצוב הפנימי המרשים ומרווח בסביבת הנהג והנוסע לצידו. הנדסת האנוש טובה ומקלה על תפעול הנהיגה. למעט תפעול המזגן שהוא ללא נתוני טמפ' והשימוש בטלפון, כאשר קבלת השיחות מתבצעת בלחיצה במסך המולטימדיה שאינה נוחה ואין יכולת לשליטה מגלגל ההגה. רמת האבזור משופרת ומעניקה נוחות והנאה לנהג ולנוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, בידוד רעשים, תיבת הילוכים, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, רוחב מושב אחורי.
חסרונות – תפעול הטלפון לא בגלגל ההגה, ללא מנגנון לביטול כרית אוויר, בוררי המזגן קטנים וללא צג דיגיטלי, מרווח רגלים מאחור.
סיכום – האלנטרה, מתחדשת משנת 2016, בעיצוב מודרני, איכותי ובסגנון דינאמי. המנוע מספק קצת פחות כוח אבל הוא שקט וחסכוני יותר. תיבת ההילוכים ללא שינו. הבטיחות בדרוג גבוה וכוללת מוביל איי. אין מנגנון נטרול לכרית אוויר לנוסע, בטענה שייעוד המכונית לשוק האמריקאי שם הפתרון אינו נדרש. רמת האבזור משתפרת עם מערכת מולטימדיה משוכללת שכוללת ניווט של WAZE, דיבורית, רדיו אינטרנטי ועוד. אז נכון שאין כבר סאן-רופ, אבל נקבל בה פיצוי בגלגלי מגנזיום, פתחי אוורור למזגן מאחור ומראות מתקפלות. זאת ועוד הופכים את האלנטרה למשפחתית שימושית ומהנה לנהיגה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
כן
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
כן
|
|
ESP– בקרת יציבות
|
כן
|
|
TCS– בקרת אחיזה
|
כן
|
|
כריות אויר
|
כן
|
7
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
כן
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
כן
|
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
כן
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
לא
|
|
גלגל חליפי
|
כן
|
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק– לא בוצעו
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.6 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6300/127
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4850/15.8
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4,570
|
רוחב (מטר)
|
1,800
|
גובה (מטר)
|
1,450
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2,700
|
מידת צמיגים
|
195/65/15
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
458
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
50
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1250
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.84
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 25 סה"כ: 77
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.33
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.6
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
195
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/15.6
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.8
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |