יונדאי אלנטרה היברידית חדשה הושקה בישראל

לאחר השקת 12 דגמי יונדאי ב- 18 חודשים האחרונים ומסירת מעל ל- 41 אלף מכוניות השנה, כלמוביל, השיקה בישראל את דגם ה- 13 יונדאי אלנטרה Hybrid החדשה. מדובר ברכב מנהלים משפחתי, טכנולוגי מרווח ומתקדם עם מערכת הנעה היברידית מתקדמת. אלנטרה מצטרפת לדגמי סונטה, טוסון, i20 ו-IONIQ 5 החדשים שהושקו מוקדם יותר השנה ומייצגים את דור המוצרים החדש של יונדאי השם דגש על טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב ספורטיבי ומערכות בטיחות חדשות. לראשונה, יונדאי מציגים את האלנטרה עם יחידת הנעה היברידית, זאת מתוך החלטת החברה להרחיב  את היצע הדגמים ההיברידיים בכל הסיגמנטים. מכונית השנה בצפון אמריקה לשנת 2021.

עיצוב- הדור החדש של יונדאי אלנטרה, נבנה על בסיס פלטפורמת K3 המודולארית והמתקדמת. קו העיצוב הדינאמי והספורטיבי אלגנטי של האלנטרה, הוא המשך ישיר לדגמי הדור החדש של יונדאי, ובראשם סונטה וטוסון החדשים. העיצוב הדינמי של האלנטרה החדשה משלבת צללית קופה 4 דלתות עם קו גג נמוך, קימורי גוף דינאמיים עם נקודות מפגש של שלושה קווים שונים המייצרים מראה של תנועה. התכנון האווירודינמי המתקדם למרכב תורם לנסיעה שקטה, לביצועים ומשופרים ולצריכת הדלק הנמוכה. מעצבי יונדאי העניקו לאלנטרה החדשה חזית מודגשת קדימה המשתלבת עם מכסה מנוע משתפל בחדות לפנים. קווים וחיתוכים חדים למסיט הרוח התחתון וכונסי האוויר בפגוש הקדמי וחתימת LED ייחודית בעל מוטיב גאומטריים מנוגדים בפנסים הקדמיים. הפלטפורמה הגמישה, סייעה למעצבי יונדאי לייצר פרופורציות התואמות לחזון העיצובי של מכונית קופה 4 דלתות בעלת נוכחות מרשימה, כאשר את המראה המודרני משלימה חתימת LED אחורית לרוחב כל המכונית עם יחידות תאורה זוויתיות החוזרות על מוטיב התכשיטים הפרמטרים.

עיצוב פנימי- תא הנוסעים וסביבת הנהג באלנטרה החדשה, עוצבו לפי תפיסה מרחבית מתקדמת השואבת השראה ואלמנטים מעולם התעופה. תכנון הפאנל הקדמי מתמקד בנהג. במפלס העליון מערכת המולטימדיה מימין מוטה לכיוון הנהג כדי להקל את התפעול והגישה, וכך גם הקונסולה המוגבהת בין המושבים שכוללת קשת הפרדה בין הנהג לנוסע המשמשת גם כידית אחיזה. פתחי המיזוג המוסווים תחת אלמנטים רוחביים החוצים את לוח המכשירים מעניקים מראה נקי ומעצימים את תחושת המרחב הפנימי. ברמת הגימור הבכירה, מגיעה האלנטרה עם מסך SVC בגודל 10.25 אינטש המשמש כלוח מחוונים ומאפשר תצוגת מידע אינפורמטיבית ואפשרות עיצוב תצוגת נתונים משתנים לבחירת הנהג, ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר. באלנטרה, נעשתה בחירה בחומרי דיפון משודרגים המעניקים בידוד רעשים משופר ותחושה יוקרתית. את המראה המוקפד משלימים גימורי אלומיניום סביב פתחי המיזוג ובקונסולה המרכזית ומשטחי "שחור פיאנו" מבריקים לצד תאורת אווירה עשירה.

מנוע- החדשנות והמובילות הטכנולוגית של יונדאי באה לידי ביטוי גם ביחידת ההנעה ההיברידית של אלנטרה החדשה, שהיא  גרסה עדכנית של יחידת ההנעה המוצלחת והמוכחת של יונדאי IONIQ  המובילה את קטגוריית המכוניות ההיברידיות בישראל. יחידת ההנעה ההיברידית, משלבת מנוע בנזין בעל נצילות אנרגטית גבוהה, מנוע חשמלי חזק ועוצמתי ותיבת הילוכים כפולת מצמד המעבירה את שילוב הכוח של המנועים בצורה חלקה ומהירה אל הגלגלים.

מנוע הבנזין GDI בנפח 1.6 ליטר מסדרת גמא מספק 105 כ"ס ו-15 קג"מ ופועל בשיטת "מחזור אטקינסון". שיטת פעולה זו מבטיחה ניצול מרבי של בעירת הדלק בתא השריפה, כשבסיוע מערכת הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה נדרש פחות דלק בכל מחזור בעירה של המנוע ללא ירידה בתפוקה המרבית.  לצידו נמצא מנוע חשמלי חזק בהספק של 43.5 כ"ס ובעל מומנט של 17.3 קג"מ המתקבלים באופן מידי. השילוב של שני המנועים מייצר הספק מרבי של 139 כ"ס ומומנט משולב של 27 קג"מ, כאשר מחשב ניהול חכם ממקסם את פעולת המנוע החשמלי במהירויות נמוכות ומשלב אותו לסיוע בתאוצה כדי להוריד עומס ממנוע הבנזין. לנהג, עומדת מערכת לבחירת מצבי נהיגה Drive Mode המאפשרת בחירה בין מצב נהיגה חסכוני לאפקטיביות מלאה או מצב נהיגה ספורטיבית לביצועים מרביים. בנוסף ישנו מצב Smart הלומד את אופי הנהיגה של הנהג ומתאים עצמאית את מצב הנהיגה האופטימלי בכל רגע נתון. כל אלו מאפשרים לאלנטרה Hybrid להציג צריכת דלק יוצאת דופן של 22.7 ק"מ לליטר(שיפור לעומת האיוניק עם 22.1 קמ"ל) בנסיעה משולבת ולהשתייך לקבוצת זיהום 2, מה שהופך אותה למכונית חסכונית וידידותית לסביבה.

המנוע החשמלי של האלנטרה Hybrid מוזן מסוללת ליתיום-יון פולימר המתקדמת בתעשיית הרכב בעלת קיבולת של 1.32 קילוואט שעה. טכנולוגיית ליתיום-יון פולימר מעניקה יכולת אגירה גבוהה במיוחד של אנרגיה לאורך יותר מחזורי טעינה. המשמעות היא שניתן להסתפק בסוללה קומפקטית וקלה שלא גוזלת מקום רב, ועדין לקבל ביצועי טעינה ופריקה מרביים ומהירים עבור המנוע החשמלי. הסוללה נטענת על ידי מערכת בלימה רגנרטיבית, הממירה את אנרגיית הבלימה הקינטית לחשמל נוסף לסיוע בבלימת מנוע בירידות ממושכות כדי לשמור על אורך חיי הבלמים. יונדאי מעניקה אחריות מורחבת על הסוללה ל-7 שנים או עד 150 אלף ק"מ.

בטיחות- כמו כל דגמי יונדאי אלנטרה Hybrid, מציגה את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בבטיחות האקטיבית והפאסיבית. מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, מערכות עזר והתרעה לנהג המבוססות על שילוב של מצלמה, רדאר וחיישנים היקפיים מנטרים את הסביבה והתנועה מסביב למכונית ומסייעים להימנע מהתנגשות באופן אקטיבי על ידי הפעלת מערכות הבלימה וההיגוי בעת הצורך. האלנטרה החדשה מצטיינת ברמת הבטיחות וזוכה לשבחים ממומחי הבטיחות המובילים בעולם. במבחני הריסוק של NTHSA (המנהל הפדרלי לבטיחות בדרכים) זכתה האלנטרה לדירוג מרבי של 5 כוכבי בטיחות. איגוד חברות הביטוח האמריקאי IIHS העניק לאלנטרה החדשה את הציון המרבי בכל הפרמטרים במבחני הריסוק שערך והעניק לה את תואר Top Safety Pick לשנת 2021.

חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות באלנטרה Hybrid החדשה כוללת:

FCA JT –  התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. המערכת מאפשרת סיוע בחציית צמתים כשהיא מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם כדי למנוע התנגשות.

LKA – מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.

SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.

DAW – מערכת התרעה על ערנות נהג.

ROA – מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.

HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.

לרמת גימור Supreme מתווספות גם המערכות:

BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.

RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

SEA – מערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות

אבזור- יונדאי אלנטרה Hybrid משווקת בישראל בשתי רמות גימור הכוללות מפרט אבזור עשיר בעל מאפיינים של מכוניות מסגמנט המנהלים והיוקרה.

רשימת האבזור ברמת גימור Premium כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינטש משולב דיבורית BT עם תאימות לממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, כפתור VIEW להפעלת מצלמה אחורית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והנעה, התנעה מרחוק באמצעות שלט, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חישן להדלקה וכיבוי אורות דרך באופן אוטומטי, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר V12, פנסי איתות במראות, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת יום ותאורה אחורית LED וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש עם צמיגי 205/55.

מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid ברמת גימור Premium: 147,900 ₪

רמת גימור Supreme כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium בנוסף: משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לוח מחוונים דיגיטלי SVC בעל תצוגה משתנה, תאורת LED בפנסים הקדמיים, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש עם צמיגים בחתך ספורטיבי 225/45.

מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid  ברמת גימור Supreme: 149,900 ₪

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg