יוניון מוטורס לתחום טעינה חשמלית
קבוצת יוניון נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים משיקה את חברתEV-edge לטעינת רכבים חכמה ומתקדמת.
21/5/19
קבוצת יוניון, מחברת בין עולמות האנרגיה והרכב וממנפת את נוכחותה וניסיונה בשווקים אלה. הקבוצה, משיקה היום את כניסתה לסגמנט חדש המחבר בין שני התחומים תחום הטענת הרכבים החשמליים. EV-edge תציע לצרכן שירותי טעינה לרכב חשמלי עם מוצר איכותי ורמת שירות בסטנדרט הגבוה בענף.
חברת EV-edge, מקבוצת יוניון, השיקה באופן רשמי את פעילותה החדשה. החברה תבצע פיתוח והקמה של רשת עמדות טעינת רכב חשמלי מהמתקדמות בעולם אשר תתמוך בכלסוגי הטעינה (AC ו-DC) עבור כל מותגי הרכב ובכל הסקטורים הקיימים בשוק: בתים פרטיים, חניונים, קניונים, רשתות שיווק, בתי מלון, מקומות עבודה, מרחב מוניציפלי ועוד. החברה מציעה סטנדרט חדש של ממשק לקוח, שירות וניהול של טעינת רכב חשמלי – תשתית קריטית להתפתחות וחדירת טכנולוגיה ירוקה ומתקדמת זו.
EV-edge מתכננת פריסה של רשת טעינה משמעותית בישראל כבר בטווח הקרוב. החברה חושפת כי חתמה עשרות הסכמים להקמת עמדות טעינה עם רשתות וגופים עסקיים מובילים בישראל בעלי פריסה ארצית, בהם: רשת השיווק חצי חינם, רשת קניוני JTLV, המחזיקה בין היתר, בקניון רננים רעננה, סימול אשדוד, סביונים יהוד, רמות ירושלים ועמק סנטר עפולה, מתחמי קניות ישפרו מקבוצת IDB, חניוני סנטרל פארק, פארק עתידים תל אביב ורשת תחנות דלק "מיקה".
רונן יבלון, מנכ"ל EV-edge , מקבוצת יוניון: "הקמת רשת טעינה מתקדמת, זמינה, יעילה וידידותית היא קריטית להאצת חדירתו של הרכב החשמלי לישראל. בנוסף, רשת מתקדמת תצמצם באופן משמעותי חסמים קיימים, שהם בעיקרם פסיכולוגיים, הנוגעים לנוחות וגמישות בטעינה. הניסיון הבינלאומי בתחום תשתיות הטעינה שאנו מביאים ארצה, יחד עם הידע והרקע בשוק הרכב והקמעונאות המקומיים יוצרים עבורEV-edge שילוב המציע מוצר איכותי, שירות אמין, ותמחור אטרקטיבי. הרכב החשמלי מציע יתרונות משמעותיים לסביבה ולאיכות החיים של כולנו, ואנו גאים להוביל סטנדרט חדש בתחום חשוב וצומח זה".
מגמות רכב חשמלי
המעבר לרכבים חשמליים, ידידותיים לסביבה, מחויב המציאות, בין היתר על רקע תקינה מחמירה באירופה לזיהום אוויר והתחייבות רוב המדינות בעולם, לצמצוםפליטתגזיהחממה. כיום אחראי מגזרהתחבורה לכ- 25% מפליטותגזיהחממה בעולם. לפיכך, ממשלות וערים רבות מעניקות יתרונות לנסיעה ברכבים חשמליים, כמו הטבות מס, מענקי רכישה ועוד. גם ישראל מציעהתמריציםשוניםלקידוםכליהרכבהחשמליים, בין היתר באמצעות מסקנייהמופחת, הפחתתשוויהשימוש, מענקיםמתוכנניםלעסקים שיפרסועמדותטעינהציבוריות, תמיכהבמיזמירכבשיתופיחשמליועוד.
שוק הרכב החשמלי מתפתח וצומח בעולם ובישראל. בשנת 2018 נמכרו למעלה מ- 2 מיליון רכבים חשמליים בעולם (גידול של 100% בהשוואה לשנת 2017).על-פי התחזיות בשנת 2030 כבר ינועו בכבישי העולם כ-125 אלף רכבים חשמליים. מספרן של עמדות הטעינה הביתיות ובמקומות העבודה בעולם הסתכם בכ-3 מיליון בשנת 2017 ובנוסף להן היו קרוב ל- 500 אלף עמדות טעינה במרחב הציבורי.עפ"י התחזיות שפרסם מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון, עד שנת 2025 מספר הרכבים החשמליים בישראל צפוי להגיע לכ-200 אלף רכבים (כ-5% משוק הרכב הישראלי) ויידרשו בישראל כ-150 אלף עמדות טעינה פרטיות וכ-13 אלף עמדות טעינה ציבוריות. עוד מוסיף המחקר וטוען, כי "על הרשויות המקומיות לצפות לצורך במאות עד אלפי עמדות טעינה ציבוריות בשטחן". כזכור, משרד האנרגיה הכריז כי החל משנת 2030 תיאסר מכירת רכבים שאינם חשמליים.
מותג TOYOTA, המיובא על ידי קבוצת יוניון, סימן את תחילת מהפכת ההנעה החלופית בתעשיית הרכב עם השקת הפריוס ההיברידית עוד בשנת 1997. קבוצת יוניון הייתה הראשונה לשווק טכנולוגיה זו בישראל בשנת 2004 ומאז היא מגדילה באופן עקבי את נתח הרכבים ההיברידיים שהיא מוכרת, עם צפי לכ- 80% מסך מכירות הרכבים בשנה זו. בקבוצה מציינים כי הזינוק במכירות רכב היברידי בשנים האחרונות יכול להעיד על פתיחות ורצון של הישראלים לאמץ טכנולוגיות חדשות ומתקדמות.