תוצר: טויוטה דגם: Mtion 2X4 bZ4X
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2024 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0413-0269
תיאור: bz4x המכונית החשמלית הראשונה של טויוטה, מתוך סדרת bZ (beyod Zero) של מבחר דגמים, הדגם, פותח בשיתוף פעולה עם סובארו מתבסס על פלטפורמת e-TNGA. העיצוב אלגנטי ועתידי, המנוע חשמלי עוצמתי וסוללת 71.4 קוט"ש, שמיועדת לטווח של 502 ק"מ. הנעת גלגלים רגילה או כפולה. רמת בטיחות גבוהה שזוכה לדרוג 6 בישראל וציון של 5 כוכבים במבחני ריסוק. רמת האבזור עשירה. עשירה ומפנקת הנסיעה חווייתית והמחיר אטרקטיבי לתמורה שבה.
מנוע וביצועים – חשמלי סינכרוני Premanent Magnet 150 קילווואט, המספק 204 כ"ס ומומנט של 27.2 קג"מ . הסוללה בקיבולת של 71.4 קוט"ש וטווח נסיעה של 502 ק"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה עם יחידת הפחתה והנעה קדמית.
עיצוב חיצוני – אלגנטי, דינאמי ועתידי. החזית, בקווים חדים, מכסה מנוע שטוח ומשתפל בשילוב קווי זרימה בולטים, שנושק לכונס צר בעיטור מסגרת ניקל ויחידות תאורה עם פנסי לד צרים. הפגוש אגרסיבי ואטום וכונס תחתון מלבני.
הצד, במבנה קרוסאובר דינאמי, קווי זרימה בולטים ומפוסלים. קו החלונות במפלס גבוה ומאחור כהים, הדלתות רחבות עם סף תחתון בחיפוי פלסטיק, בכנפיים וקשתות הגלגלים חיפוי פלסטיק קשיח פנסי בומרנג בכנפיים, וחישוקי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור, עיצוב עתידי, בגג ספוילר ייחודי בעיצובו עם צמד כנפיים. השמשה רחבה ופנורמית החיבור לתא המטען כולל: ספוילר, פנל פלסטיק שחובר ליחידות תאורה בתצורת בומרנג. הפגוש אגרסיבי, בשלוב פלסטיק בגוון שחור.
עיצוב פנימי – אלגנטי ייחודי ועתידי, פנל קדמי דו מפלסי בשילוב ציפוי אריג איכותי, במרכז הפנל מוצב מסך מולטימדיה מלבני, מתחת פנל מזגן ופתחיי אוורור, בין המושבים קונסולה גבוהה עם פנל הילוכים שכולל בורר חוגה סיבובי, תא לטלפון ותא אחסון. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 הוא מוצב בקדמת הפנל ובמרחק חריג. גלגל ההגה נשלף מהפנל בשרוול ארוך. במבנה 3 צלעות מרכזו מרובע וקוטרו קטן. המושבים מרווחים במבנה ספורטיבי, התקרה נמוכה וכוללת גג שמש ווילון פנימי. דפנות הדלתות מהודרות ותאי אחסון צרים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – דגם המבחן עם מנוע קדמי רוחבי והנעת גלגלים קדמית. ביצועי המנוע עוצמתיים ושקטים. התאוצה קצרה שמתקבלת בתוך 7.5 שניות ל-100 קמ"ש. שילוב ההילוכים פועל בנוחות באמצעות ידית סיבובית. תהליך הטעינה הרגנרטיבית פועל בהפעלה במתג בפנל ההילוכים, שמאפשר מעבר לנהיגת באמצעות "פדל אחד" כאשר בהורדת הרגל מדוושת החשמל, מאט את הרכב לצורך תהליך טעינה חוזרת לסוללה שפועל ביעילות. מצב אקו מאפשר נהיגה חסכונית.
צריכת החשמל עומדת על כ- 5.5 ק"מ לכל 1 קוט"ש. המשמעות טווח ריאלי בכביש של כ- 390 ק"מ שהינו טווח פחות מהמוצהר. התנהגות כביש איכותית, כיול המתלים רך ומרוסן זכות בולמים יעילים וצמיגים תואמים למרכב. מכללי הבטיחות מגוונים וכוללים מערכות אקטיביות ואדפטיביות ותחושת הבטיחות והשליטה ניכרת. ההיגוי מדויק אך מיקום גלגל ההגה לא נוח ומנותק מלוח המחוונים גורם שפוגם בנוחות הנהג. בחובק ההגה מתקנת מצלמה לזיהוי עייפות הנהג, במצבי עייפות מוצגות התראות. ניכר כי ניסו לשלב כאן את רעיון שיקוף נתונים על השמשה הקדמית למול עיני הנהג. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה נרחב. פנים המכונית מרווח במיוחד וזוכה למרווח רגליים כשל מכונית סלון גדולה 87 ס"מ במצטבר. רמת האבזור משופרת לרבות מערכת מולטימדיה תומכת אנדרואיד, אפל ובשפה העברית. מערכת מצלמות היקפית שפועלות באופן אקטיבי. הנסיעה בה חווייתית לנהג ולנוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, עיצוב חיצוני, שדה ראייה, מרווח פנימי, רמת אבזור, חווית נהיגה. אחריות, תמורה למחיר.
חסרונות – זמן טעינה איטי, טווח נסיעה, עיצוב פנים, איכות חומרים, עיצוב פנל קדמי, לוח מחוונים וסביבת ההגה, ללא תא כפפות, תקרה נמוכה.
סיכום – bZ4x הינו דגם חשמלי מלא מבית טויוטה, שהושק באיחור לעומת היצרנים האחרים. טויוטה פורצת דרך בעידן ההיברידי סימנה את היעד העתידי שלה בהנעת תאי דלק מימניים עם דגם המיראי בשנת 2014. לאור המציאות בעולם הרכב, טויוטה שינתה מסלול והחלה לייצר סדרת דגמים חשמליים BZ)). זהו הדגם הראשון בסדרה שפותח בשת"פ עם סובארו (סולטרה החשמלית). העיצוב מרשים וכך גם הטכנולוגיה המתקדמת והיעילה שמעניקה ביצועים מרשימים בייחד עם רמת האבזור שמשלימה את חווית הנהיגה.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | חשמלי סינכרוני 150 KW |
הספק (כ"ס / סל"ד) | 204 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) | 27.2 |
תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה ותיבת הפחתה |
אורך ( מטר) | 4,690 |
רוחב (מטר) | 1,860 |
גובה (מטר) | 1,650 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,850 |
מידת צמיגים | 235/60/18 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 452 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 71.4 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1905 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/9.3 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 50 אחורי: 37 סה"כ: 87 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.26 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 7.5 |
מהירות מרבית קמ"ש | 160 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 502 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 390 |
טווח ק"מ / ל- 1 קוט"ש | 5.5 |
צריכת חשמל – יצרן (Wh / ק"מ) | 148 |
צריכת חשמל – מבחן (Wh / ק"מ) | 182 |
אחריות לרכב | 3 שנים או 100 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 8 שנים או 160 אלף ק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
מערכת למניעת התנגשות צד | לא | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | כן | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בקרת מהירות חכמה | לא | ISA |
בלימה שרכב חוצה מאחור | כן | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה למצב עייפות | כן | |
התרעה להיסח דעת נהג | כן | |
התרעה לפתיחת דלתות | לא | |
שליטה באורות גבוהים | כן | |
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | לא | |
גלגל חליפי | לא | ערכת תיקון |
כריות אויר | כן | 7 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | כן |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP 2022 |
בוגרים | 88% |
ילדים | 87% | |
הולכי רגל | 79% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | |
מערכת מולטימדיה | כן | בגודל "12.3 עברית |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | כן | |
חבילת גלישה | לא | |
חיבורי אודיו | כן | Type c + USB |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כן | |
חיישני חנייה | כן | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | כן | |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | נהג ונוסע |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: