יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, השיקה את הקאמרי החדשה בארץ, שהיא הדור התשיעי של הקאמרי, רכב המנהלים היוקרתי שהפך לאורך השנים לסמל של הצלחה עולמית, עם יותר מ-21 מיליון יחידות שנמכרו ב-40 השנים האחרונות. הדגם החדש של הקאמרי מוביל במספר תחומים: רמת אבזור בטיחותי 7. מסך 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית. בטיחות מתקדמת.
מנוע– הקאמרי החדשה היא דגם נוסף שנהנה מחידושים בתחומי הביצועים, יכולת התמרון והיעילות שמעניק הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, הכולל: סוללת ליתיום-יון חדשה עם הספק גבוה יותר ותגובה מהירה יותר, בהספק 4 Ahr ומתח של V251.6. רכיבים עיקריים, לרבות ממסרה, גנרטורים-מנוע חשמלי וממיר מתח זכו לעיצוב חדש כדי להפחית אובדן אנרגיה פנימי ולחסוך במשקל (המערכת קלה יותר ב-7.7 ק"ג) ובמקום. יחד עם מנוע היברידי ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שינויים אלה מגדילים את ההספק המירבי של המערכת ל-230 כוח סוס/ 169 קילווט (6%+), בעוד שצריכת הדלק ופליטות הפחמן הדו חמצני ירדו ל-20.4 ק"מ לליטר ו-110 גרם/ק"מ, בהתאמה ברמת גימור XLE . ההאצה עוצמתית ולינארית יותר עם תגובה כמעט מיידית וניתנת יותר לשליטה, במיוחד בהתנעה. זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ירד מ-8.5 ל-7.2 שניות. השיפור בביצועי הסוללה משמעו גם שהמנוע יכול לפעול בסל"ד נמוך יותר, וכתוצאה מכך, החיסכון בדלק גדל, פליטת המזהמים יורדת, והנסיעה שקטה יותר.
עיצוב חיצוני– הקאמרי החדשה מציגה מראה עכשווי וסוחף, פרי יצירתם של מעצבי סטודיו CALTY של טויוטה בארה"ב. העיצוב משלב תחכום, יוקרה, נגיעות ספורטיביות ונראות מזמינה לנהיגה מהנה. חזית הרכב, עברה את השינוי המשמעותי ביותר, עם אימוץ חזית המכונית במראה "ראש פטיש", שפת העיצוב החדשה של טויוטה, המוכרת גם מדגמי הפריוס וה C-HR-החדשים. התוצאה, מראה נמוך ומרשים, המודגש על-ידי פנסים ותאורת יום חדשניים בזווית חדה. אף שממדי הרכב כמעט ולא השתנו, אורך הרכב גדל ב-35 מ"מ ע"י הארכת השלוחות הקדמית והאחורית וקו הגג הונמך בחלקו האחורי התורמים למראה דינמי יותר. קווים אנרגטיים וקימורים חלקים בצדי הרכב מתכנסים לסמל טויוטה בחלק האחורי, יוצרים אפקט ויזואלי של "קלע". בחלק האחורי, פנסים בעיצוב חדשני משלימים את המראה, תוך התכתבות עם צורת "ראש פטיש" הקדמית בסגנון העיטור ובעיצוב דלת תא המטען.
עיצוב פנימי– תא הנוסעים החדש של הקאמרי משלב יוקרה ואלגנטיות באווירה מודרנית ונוחה. במרכז הקונסולה מתנוסס מסך מולטימדיה חדש 12.3" המוקף בעיצוב המעניק תחושת מרחב ופתיחות לנהג ולנוסע לצידו. בנוסף, הושם דגש רב על חומרים באיכות וגימור אחידים בכל חלקי הרכב והריפודים, היוצרים מראה ותחושה יוקרתיים. לוח המחוונים החדש מתהדר באלמנט עיצובי ייחודי ובולט, המזכיר צוואר גיטרה. מעבר ליופיו האסתטי, העיצוב משרת מטרה פונקציונלית: הוא מאחד מגוון רכיבים מורכבים ליחידה הרמונית אחת מרשימה.
בטיחות– הקאמרי החדשה מציעה את הדור השלישי והמתקדם ביותר של Toyota Safety Sense הכולל פונקציות נוספות ומורחבות הנתמכות על ידי מצלמה משופרת ורדאר עם שדה ראייה גדול יותר שיכול לזהות מגוון רחב של כלי רכב, משתמשי דרך ועצמים. מערכת קדם התנגשות (PCS) משופרת, זיהוי מורחב של סכנות בנהיגה עירונית: יכולת זיהוי משופרת זו הופכת את מערכת קדם התנגשות (PCS) ליעילה יותר בתרחישים של נסיעה עירונית, לרבות זיהוי סכנה להתנגשות חזיתית. מערכת סיוע בפנייה בצומת: זיהוי תנועה מתקרבת בשני נתיבים הולכי רכב, רוכבי אופניים וכלי רכב מתקרבים מהצד. סיוע בהיגוי בחירום: המערכת מזהה סיכונים כגון רכב חונה או הולך רגל מתקרב בצד הכביש ומסייעת בהיגוי ובבלימה עדינה כדי לסייע לנהג לעקוף בבטחה, תוך שמירה על הרכב בנתיב הנסיעה. זהו פיצ'ר חדש בחבילת הבטיחות של הקאמרי. מיתון האצה: מעניק הגנה נוספת. המערכת מונעת האצה לא רצויה ושולטת על הבלמים אם הנהג מאיץ בחדות כאשר יש מכשול, כמו רכב אחר שקרוב אליו מלפנים. בקרת שיוט אקטיבית משופרת באמצעות רדאר (DRCC): מאפשרים נהיגה חלקה, בטוחה ונוחה יותר. המערכת פועלת גם למנוע "עקיפה" בלתי מכוונת – עקיפה של רכב מהצד הלא נכון. מסייע להאט בצורה חלקה את הרכב בעת החלפת נתיב, כאשר יש רכב איטי יותר מלפנים. מערכת DRCC מזהה כעת מהר יותר כאשר רכב אחר חותך מלפנים, ויכולה להאט את הקאמרי בצורה חלקה יותר. זיהוי משופר של הכביש מלפנים מאפשר פניות נוחות ופחות חדות במהירות מתאימה יותר ובתזמון הנכון. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (PDA) היא מערכת חדשה המספקת מגוון אמצעי הגנה בנהיגה במהירות נמוכה. יש לה שלוש פונקציות עיקריות: מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים (Obstacle Anticipation Assist) מזהה מכשולים כגון כלי רכב חונים, רוכבי אופניים והולכי רגל בשלב מוקדם ומסייעת בהיגוי ובבלימה כדי למנוע מהרכב להתקרב אליהם יותר מדי. סיוע בהאטה מאט את הרכב בצורה חלקה כאשר הנהג מוריד את הרגל מדוושת ההאצה בגלל רכב איטי מלפנים או כאשר הוא מתקרב לעקומה. סיוע בהיגוי משנה את כוח ההיגוי בהתאם להבדלים שהמערכת מזהה בין תוואי הכביש לבין השימוש שעושה הנהג בהגה ומעניקה סיוע טבעי ועדין. בין התכונות החדשות, מערכת עצירת נהיגה בחירום (EDSS) שפועלת כאשר מופעלת מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב (LTA). מערכת זו מזהה כשהנהג מפסיק להשתמש בהגה, בבלמים ובדוושת הגז במשך זמן רב. הנהג יקבל התרעה קולית וחזותית, ואם עדיין אין תגובה מהנהג, היא תביא את הרכב למצב של עצירה חלקה ותפעיל את אורות החירום.
אבזור– הקאמרי החדשה מציעה חווית מולטימדיה מתקדמת ומגוון אפשרויות קישוריות: מערכת Toyota Smart Connect עם מסך מגע 12.3 אינץ' כסטנדרט. קישוריות אלחוטית ל -Apple CarPlay וחיבור חוטי לAndroid Auto- , חמש יציאות USB Type C בתא הנוסעים ומטען אלחוטי לטלפון נייד. לוח מחוונים דיגיטלי מתקדם בגודל 12.3 אינץ' (ברמת גימור XLE) שניתן להתאמה אישית.
אחריות- לקאמרי, תוכנית המעניקה אפשרות לרכישת אחריות עד 15 שנים או 250,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) וזאת בנוסף ל-3 שנות אחריות יצרן, באמצעות רכישת תוכנית אחריות לתקופה מוגדרת (שנתיים/שנה/חצי שנה בהתאם לתוכנית ולסוג הרכב) ובתשלום ידוע מראש. התוכנית כוללת כיסוי רחב מאד, בדומה לאחריות יצרן, עד גיל חמש שנים, ואחריות על מגוון מכלולים ספציפיים המשתנים בין משפחות הדגמים – למשל על מנוע הרכב, תיבת הילוכים וכדומה – החל מהשנה השישית.
רמות גימור ומחירים ₪ :
טויוטה קאמרי החדשה תפתח למכירה באולמות התצוגה בישראל ב 15.10 ותוצע ב-2 רמות גימור:
- LE – הכוללת מערכת היברידית מהדור החמישי, מערכת בטיחות TSS 3, זיהוי בשטחים מתים ומערכת ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת מולטימדיה "12.3, לוח מחוונים דיגיטלי "7, תאורה ראשית LED, חישוקי סגסוגת קלה "17, ריפודי עור סינתטי מחוממים עם כוונון חשמלי לנהג, כניסה חכמה, משטח טעינה אלחוטית.
מחיר- 209,990 ₪
- XLE – בנוסף לרמת גימור LE – חישוקי סגסוגת "18, מושבי עור מאווררים ומהודרים עם כוונון חשמלי לנהג ולנוסע לצידו, לוח מחוונים דיגיטל "12.3, הגה כוח מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק.
מחיר –226,990 ₪
צילום: יצרן