תוצר: טויוטה דגם: פריוס פלוס 2020 ACTIV
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 3 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2020 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0413-0155
תיאור: פריוס פלוס של טויוטה הוא המיניוואן ההיברידי הראשון בעולם. שמיוצר מ- 2012 עיצובו בסגנון עתידי והוא מיועד להסעת שבעה נוסעים. ההנעה היברידית בטכנולוגייתHSD המשלבת בין מנוע בנזין 1.8 ליטר למנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה. שילוב הטכנולוגיה מביא לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק ובפלטת מזהמים.רמות הבטיחות עם מערכות מתקדמות אדפטיביות לבלימה ובקרת שיוט. רמת האבזור משופרות.
מנוע וביצועים – היברידי עם מנוע בנזיןבנפח 1.8 ליטר שמספח 99 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. מנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס ומומנט של21.1 קג"מ. ההספק ההיברידי המצטבר עומד על 136 כ"ס. דרגת זיהום 3.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה עם מצב האטה B. שלשה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורטיבי.
מבחני ריסוק – במבחני ריסוק של איגוד הבטיחות האמריקאי ה- IIHS קיבלה את דירוג הבטיחות המרבי.
עיצוב חיצוני – דינמי וספורטיבי. החזית אווירודינמית, כאשר פוקוס המבט מתמקד בסמל היצרן שממנו נשלחים קווי זרימה חדים שמובלטים בקצה מכסה המנוע, הפנסים צרים כ"עין הנשר" שזורמים לכנפיים. מכסה המנוע קצר שמשתפל לכיוון כונס האוויר שמובנה בפגוש האגרסיבי, שכולל בו את כונסי האוויר ופנסי הערפל ומגן אבנים בתחתית.
הצד, מבליט את רעיון הזרימה, עם קו בולט בכתפי הדלתות ובסף התחתון, שמדגיש בלטים ושקעים. קו הגג קשתי וזורם לאחור, חלל המטען מוגבה ומיועד לשני נוסעים. הדלתות רחבות החלונות קשתיים וכהים. קשתות הגלגלים מעובות וחישוקי הגלגלים עם טסות.
מאחור, הסגנון ספורטיבי, עם ספוילר שמשתלב בשמשה פנורמית גדולה שבנויה בדלת מטען שהינה אנכית ורחבה. הפנסים רחבים, הפגוש אגרסיבי וגבוה.
עיצוב פנימי – עתידי והיי-טק, נעשה שימוש בחומרים איכותיים ובגוונים ייחודיים. הפנל רחב ועמוק שבנוי בצורת מפלים, במרכזו בסמוך לשמשה מצוי צג נתונים מחופה וצבעוני שבו מוצג כל המיידע על נתוני הנסיעה ומערכות הבטיחות. בהמשכו מוצבים פתחי אוורור וצג מגע מולטימדיה רחב. מתחת פנל בקרת אקלים עם בורר סיבובי דו מצבי, פנל ההילוכים שממוקם אנכית על משטח בהיר וכולל ידית ג'ויסטיק כחולה. הקונסולה בין המושבים עם משענת יד ומשטח פלסטיק בהיר. גלגל ההגה עם 4 צלעות ומרכזו טרפזי. הפנל מול ההגה נקי מלוח שעונים, את העין תופסת תצוגת מד המהירות שמשתקפת על השמשה הקדמית. המושבים מרווחים ומהודרים בריפוד איכותי ומעוצב בשילוב גוונים. התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מרווחות.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים, זמינות כוח עוצמתית ונתוני תאוצה משופרים. המעבר בין המנועים אינו מורגש כלל. תיבת הילוכים נוחה לתפעול ויעילה, מצב האטה מתבצעת בעת הסטת הידית למצב B יש גם מצב חנייה (P) לעצירה בחנייה המופעל בלחיצת כפתור. השילוב בין המנועים לתיבת ההילוכים תורם רבות לחיסכון בדלק. לבחירת הנהג, 4 מצבי נהיגה: רגילה, חסכונית, ספורטיבית ונהיגה חשמלית AV. נהיגה באמצעות הסוללה בלבד אפשרית לטווח של כמה ק"מ בודדים ובמהירות איטית. התנהגות כביש טובה, מתלים רכים, ההיגוי מדויק ועם רגישות משתנה. מערכות הבטיחות האקטיביות מקוריות וכוללת התרעות לשמירת מרחק ובלימה אוטומטית בחירום, התרעה על סטייה מנתיב לרבות רעד קל ותיקון היגוי. התרעת תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית שתורמות לבטיחות ולנוחות. העיצוב הפנימי מרשים וייחודי, היא עולה מדרגה בתחום זה וניכר כי יש בה מה שאין בכל מכונית אחרת. תצוגת הנתונים אקטיבית מרשימה בצבעוניות שבה. על נוחות בתפעול השקיעו מחשבה שמתבטאת בהנדסת אנוש. בקרת האקלים מופעלת בבורר סיבובי וגם הסטתו לצדדים לבחירת שלוש מצבי פעולות המזגן. רמת האבזור גבוהה. המושבים המיועדים לשבעה נוסעים מעניקים נוחות והנאה בנסיעה.
יתרונות – מערכת היברידית, ביצועי מנוע, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, מערכות התרעה אדפטיביות מקוריות, התנהגות כביש, רמת אבזור, ידידותית לסביבה. פתרון חסכוני להסעת 7 נוסעים, מס שווי שימוש נמוך.
חסרונות – בלם חנייה מכני שמופעל ברגל, ללא פתחיי אוורור מאחור, גלגל הגה ללא צפוי עור, לא ניתן להתקין וו גרירה.
סיכום – הפריוס פלוס, מיניוואן ההיברידית ומודרני המיועד לשבעה נוסעים. מצויד במערכת היברידית משופרת שמביאה לשיפור בביצועים ובחיסכון בדלק. מחודש אפריל התייקר ב- 5,000 ₪ עם שינוי במיס הקנייה. היבואן ספג את ההתייקרות ומנגד הפחית באבזור כגון: חיישני תאורה וגשם, גלגלי אלומיניום וגלגל הגה בציפוי עור, מראה פנימית רגילה. תחום הבטיחות כולל מערכות התרעה מקוריות ואדפטיביות. רמת האבזור משופרת. מבנה ותכנון המכונית הופך אותה לשימושית יותר.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
היברידי בנזין בנפח 1.8 |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5200/99הספק מצטבר: 136 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
4000/14.5+ חשמלי: 21.1 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית רציפה |
אורך ( מטר) |
4,645 |
רוחב (מטר) |
1,775 |
גובה (מטר) |
1,575 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,780 |
מידת צמיגים |
205/60/16 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
232בקיפול 2 מושבים : 784 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
45 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1500 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/11 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 56 אחורי: 23אחור: 18 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
אמצע: 1.30 אחור: 94 |
תאוצה 0-100קמ"ש (שניות) |
11.3 |
מהירות מרבית קמ"ש |
165 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/21.7 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/17 |
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
אקטיבית |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
7 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
7 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: קטן |
מבחני ריסוק- EURO NCAP לא בוצעו |
בוגרים |
לא בוצעו |
ילדים |
לא בוצעו |
|
הולכי רגל |
לא בוצעו |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
CDMP3 |
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך "6.1 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
לא |
|
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
התקנה מקומית |
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
לא |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |