טויוטה מציינת 50 שנה לייצור באירופה

לפני 50 שנה הניחה טויוטה את אבן הפינה לסיפור ההצלחה שלה באירופה כאשר החלה בייצור מכוניות בהיקף קטן בפורטוגל. ב-1971 הקימה החברה, יחד עם סלבדור קייטנו, את אתר הייצור הראשון שלה באירופה, המוכר כיום בשם אובאר (Ovar). יובל שנים חלף מאז, וטויוטה כבר השקיעה למעלה מ-10 מיליארד יורו במפעלים ברחבי אירופה ומפגינה נוכחות ייצור משמעותית ביבשת. בהתאם לפילוסופיית החברה, הדוגלת בעיקרון של "לייצר במקום שבו מוכרים", טויוטה פתחה מפעלי מנועים ומכוניות בבריטניה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, ומאז התרחבה לצרפת, טורקיה, צ'כיה, פולין ורוסיה, עד לתשעה אתרים בסך הכל. במפעלי הייצור של טויוטה באירופה יוצרו סך הכל כבר יותר מ-13 מיליון כלי רכב ומועסקים בהם כ- 22,000 בני אדם בהעסקה ישירה במקביל לאספקת עבודה ועסקים בהיקף גדול מ-6 מיליארד יורו לרשת הכוללת כ-400 ספקים באירופה. שאיפתה של טויוטה היא להיות מעסיקה אחראית והיא פועלת בשיתוף פעולה קרוב עם הקהילות שבהן ממוקמים מפעליה.

כל דגמי  טויוטה הנמכרים ביותר באירופה: אייגו, יאריס, קורולה, C-HR ו-RAV4 , מיוצרים במפעלים באירופה. התפוקה הכוללת גדלה לכ-800 אלף מכוניות לשנה, בין השאר הודות להשקת יאריס קרוס לאחרונה.

טויוטה הייתה בין יצרניות הרכב הראשונות של מכוניות חשמליות באירופה עם השקה טויוטה אוריס ההיברידית במפעל TMUK עוד ב-2010. כיום, כ-59% מהיקף הייצור באירופה של כל כלי הרכב שמוכרות טויוטה ולקסוס באירופה הם כלי רכב היברידיים-חשמליים, אשר רובם נבנו באירופה על-ידי אירופים.

מרטין קוק, סגן נשיא בכיר בטויוטה מוטור אירופה: "אנו גאים על ציון הדרך של 50 שנות ייצור באירופה. העובדה ששתיים מכל שלוש מכוניות שאנו מוכרים באירופה גם מיוצרות כאן, משקפת תרומה משמעותית מבחינת העסקת עובדים ישירה. בנוסף, בדרך זאת, אנו מפחיתים את השפעתנו על הסביבה עם ייצור מקומי של מכוניות חשמליות בהיקף גדול. היקף ייצור זה מאפשר לנו לעמוד בעקביות ביעדי פליטות הפחמן של צי המכוניות שלנו".

להדפסה

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg