טויוטה חשפה בפורום "קנשיקי" ("תובנה" ביפנית), האירוע השנתי של טויוטה מוטור אירופה (TME), תוספות חדשות להיצע הדגמים החשמליים שלה, והראתה כיצד דגמי קונספט שהציגה בעבר פותחו בהצלחה לדגמים מוכנים לייצור. באירוע המרכזי, שהתקיים כמדי שנה בבריסל בהשתתפות מאות עיתונאי רכב וטכנולוגיה מרחבי העולם, הוכרז כי עד סוף 2025 טויוטה תציע כלי רכב חשמליים חדשים ומשופרים שיתחרו בלב הסגמנטים המרכזיים של רכבי SUV קטנים, קומפקטיים וגדולים – הקטגוריות העיקריות של שוק הרכב האירופי. כל הדגמים החדשים שנחשפו לראשונה באירוע, נהנים מתכונות הדנ"א המרכזיות של הרכבים החשמליים של טויוטה: אופי ופרקטיות של SUV אמיתי; עיצוב עכשווי וייחודי; ביצועים יעילים וחסכוניים; וביצועי נהיגה של 4X4 אמיתי.
איכות, עמידות ואמינות הן סימני ההיכר של רכבי טויוטה, לרבות רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה. מיטיבה להדגים זאת התוכנית לטיפול בסוללה המכסה את הסוללה מדי שנה למשך עד 10 שנים מגיל הרכב, או עד כמות נסועה של מיליון ק"מ, בכפוף לבדיקת תקינות סוללה שנתית. (הביטחון של טויוטה באיכות הסוללה מתבטא באחריות כי הסוללה תשמור על מינימום 70% מהקיבולת שלה למשך עד עשר שנים מגיל הרכב, המכוסה על ידי אחריות הייצור המקורית לרכב חשמלי עד 8 שנים מגיל הרכב או 160,000 ק"מ, ועם התוכנית לטיפול בסוללה עד 10 שנים מגיל הרכב או קילומטראז' של מיליון ק"מ המופעלת על ידי בדיקת תקינות רכב חשמלי שנתית (חלים תנאים והתניות בהתאם למדינה).
טויוטה +C-HR , החשמלית החדשה
טויוטה +C-HR החדשה פותחה מרכב הקונספט של SUV הקומפקטי שהוצג ב-2022. מדובר ברכב פנאי קומפקטי חדש, חשמלי לחלוטין, שנועד להתחרות בנתח השוק החשוב ביותר של רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה. הדגם החדש, שעומד בזכות עצמו, שופע תכונות שהפכו את הטויוטה C-HR להצלחה מסחררת ולבחירה הפופולרית בקרב הצרכנים, עם יותר ממיליון כלי רכב נמסרו מאז השקתו בשנת 2016. הסגנון העיצובי של ה-+C-HR אמנם נשען על הקווים של רכב קופה כמו בטויוטה C-HR, אך המרכב שלו ייעודי לרכב חשמלי המונע על ידי סוללה, והוא משדר תחושה בוגרת ומתוחכמת. בפנים הרכב, המרחב לנוסעים משתווה לדגמים בקטגוריה גבוהה יותר, והוא מציע נפח תא מטען של 416 ליטר. ל-+TOYOTA C-HR טכנולוגיית מערכת ההנעה החשמלית משותפת ל-bZ4X החדש, לרבות האופציה לבחור בין שתי יכולות סוללה שונות (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-77 קוט"ש) ומערכות הנעה עם הספק הנע בין 167 ו-343 כוח סוס DIN. עם זאת, הסגנון והביצועים הדינמיים של הרכב שונים מאוד, ומיועדים למשוך סוג אחר של לקוחות. ניתן להגדיר את ההנעה של כל הגלגלים כך שתעניק אחיזת כביש נוספת ושליטה מתגמלת של הספק גבוה המאפיינת מערכת הנעה חשמלית.
טויוטה bZ4X החדש
bZ4X היה הדגם החשמלי הראשון המונע על ידי סוללה שפותח על בסיס eTNGA, פילוסופיית הארכיטקטורה הגלובלית החדשה של טויוטה שהיא ייעודית לרכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה. זהו רכב בקטגוריית רכבים גדולים (סגמנט D) שמתבלט בקטגוריה בזכות סגנון וביצועים אותנטיים של SUV, עם אופציה להנעה X-MODE של כל הגלגלים. ה- bZ4X, שהושק לראשונה ב-2022, יעבור שיפורים ויזואליים וטכניים משמעותיים בדגם החדש של 2025. הדגם החדש יציע ללקוחות בחירה בין שני מארזי סוללת ליתיום-יון עם קיבולת שונה (קיבולת ברוטו של 57.7 ו-73.1 קוט"ש), מנועים חשמליים חדשים חזקים יותר עם הספק של עד 343 כוח סוס DIN/ 252 קילווט, מטען 22 קילווט חדש (אופציונלי) ותכונת pre-conditioning של הסוללה לטעינה מהירה יותר, כל זאת לצד עדכוני תוכנה לתכנון מסלול נסיעה חכם ממוקד רכב חשמלי.
האורבן קרוזר החדש
אורבן קרוזר הוא רכב SUV קומפקטי חדש לחלוטין שפותח מרכב הקונספט של SUV אורבני שהוצג בשנת 2023. הדגם החדש מתבלט בקטגוריה שלו עם סגנון עוצמתי שמעניק לו נוכחות חזקה על הכביש. המידות החיצוניות הקומפקטיות שלו מעניקות יכולת תמרון נוחה בעיר, ותא הנוסעים ממקסם את המרחב לנוסעים עם מערכת מושבים אחוריים ניתנת לכוונון באמצעות הזזה – כך מתאפשר מקום נדיב לרגליים לעומת המתחרים הגדולים יותר. הלקוחות יוכלו לבחור בין שתי אפשרויות סוללה (קיבולת ברוטו של 49 ו-61 קוט"ש), שתיהן עושות שימוש בטכנולוגיית ליתיום-יון פוספט שהיתרונות שלה הם עמידות, בטיחות ועלות מופחתת, זאת לצד בחירה בין הנעה קדמית להנעת 4X4.
מה לעתיד בטויוטה ?
טויוטה הצהירה, כי היא מתכוונת להמשיך להרחיב את היצע הדגמים החשמליים המונעים על ידי סוללה שלה, זאת במטרה להשיג את שאיפתה לחשוף 6 דגמי חשמליים חדשים עד סוף 2026. בדומה לאורבן קרוזר וטויוטה +C-HR החדשים, הדגמים החדשים יאמצו אסטרטגיית שם מסורתית כדי שיהיו מוכרים ויזוהו מיד על ידי הלקוחות. במקביל, טויוטה תפעל ליישום טכנולוגיית ההנעה באמצעות סוללה בסוגים אחרים של כלי רכב. דוגמה לכך היא רכב הקונספט לנד קרוזר Se שנחשף בתערוכת Japan Mobility Show ב-2023 – שבאמצעותו טויוטה בוחנת כיצד מערכת הנעה של כלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה תיושם על הדגם האייקוני ביותר בהיצע הדגמים של החברה. טויוטה מתכננת להשיק בעתיד דור חדש של טכנולוגיות רכבים חשמליים המונעים על ידי סוללה, לרבות סוללות מתקדמות שנחשפו לראשונה ב-2023. הטכנולוגיות הללו כוללות סוללות המותאמות לכלי רכב זולים, רכבי ביצועים ועתירי ביצועים, לצד השקת סוללות מצב מוצק הראשונות של טויוטה, שבהן טמון פוטנציאל לחולל מהפכה בביצועים של רכבים חשמליים.
צילום: יצרן