ועידת ישראל הבינלאומית לתחבורה
שר התחבורה ישראל כץ: "ענף הרכב בישראל יהיה תחרותי ביבשה, באוויר ובמים. נקדם שימוש בתחליפי דלק כמו גז טבעי וחשמל.
20/6/2013
השר כץ, הדגיש את מטרתו כי ענף הרכב יהיה בתחרות מתמדת. הבאנו את השמים הפתוחים, כבר בקרוב הציבור ייהנה מהוזלת כרטיסי טיסה. נפתח גם את המים, עם הקמת נמלים פרטיים בחיפה ובאשדוד. ישנם חברות שמעוניינות לתפעל את הנמלים בישראל ולהפכם לתחנות מעבר. בזכות "שטעון", תהליך שיאפשר מעבר של סחורות מישראל למדינות אחרות. המהלך יוזיל עלויות, ויביא מקומות תעסוקה בהיקף נרחב. חוק שירותי רכב ותחבורה יובא החודש לאישור הכנסת. החוק החדש, יסדיר שירותים בענף שפועלים עוד מימי המנדט. החוק החדש יסדיר וייעל את תחומים כמו: ייבוא רכב, חלקי חילוף ושירותי מוסך.

הועידה עסקה באפשרויות לתחליפי דלק ובקידום האקדמאי בתחבורה. השר כץ ציין, כי מייסדי המדינה לא היו בקיעים בענף התחבורה ובתכנונה. זה הגורם לכך שישראל מפגרת בכל הקשור למערך תשתיות התחבורה להסעת המונים כמו רכבות ואוטובוסים. נמשיך להתמקד לקדם פרויקטים בתשתיות לרכבות ואוטובוסים.
תחליפי דלק גז וחשמל– בעניין תחליפי הדלק ציין כץ כי משרדו יעודד שימוש בהנעות ללא דלק. בעניין המעבר לגז טבעי, ציין כץ כי נבחנת המשמעות. ככל הידוע לו תהליך ההמרה לגז טבעי מורכב. בנוסף קיימת בעיה בטיחותית בשימוש בגז בעיקר באוטובוסים.בעניין המיזם החשמלי של בטר פלייס ציין כץ , כי בטר-פלייס לקחה על עצמה אתגר גדול, שלא הצליח, מלבד הידע הטכנולוגי במיזם. כעת יש לפעול לכך שניתן יהיה להמשיך לנוע עם המכוניות על חשמל ושציבור הרוכשים לא יפגע.
תעשיית הרכב לא הצליחה בישראל הקטנה. למרות שמדינות קטנות בעולם הצליחו מלבד הסוסיתא לא ייצרנו מכוניות. אם זאת, תעשיית הרכב הבינלאומית רוכשת יידע מהתעשייה הישראלית כמו באמצעים טכנולוגיים ועוד. את הידע הזה יש לפתח.

אבנר פלור- מהנדס ומנהל בכיר באגף הרכב, התייחס לתחליפי הדלק. יצרני הרכב בעולם עוסקים ומציגים פתרונות שונים, בעיקר היברידיים ממונעי בנזין ודיז, מכוניות חשמליות עירוניות ובאמצעות תאי דלק על מיימן. כיום מנוע הבעירה הפנימית הוא הנפוץ, ומשתכלל לרמות זיהום נמוכות וחיסכון בדלק. המגמה תשתנה החל משנת 2025 יעברו כנראה לשימוש בתאי דלק כאשר הדלק המניע יהיה מיימן.
כיום נעשה גם שימוש ב"ביו דלקים". הנפוצים בהם הביו-דיזל שקיים בכלי רכב כבדים. סוג נוסף הוא הביו מתנול, שהוא דלק נוזלי המופק מגז טבעי. הוא שימושי בעיקר במנועי בנזין ובכלי רכב פרטיי. סין היא מדינה המובילה בשימוש בו. השימוש בו מייעל וחוסך בעלויות ולא מחייב שינויים טכניים משמעותיים. מרכיב המתנול בדלק מהווה כ- 15%.
בעניין המעבר לגז טבעי ציין פלור, ישראל תאפשר מעבר להנעה בגז טבעי ובלבד שההתקנה תבוצע על ידי יצרן הרכב OEM. לא נאפשר התקנות מקומיות. המשרד פועל לקידום תקנים לתחנות תדלוק ותחזוקה במוסכים.