וועדת הכספים התפזרה ללא הארכת הצו שקבע מס קנייה של 45% לרכב חשמלי

דיון סוער התחולל היום בוועדת הכספים, שהסתיים בפיזור הוועדה ללא קבלת החלטה לאישור הארכת הצו המעלה את המיסוי על רכב חשמלי ודרגות הזיהום הקשורות לרפורמת מיסוי ירוק. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, פנה למשרד האוצר בבקשה לפצל את ההצבעה האחת על הארכת הצו כך שתאושר העלאה ל- 45% לרכב חשמלי והשנייה על מתווה מיסוי הירוק ל- 15 קבוצות זיהום הנפלט מכלי רכב. בקשת היו"ר נדחתה בדיון ע"י נציג אגף התקציבים באוצר.

את הדיון פתחה מירי סביון- המשנה למנהל רשות המיסים. לטענתה באוצר מזהים ירידה בהכנסות ממיסוי המוטל על כלי רכב במסגרת קבוצות הזיהום. לטענתה רמת המיסוי על רכב נוסעים נמוכה משמעותית בייחס לתחזית האוצר שעמדה על 72% בפועל שיעור המס הממוצע  ב- 2024 עמד על כ- 60%. עוד הסבירה על עדכון מיסוי ירוק ומס הקנייה על רכבים חשמליים. מינואר 2025 חלה הפחתה אחידה להצבות בכל דרגות הזיהום בשיעור של 4,740 ₪ . בנוסף, קבוצה 14 המזהמת לא זכתה לכל הטבה. בקבוצה 15 המזהמת ביותר, פוצלה לשלוש בהתאם לדרגות הזיהום שלהם לראשונה יוטלו עליהם קנסות שינועו מ- 3,250 ₪ ועד 8,250 ₪.

לגבי כלי רכב חשמליים נקבע כי מס הקנייה עליהם מינואר 2025 יהיה 45%. כל זאת מתוקף צו שנחתם ע"י שר האוצר ותוקפו עד סוף חודש פברואר. על ועדת הכספים הוטל לאשר את המתווה ולהאריך את הצו. לשם כך נקבע היום הדיון שכאמור פוזר לאור חילוקי דיעות בין חברי הוועדה לנציגי האוצר. באם לא תתכנס הועדה עד סוף החודש, המשמעות תהיה שמס הקניה על כלי רכב חשמליים יעלה ל- 83% החל ממרץ 2025. סוגיה נוספת שעלתה בדיון לגבי כלי רכב מסחריים  N1חשמליים שמשקלם עד 3,500 ק"ג. הבקשה של איגוד חברות האנרגיה, ארגון מנהלי תחבורה ויבואנים, להשוות את ההטבות במיסוי הניתנות לכלי רכב מסחריים שמשקלים מעל 3,500 ק"ג מסוג: N2 ו- 3N כגון: פטור מתשלום שווי שימוש ואפשרות לקזז מע"מ בהוצאות. סביר כי הוועדה תתכנס בהקדם למציאת פתרונות.

צילום: אוטוקום

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור