התקנה המחייבת במערכת למניעת שכחת ילדים ברכב פרטי המסיע ילדים עד גיל 4 בתוקף!

וועדת הכלכלה נגד משרד התחבורה, על שסרב להצעה לרכוש ולבצע פיילוט של מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב  בתגובה לכך, הודיע יו"ר ועדת הכלכלה שלא יבטל את החובה להתקין מערכת התרעה ברכב המסיע ילדים עד גיל 4 שנים.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, התכנסה היום 6/3/22 לדיון בבקשת משרד התחבורה, לתקן את תקנת התעבורה ולבטל את החובה להתקין מערכות למניעת שכחת ילדים ברכבי נוסעים. בתום הדיון, החליט היו"ר ביטון שלא לקיים הצבעה לביטול התקנה, לאחר שסמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לדרישה לרכישת מערכות ואמר כי "רכישה לא על הפרק". בעקבות זאת החליט היו"ר ח"כ מיכאל ביטון לסגור את הדיון ואמר: "התקנה בתוקף. הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותעשה תכנית שתשמור על התינוקות שלנו בקיץ הקרוב".

בשנה האחרונה קיימה הוועדה מספר ישיבות בנושא, בהן דחתה את כניסת התקנה לתוקף לתאריך: 1 במרץ 2022.  בדיונים קודמים, הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי על כוונתה לבטל את החובה. הוועדה והעומד בראשה, ח"כ מיכאל ביטון, בקשה, כי משרד התחבורה יסייע באופן פעיל למציאת פתרון לבעיה בעיקר לשכבות המוחלשות ביותר. יו"ר הוועדה, ציין שנאמר שנבטל את התקנה רק במידה ונראה מהלך ממשלתי משמעותי בנושא הזה של הצלת ילדים הנשכחים ברכב. והממשלה מצידה, עשתה מעשה לא יעשה, וקיבלה בהחלטת ממשלה לבטל את התקנה. למרות שאין זה  בסמכותה ואין להחלטה כל תוקף. הסאגה הזו נמשכת במשך חודשים ואפשר היה לפתור אותה במיליונים בודדים של השקעה מוצדקת, שכן כל שנה מתים 3-4 ילדים בייסורים בגלל שנשכחו ברכב, בעוד שאת הפצועים אף אחד לא סופר.

סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר:"המערכות שמותקנות ברכבים חדשים במפעלי היצרנים, בשלות טכנולוגית. מנגד במערכת שאין לה תקינה בינלאומית, לא ניתן לומר שהוכחה האפקטיביות שלהן".

תזכורת. ב- 1 באוגוסט 2021, היתה אמורה להיכנס לתוקף תקנה 83 ד', המחייבת להצטייד ברכב נוסעים פרטי או ברכב מסחרי במשקל של עד 3,500 ק"ג, המסיע ילדים עד גיל 4 שנים. במערכת עזר לנהג, להתרעה למניעת השארת ילדים ברכב. מדובר במערכת מקורית שהותקנה ע"י יצרן הרכב או במערכת התרעה שבוצעה בהתקנה מקומית וניתן לה אישור מעבדה  מוסמכת לרכב בהתאם לתקן ישראלי מס' 6400 . מפרט המערכת להתרעה כולל: מערכת היכולה לעשות שימוש בטלפון נייד כאמצעי נישא. התקנתה תיעשה ללא פגיעה במערכות הרכב ובניגוד להוראות היצרן. ההתרעה החיצונית שלה תופעל כאשר המרחק בין הנהג למושב הילד גדול מ- 5 מטר. המערכת תהיה עמידה בטמפרטורה של עד 70 מעלות צלזיוס. המערכת תתבסס על זיהוי משקל או גובה הילד על מושב הבטיחות.

בשנים האחרונות מתו כ- 36 ילדים שנשכחו ברכב על ידי הוריהם. מרבית הילדים שנפגעו כתוצאה מהשארתם ברכב לא עלה על 4 שנים, אי לכך הוחלט לחייב בהתקנת המערכת לכל מי שמסיע ילדים עד גיל 4 שנים.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg