המובילה הלאומית
מי עולה ומי יורד ומי מוביל את השוק הישראלי. מכירות רכבים בחצי הראשון של 2011
5.7.2011
כדאי להתחיל במספרים הגדולים. שנת 2011 מסתמנת כשנה טובה ליבואני הרכב. בחצי הראשון של השנה נמכרו 122,826 כלי רכב לעומת 103,936 בתקופה המקבילה ב-2010. עליה נאה של 18 אחוז. העליה בשוק הרכב הפרטי הייתה משמעותית אף היא מ-86,667 ל-103,082 כלי רכב עליה של 16 אחוז. מי שמתבלט בשוק הישראלי היא דרום קוריאה שהפכה זה מכבר לספור הצלחה בשוק הרכב הישראלי. בחצי הראשון של 2010 עמד חלקה בשוק על 8.9 אחוז ואילו בחצי השנה של השנה הנוכחיח היא צמחה ל-14.9 אחוז. עדיין רחוק מהתעשייה היפאנית אבל כשמסתכלים על מותג בודד היא כידוע כבר המובילה הלאומית.
כאמור,
מי שמסתמנת כמנצחת הגדולה של השוק הישראלי היא יונדאי שעלתה למקום הראשון בטבלת המכירות כשמכרה 17,068. מאזדה, המכונית של העם בשנים האחרונות, משתרכת אחריה עם מכירה של 13,416 כלי רכב בלבד. ההפרש בין יונדאי ומאזדה נובע מכך שיונדאי מובילה בתחום הרכבים הפרטיים אך גם בשל העובדה שהיא מכרה מכוניות רבות בנישת ה-SUV. במקום השלישי בטבלת המכירות נמצאת טויטה שמכרה 10,564. במקום הרביעי נמצאת שברולט ואחריה קיה. אחרונה ברשימת היבואנים היא איווקו שמכרה רק 7 רכבים מסוג .PICK-UPמיקומה של יונדאי בראש טבלת המכירות ראוי לציון מיוחד שכן בתקופה המקבילה בשנת 2010 מאזדה הובילה את השוק ויונדאי תפסה רק את המקום השני. העליה המסחררת של יונדאי למקום הראשון ברשימת היבואנים בולטת לאור העובדה שבמכירות חודש ינואר היא ניצבה רק במקום הרביעי לאחר מאזדה, טויטה וקיה. חברת קיה בלטה בינואר ברשימת המכירות אך בסיכום החצי שנתי היא ירדה שני שלבים.
ברשימת הארצות המייצאות כלי רכב לישראל לא נרשמה כל הפתעה. יצרניות הרכב האירופאיות נמצאות במקום הראשון בטבלת המכירות . היצרנים האירופאיים מובילים את השוק הישראלי עם פלח שוק של 35.2 אחוז (43,193 כלי רכב) בסך הכל המכירות. יפאן היא היצואנית השניה בגודלה, 26.5 אחוז (32,515 כלי רכב) ואחריה קוריאה 14.9 אחוז (18,270 כלי רכב). טורקיה היא הבאה ברשימה אך כידוע המכוניות המגיעות ממנה נושאות תו מותג לא טורקי. הגורמים החדשים בשוק הם ההודים הסוגרים את הרשימה עם מכירה של 7,271 מכוניות (5.9 אחוז) והמכסיקאים שמכרו 2,960 כלי רכב (2.4 אחוז) מהשוק אם כי כידוע המכירות הן של מותגים לא מכסיקאים. ראוי לציון כי בחצי השנה הראשונה של 2010 לא יובאו לארץ מכוניות מהודו ומכסיקו.
בגזרת המכוניות הפרטיות היצרנים האירופאים מובילים עם פלח שוק של 35.4 אחוז (36,492 כלי רכב) ואחריהם היפאנים עם פלח שוק של 27.9 אחוז (28,803 כלי רכב) ובמקום השלישי קוריאה החולקת בפלח שוק של 14.9אחוז (עם 14,292 כלי רכב).