החדשנות של מובילאיי תביא את הרכב האוטונומי לכל אחד ולכל מקום

הפיתוחים האחרונים כוללים מיפוי המבוסס על מיקור המונים, לידאר ורדאר המוגדר על-ידי תוכנה ורכבי מבחן אוטונומיים בארבע מדינות חדשות.
מובילאיי, חברה בת של אינטל, הציגה את האסטרטגיה והטכנולוגיה שיאפשרו לכלי הרכב האוטונומיים (AV) להשיג את מטרתם להצלת חיים ברחבי העולם. במהלך תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES שנערכה השבוע הציג אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, את האופן שבו ערוכה מובילאיי לכבוש את השוק העולמי בתעשיית הרכב האוטונומי. לדברי שעשוע:"בעזרת התמיכה של אינטל ובהתבסס על גישת ה-"שילוש הקדוש" שלנו, עשויה מובילאיי לצמוח למימדים חסרי תקדים. מתחילת דרכנו, כל חלק בתוכנית שלנו מכוון לצמיחה גיאוגרפית וכלכלית מהירה והחדשות שאנו מביאים היום מראות כיצד החידושים שלנו מאפשרים לנו להוציא לפועל את האסטרטגיה הזו ".

ה-"שילוש הקדוש" של מובילאיי- בבואו לתאר את "השילוש הקדוש" של גישת Mobileye הסביר שעשוע את החשיבות של מתן פתרון חישה שהינו בעל יכולות העולות בכמה מונים על אלה של נהגים אנושיים. עוד הסביר כיצד הטכנולוגיה של מובילאיי הכוללת טכנולוגיית מיפוי Road Experience Management™ (™REM), מדיניות נהיגה המבוססת על כללי Responsibility-Sensitive Safety (RSS) ושתי מערכות-משנה נפרדות, בעלות יתירות מלאה, המבוססות על טכנולוגיית מצלמה, רדאר ולידאר מובילה בעולם – משולבות כדי להעניק פתרון כזה. הגישה של מובילאיי, פותרת את אתגר הצמיחה הן מהצד הטכנולוגי והן מהצד העסקי. כדי לשגשג בשוק העולמי, חיוני להוריד את המחיר של הטכנולוגיה למחיר בר השגה, שיהיה תואם למחירי השוק העתידיים של כלי רכב אוטונומיים. הפתרון של מובילאיי מתחיל במצלמה זולה המשמשת כחיישן עיקרי, המשולבת במערכת חיישנים מקבילה (ראדר ולידאר) שפועלת עצמאית, ומאפשרת ביצועים חיוניים לבטיחות, העולים ברמת בטיחותם לפחות בשלושה מונים על אלה של נהגים אנושיים. בעזרת שימוש בטכנולוגיית True Redundancy™, יכולה מובילאיי לאמת רמת ביצועים זו באופן מהיר יותר וזול יותר מאשר מערכות מתחרות שמבוססות על היתוך מידע.
טכנולוגיית רדאר ולידאר חדשה- שעשוע הסביר שחזון החברה כולל כלי רכב אוטונומיים עם יכולות משופרות של זיהוי ומדידת מרחק המבוססות על אור וגלי רדיו, שהן המפתח להעלאת נוספת של רף הבטיחות בכביש. מובילאיי ואינטל מציגות פתרונות חדשניים שיעניקו את היכולות המתקדמות הללו באמצעות רדאר ולידאר לכלי רכב אוטונומיים, תוך אופטימיזציה של כוח המחשוב ויחסי עלות-תועלת. כפי שהסביר שעשוע באירוע השנתי של מובילאיי "Under the Hood", טכנולוגיית רדאר ההדמיה מבוסס התוכנה של מובילאיי, עם 2304 ערוצים, טווח דינמי של  100DB ורמת אונת צד של DBc 40, מאפשר לרדאר לבנות תמונת עולם (באמצעות חישה) שהיא מספיק טובה למדיניות נהיגה שתומכת בנהיגה אוטונומית. הודות לעיבוד אותות דיגיטלי מלא שעומד בחזית הטכנולוגיה, שיטות סריקה שונות, זיהוי מבוסס מידע גולמי עשיר ומעקב מרובה סריקות (Frames), רדאר ההדמיה המבוסס על תוכנה של מובילאיי, מייצג שינוי פרדיגמה של הארכיטקטורה, המאפשרת זינוק משמעותי בביצועים. שעשוע הסביר גם כיצד ההתמחות של אינטל במפעלי שבבים פוטונים מסוגלת לשלב רכיבי לייזר אקטיביים ופסיביים על שבבי סיליקון. "זה באמת ישנה את כללי המשחק", אמר שעשוע על הלידאר מבוסס השבב שצפוי לצאת ב-2025. "אנחנו קוראים לזה 'מעגל משולב פוטוני' (PIC). הוא כולל 184 קווים אנכיים, והקווים הללו מועברים באמצעים אופטיים. מפעלים שיכולים לייצר שבבים כאלה הם מאוד נדירים. זה מעניק לאינטל יתרון משמעותי בבניית מערכות הלידאר האלה".

מפות עולמיות יביאו את הרכב האוטונומי לכל מקום- שעשוע הסביר באירוע את המחשבה שעמדה מאחורי טכנולוגיית המיפוי המבוססת על חוכמת המונים. הטכנולוגיה הייחודית וחסרת התקדים של מובילאיי מסוגלת כעת למפות את העולם באופן אוטומטי, עם מיפוי של יותר משמונה מיליון קילומטרים מדי יום, ועם קרוב למיליארד קילומטרים שמופו עד היום. תהליך מיפוי זה שונה מהגישות האחרות בכך שהוא שם דגש על פרטים סמנטיים שחיוניים ליכולת של רכב אוטונומי להבין את הסביבה ואת ההקשרים שלה. על מנת שכלי רכב אוטונומיים יוכלו לממש את המטרה שלהם, להציל חיים, הם צריכים להתפרש באופן נרחב, ולהיות מסוגלים להגיע כמעט לכל מקום. מערך המיפוי האוטומטי של מובילאיי משתמש בטכנולוגיה המיושמת בכמעט מיליון כלי רכב שמצוידים במערכת הסיוע לנהג המתקדמת של מובילאיי. כדי להמחיש את יכולות הצמיחה שמאפשר המיפוי האוטומטי הזה, מובילאיי תעלה כלי רכב אוטונומיים לכביש בארבע מדינות חדשות, מבלי לשלוח מהנדסים מומחים למדינות אלה. החברה תשלח את המכוניות לצוותים המקומיים שמעניקים תמיכה ללקוחות החברה. אחרי הדרכת בטיחות מתאימה, כלי רכב אלה יוכלו להתחיל לפעול. זו הגישה שבה נעשה שימוש בשנת 2020 כדי להתחיל בנסיעה של כלי רכב אוטונומיים במינכן ובדטרויט, בתוך מספר ימים.

מובילאיי, היא מהחברה המובילה בעולם בפיתוח ראיה ממוחשבת, למידת מכונה, ניתוח מידע, מיקום ומיפוי עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהגים ונהיגה אוטונומית. הטכנולוגיה של מובילאיי מסייעת לשמור על בטיחות הנוסעים בדרכים, מפחיתה את הסיכון של תאונות דרכים, מצילה חיים, ויש לה את הפוטנציאל לבצע מהפכה בחוויית הנהיגה, בכך שהיא מאפשרת נהיגה אוטונומית.  האלגוריתמים הקנייניים של מובילאיי, ושבב ה-EyeQTM מבצעים ניתוחים מפורטים של שדה הראייה, כדי לצפות התנגשויות אפשריות, עם כלי רכב אחרים, הולכי רגל, רוכבי אופניים, בעלי חיים, פסולת ומכשולים אחרים. המוצרים של מובילאיי מסוגלים גם לזהות סימוני דרך כגון נתיבים, שולי כביש, מחסומים וכדומה; לזהות ולקרוא תמרורים, שלטי הכוונה ורמזורים; לייצר ספר דרך (™Road Book) של דרכים מקומיות שניתן לנהוג בהם ושל ציוני דרך נראים לעין באמצעות טכנולוגית ™REM; ולספק מפות לנהיגה אוטונומית.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg