תוצר: הונדה דגם: סיוויק 1.0 Cmfort
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 4 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: בריטניה קוד דגם: 0346-0047
תיאור: הסיוויק, הוותיקה כבר דור עשירי לדגם המשפחתי של הונדה. ב- 2017 מתחדשת לחלוטין ומשנה סגנון עיצובי שהופך לספורטיבי. הפלטפורמה חדשה וכך גם המכללים עם שני מנועי טורבו בנזין קטני נפח ותיבה אוטומטית רציפה. לבטיחות נוספו מערכות אוטונומיות לבלימה ולבקרת שיוט. רמת האבזור משופרת עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, מצלמת רוורס ועוד.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר שמספק 129 כ"ס ומומנט של 18.3 קג"מ. מערכת Stop & Go מנוע ידידותי בדרגת זיהום 4 , בתקן יורו 6.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT עם 7 הילוכים, מצב ספורט ומערכת להעברה ידנית באמצעות מנופים בגלגל ההגה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – ספורטיבי. החזית פורצת כאשר מכסה המנוע משתפל קדימה, בשילוב קווים חדים ובולטים בצדדים. נושק, לפנסי חזית צרים ופגוש אגרסיבי בשילוב כונס אוויר עליון ותחתון ומסגרות לפנסי ערפל.
הצד, ספורטיבי ובמבנה הצ'בק קופה. קו הגג מוטה לאחור. קווי זרימה בולטים בכתפיים ובסף התחתון. השמשות כהות והדלתות רחבות. בחיבור בין הפגוש לכנף הקדמית משתלב לו פנס איתות ייחודי לדגם. קשתות הגלגלים מעובות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור, סגנון ספורטיבי, כאשר בגג בולטים אנטנת דולפין והספוילר, שמשה פנורמית רחבה וכהה וספוילר רוחבי שמשתלב בשמשה ועם הפנסים שמעוצבים בייחודיות לכנפיים. דלת המטען קמורה. הפגוש אגרסיבי בשילוב משטחים מרושתים, מחזירי אור וספוילר תחתון בגוון כסף.
עיצוב פנימי – אלגנטי וספורטיבי. כאשר הגוון השחור בולט במיוחד. הפנל רחב ועמוק ומובנה בשני מפלסים. במרכזו, פתחי אוורור רחבים ומסך מולטימדיה רחב. פנל בקרת האקלים עם צג צר ושני כפתורי הפעלה סיבוביים. פנל ההילוכים מוצב על קונסולה במפלס גבוהה במיוחד, היוצרת בנוסף תחושה ספורטיבית. בהמשכה משענת יד רחבה ותא אחסון. לוח השעונים עמוק במבנה תלת מימד שמחולק לשלושה אזורים. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי. המושבים מרווחים והקדמיים אף במבנה ספורטיבי. התקרה גבוהה מלפנים ומשופעת מאחור. דפנות הדלתות מרווחות .
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – עם הכניסה לסיוויק ניכרת תנוחת הישיבה הנמוכה, שליחת הרגליים לדוושות המרוחקות, ממש תחושה ספורטיבית, וכך גם בסביבת הנהג עם הגה ספורטיבי וקונסולה מוגבהת בין המושבים עליה ניצבת ידית ההילוכים הגבוהה. ההתנעה בלחיצת כפתור התנעה. נהמת המנוע נשמעת במכוון למרות בידוד יעיל, כיאה למכונית ספורטיבית. המנוע בנפח 1.0 בסך הכל גמיש ומייצר הספק של 129 כ"ס כיאה למכונית משפחתית אך הצפייה ליותר כשמדובר במכונית בסטייל ספורט, שהציפיות ממנה להספק גבוה יותר. אם זאת, הביצועים די טובים הרבה בזכות הטורבו ותיבת ה- CVT הרציפה שכוללת 7 הילוכים, עם מצב ספורט והחלפת הילוכים ידנית במנופי ההגה. בתחום התנהגות הכביש, הסיוויק משביעת רצון. כאשר כיול מיתלים בדרגה הנוטה לקשיחה, המכונית מרוסנת ולא קופצנית. תחושת היציבות ניכרת. ההיגוי מדויק, קל לתפעול ורגישותו מתקשה עם עליית המהירות. מערכות הבטיחות, מקוריות ליצרן וכללות התרעות על אי שמירת מרחק לרבות בלימה אוטומטית. התרעה על סטייה מנתיב שמתבצעת ללא איתות, מתקבלת ויזואלית ופועלת אקטיבית בגלגל ההגה. בנוסף קימת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שבולמת ומאיצה אוטומטית. תנוחת הישיבה נמוכה ותואמת לנהיגה ספורטיבית. המרווח הפנימי יעיל לרגליים בזכות בסיס גלגלים ארוך וגם רוחב המושב האחורי מרווח לשלשה. בגלל מבנה המכונית, מאחור, המפתח נמוך. רמת האבזור משופרת, היא כוללת מולטימדיה בהתקנה מקומית לרבות ניווט Waze שמחייב התחברות עם נקודה חמה. הנהיגה בסיוויק החדשה מעניקה תחושה ספורטיבית גם כשמדוברת מכונית משפחתית.
יתרונות – ביצועי מנוע, דרגת זיהום, חסכוני בדלק, תיבת הילוכים רציפה, התנהגות כביש, רמת בטיחות, מערכות אוטונומיות, רמת אבזור, שימושיות, עיצוב ספורטיבי.
חסרונות – איכות חומרים, גלגל הגה ללא ציפוי עור, תנוחת ישיבה נמוכה, מפתח צר מאחור. ללא זיהוי רכב דו גלגלי, מזגן ללא בורר טמפ' נהג-נוסע וללא פנסי ערפל.
סיכום – הסיוויק החדשה, מכונית משפחתית ספורטיבית, המתאפיינת בעיצוב ייחודי בקטגוריה הנפוצה בשוק הרכב. המנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר, יעיל וחסכוני. הביצועים טובים בייחס לנתוני המנוע. תחושת הנהיגה הספורטיבית היא שמייחדת את הסיוויק החדשה הן בעיצוב, ובתחושת הישיבה והנהיגה. רמת הבטיחות גבוהה עם ציון 7 בדרוג ישראלי, וציון של 5 כוכבי ריסוק מ- 2018. רמת האבזור משודרגת והמחיר שלה אטרקטיבי מתמיד, מה שהופך אותה לתמורה הולמת.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5500/129 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1700/18.35 |
תיבת הילוכים |
רציפה CVT -7 והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,518 |
רוחב (מטר) |
1,799 |
גובה (מטר) |
1,434 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,697 |
מידת צמיגים |
215/55/16 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
414 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
46 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1330 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/10.3 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 53 אחורי: 27 סה"כ: 80 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.30 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
10.6 |
מהירות מרבית קמ"ש |
200 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/21.2 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/13 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
מקורי |
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
אקטיבית |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
כן |
|
פנסי ערפל קדמיים |
לא |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: קטן |
כריות אויר |
כן |
6 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
92% |
ילדים |
75% |
|
הולכי רגל |
75% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
לא |
8 רמקולים |
מערכת מולטימדיה |
כן |
"7 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
כן |
עם נקודה חמה |
חבילת גלישה |
לא |
עם נקודה חמה |
חיבורי אודיו |
כן |
USB |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
לא |
|
חיישני חנייה |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
לא |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
קיים חימום מושבים |
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
לא |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |