מבחן דרך למכונית
תוצר: הונדה דגם: סיוויקLS
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 4
תיאור – הסיוויק משפחתית מורחבת, ממוקמת בקטגוריה בין משפחתית למכונית מנהלים, היא בקבוצת רישוי 3. מיוצרת ביפן חדשנית, מודרנית וחסכונית.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין חדשני בנפח 1.8 סמ"ק, בצועים טובים, אמין, חסכוני ושקט גם במהירויות גבוהות, ידידותי לסביבה.
תיבת הילוכים – אוטומטית, 5 הילוכים ללא האפשרות להעברת הילוכים ידנית. תיבה איכותית, יעילה ואמינה.
בטיחות אקטיבית – מערכת מתלים רכים, מערכות בלימה מתקדמות, מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות והגה כוח בתגבור חשמלי.
בטיחות פסיבית – 4 כריות אוויר, ללא כריות וילון צדיות, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות, מוט הגה קורס, התקני ריסון למושבי ילדים ISOFIX.
מבחני ריסוק – 4 כוכבים במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – ייחודי, חדשני, מודרני וספורטיבי, מכונית ארוכה ומרווחת בשל בסיס גלגלים ארוך.
עיצוב פנימי – עיצוב פנים ספורטיבי וחללי, תוך הקפדה על איכות חומרים והנדסת אנוש. לוח שעונים תלת מימדי ומדורג עם תאורה מתקדמת בצבעים מרגיעים, מושבים איכותיים. מתגים נעימים לתפעול, ידית הילוכים ובלם יד ייחודים. הנדסת אנוש טובה.
אבזור – מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים, תאי אחסון רבים לרבות מכסים עם תריסי גלילה. משענת יד מרופדת, מראות מתקפלות באופן חשמלי. הגה מתכונן טלסקופי.
תחזוקה – תדירות טיפולים 15,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש – לסיוויק ביצועים טובים למרות כבדות מסוימת בתאוצה ראשונית, בהמשך ניכר שיפור תוך הקפדה על סביבה שקטה בזכות מנוע שקט ובידוד איכותי. החלפת הילוכים חלקה ומתוזמנת ליחסי העברה ארוכים. אחיזת כביש טובה, ניכרת רכות והנאה בנהיגה, סביבת הנהג מפנקת.
יתרונות – עיצוב חדשני, חסכונית בדלק, רמת גימור, הנדסת אנוש, אבזור פנים.
חסרונות – חוסר בכריות אויר צדיות (וילונות צד), חסר האבזור המקובל במכוניות מנהלים כמו: בקרת שיוט ושליטה ברדיו מגלגל ההגה.
סיכום – הסיוויק סדאן משפחתית גדולה, המתמודדת בכבוד מול מכונית מנהלים גדולות ממנה. היא זולה במחיר ועל כן משתלמת, הפחתה במחיר נובעת בין היתר בהפחתת רמת אבזור בטיחותי כמו כריות אויר צדיות וחבל! . מהנה מאוד לנהיגה מפנקת וחסכונית בדלק.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ASV– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אוויר
|
![]() |
4
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אוויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP |
מבוגרים
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
ילדים
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
הולכי רגל
|
![]() ![]() ![]() |
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
מנוע
|
1.8 VTEC
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6300/140
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
4300/17.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 5 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.545
|
רוחב (מטר)
|
1.750
|
גובה (מטר)
|
1.435
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.70
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
389
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
50
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1221
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/8.4
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 28 סה"כ: 80
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.30
|
תאוצה 0-100 קמ"ש
|
10.7
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |