תוצר:הונדה דגם:ג'אז טרנד
קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 3 דרוג בטיחות: 3
שנת ייצור: 2017 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0312-0018
תיאור:הונדה ג'אז דור שלישי, הינה סופר מיני במבנה מיקרו–וואן. לאחר שעברה מתיחת פנים ושיפורים שכוללים מנוע בנזין 1.3 ליטר בטכנולוגית Earth Dreams ותיבת 7 הילוכים רציפה חדשה. בייצורה ניתן דגש לאיכות הסביבה ולחיסכון בדלק. לג'אז פתרונות אחסון בפנים הרכב בזכות שיטת ה-Magic Seats הייחודית לקיפול המושבים. בנוסף מערכת בטיחות עירונית ובקרת שיוט ומהירות.
מנוע וביצועים –בנזין בנפח 1.3 ליטר שמספק 102 כ"ס ומומנט של 12.54 קג"מ. מערכת דימום מנוע Stop & Start.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפהCVT עם 7 הילוכים עם אפשרות להעברה ידנית, באמצעות מנופי הילוכים המצויים בגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, מערכת CTBA לבלימה עירונית אקטיבית, הגה כוח אדפטיבי בתגבור חשמלי, חיישני לחץ אוויר לצמיגים. פנסי לד לתאורת יום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – מבנה המרכב גבוה מעניק תחושת מרחב מודרנית ודינאמית. בחזית בולטת שמשה קדמית גדולה ומשופעת ומתחתיה מכסה מנוע קצר המודגש בצדדיו באמצעות קווים בולטים. מתחתיו נמצא כונס אוויר צר בתוך מסגרת פלסטיק שבתוכה פס ניקל וסמל היצרן. פנסי החזית בולטים, מאורכים וגדולים ומשתלבים בכנפיים. הפגוש אגרסיבי בשילוב כונס אוויר סף תחתון ופנסי לד.
מבט מהצד מדגיש את אופייה הגבוה של הג'אז בין השאר בזכות קווי זרימה, ההולכים לעבר החזית, בולטים ושקועים בכתפי הדלתות ובסף התחתון . החלונות והדלתות גדולים וכך גם קשתות הגלגלים, הגלגלים עם טסות מהודרות. החלק האחורי מתהדר בפנסים גדולים המבליטים את הדלת הגדולה והשמשה הפנורמית. בגג ספוילר בולט עם פנס בלימה. הפגוש אגרסיבי וגבוה עם כונסי אוויר בצדדים.
עיצוב פנימי – בהונדה מקפידים על עיצוב נעים ולא ראוותני. במרכז פנל קדמי רחב ועמוק, בגוון שחור ובמרכזו פתחי האוורור העליונים. פנל מערכת שמע עם צג דיגיטאלי צר עם כפתורי הפעלה מרווחים ולצידו פנל לתפעול המזגן עם שני מתגי הפעלה עגולים. לוח השעונים מואר בתאורה צבעונית והוא בעל שלושה גלילים אנלוגיים תלת מימדיים ובמרכזם ממוקם צג דיגיטלי למחשב הדרך. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי,בולטים מספרם הרב של תאי האחסון ,המושבים רחבים ומרווחים, מרווח רגליים מרשים, המושבים אחוריים ניתנים לקיפול בשיטה ייחודית הקרויה "מג'יק–סיט", תא המטען מרווח מתמיד.
אבזור–מערכת שמע עם צג מולטימדיה מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת שקע ל-USB ו– AUX. דיבורית בלוטוס מקורית נשלטת בהגה. מזגן מקורי. מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמליים ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. משענת יד בין המושבים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש –ביצועי מנוע טובים, בנסיעה במאמץ ניכר רעש קל בשל חוסר בידוד בפנל הקדמי שעשוי מפלסטיק קשיח וחלול. תיבת ההילוכים הרציפה בת 7 ההילוכים יעילה ונוחה לתפעול. יחסי העברה בה ארוכים. העברת הילוכים באופן ידני נוחה לתפעול ומתבצעת במנופים המצויים בגלגל ההגה. השילוב המוצלח בין המנוע, תיבת ההילוכים ומבנה המכונית, מביא לצריכת דלק נמוכה במיוחד עד כדי נתונים המקובלים במכונית היברידית. התנהגות כביש טובה, כיול מתלים קשיח, והמכונית נוטה לקופצנית. היגוי קל ומדויק ונוח לתמרון עירוני. בזמן הנהיגה ניכרת יציבות. הנדסת אנוש טובה, שדה ראיה נרחב במיוחד בשל חלונות משולשים מלפנים ומראות הצד הגדולות. מבנה המרכב הגבוה, עם מפתח דלתות יעיל ותנוחת ישיבה גבוהה. התכנון מעניק מרווח ונוחות לנוסעים. מרחב לרגליים כמקובל במכונית מנהלים, רוחב המושב האחורי יעיל וכך גם תא המטען. קיפול המושבים בשיטת ה– Magic Seats הייחודי להונדה, יוצר פתרונות להובלת נוסעים ומטען והופך את הג'אז לדו–שימושית ומביא אותה לקבלת נפח טעינה של טנדרון. רמת האבזור טובה ומעניקה את הנדרש לנהג ולנוסעים. למרות שהג'אז מוגדרת כמכונית סופר מיני, היא בהחלט מרווחת, מאובזרת וחסכונית ביחס למקובל בקטגוריה.
יתרונות – הספק מנוע, צריכת דלק, רמת בטיחות, רמת אבזור, מערכת בקרת שיוט, מרווח פנימי גדול, שיטת קיפול מושבים, נפח תא מטען, מחיר קנייה אטרקטיבי.
חסרונות – מבנה מושב אחורי– האמצעי צר, איכות חומרים, בידוד רעשים ממנוע ותיבת הילוכים, פנל מזגן פשוט, כיול מתלים, ללא משענת יד בין המושבים.
סיכום –הג'אז מכונית סופר מיני וותיקה של הונדה מעניקה תחושת נהיגה ומרחב של מכונית משפחתית גדולה. ניתנו בה דגשים לשימושיות ולחיסכון בצריכת הדלק. הדגם הנוכחי של הג'אז מתחדשת עם מכללים שונים ורמת אבזור. הג'אז, מתאימה את עצמה לשימוש להסעת נוסעים והובלת מטען כאחד, בזכות שיטת קיפול המושבים הייחודית להונדה, שמהווה פתרון יעיל כתחליף לרכב מסחרי קל. בכך היא יעילה לנותני שרות וטכנאים. עם תג המחיר שלה והביצועים המשופרים היא ללא ספק המכונית הקומפקטית המשתלמת ביותר בתחשיב כלכלי בישראל.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
ABS- מניעת נעילת גלגלים |
יש |
|
EBD- לחלוקת כוחות בלימה |
יש |
|
VSA- בקרת יציבות |
יש |
|
TCS- בקרת אחיזה |
יש |
|
כריות אויר |
יש |
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
יש |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות |
יש |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
יש |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
יש |
|
גלגל חליפי |
יש |
בגודל: קטן |
מבחני ריסוק– 5 כוכבים EURO NCAP 2015 |
בוגרים |
93% |
ילדים |
85% |
|
הולכי רגל |
73% |
|
אמצעי בטיחות |
71% |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין בנפח 1.3 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6000/102 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
5000/12.54 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 7 CVT והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
3,995 |
רוחב (מטר) |
1,694 |
גובה (מטר) |
1,525 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,530 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
354 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
40 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1066 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/10.45 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 53 אחורי: 30 סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.24 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) |
12 |
מהירות מרבית קמ"ש |
182 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) |
1/21.7 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/16 |
תמונות נוספות:
![]() ![]() |
|
![]() ![]() |