המכונית
תוצר: הונדה דגם: אינסייט COMFORT
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 2 שנת יצור: 2012
קוד-דגם: 0312-0014 ארץ ייצור: יפן
תיאור: הונדה אינסייט, רכב משפחתי היברידי עממי בתצורת 5 דלתות, מיועד לחמישה נוסעים. ממונע בטכנולוגיית ה-IMA של הונדה המשלבת מנוע בנזין קטן בנפח ומנוע עזר חשמלי שמסייע בזמן תאוצה. הדגם החדש עבר שינוי עיצובי קל בחזית ומאחור,רמת האבזורשופרה ונוספו מערכת בקרת שיוט, גלגל הגה בציפוי עור, ומושבאחורי נמוך יותר.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין IVTECבנפח 1.4 ליטר ומנוע עזר חשמלי המספקים ביחד 98 כ"ס עם מומנט של 17 קג"מ ביצועים טובים אם כי בעומס ניכר מאמץ.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT, תכנית חסכונית המופעלת על ידי לחיצה על כפתור ירוק (ECON) המשנה את מצב תיבת ההילוכים למצב חסכוני .
בטיחות אקטיבית – האינסייט מצוידת במערכות בלימה מתקדמות כגון: מערכת לבלימת חירום, מערכות לבקרת יציבות ובקרת אחיזה, הגה כוח בתגבור חשמלי. פנסי איתות במראות הצד, פנסי לד בחזית לתאורת יום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, ניטרול כרית אויר לנוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ה- EURO NCAP
עצוב חיצוני – עיצובה של האינסייט החדשה מאופיין בקווים אווירודינאמיים, כאשר בולטים בחזית חרטום חד, כונס אוויר שבתוכו משולב פס ניקל וסמל היצרן ומצדדיהם, פנסי חזית בגוון כחול בפגוש הקדמי משולבים פנסי איתות ופנסי לד לתאורת יום ומתחתיו נמצא כונס אוויר תחתון.
עצוב חיצוני – עיצובה של האינסייט החדשה מאופיין בקווים אווירודינאמיים, כאשר בולטים בחזית חרטום חד, כונס אוויר שבתוכו משולב פס ניקל וסמל היצרן ומצדדיהם, פנסי חזית בגוון כחול בפגוש הקדמי משולבים פנסי איתות ופנסי לד לתאורת יום ומתחתיו נמצא כונס אוויר תחתון.
במראה מהצד, בולטים הקווים האווירודינאמיים בזכות שיפוע חד מלפנים, קו חלונות קמור, קשתות גלגלים רחבות וגלגלים מהודרים. בחלק האחורי בולטת דלת תא המטען , וחלון אחורי גדול במרכזו ספוילר צר.
עיצוב פנימי – מתקדם, עתידני וייחודי, איכות חומרים טובה ניכר שימוש רב בפלסטיק דק. הפנל הקדמי עשוי מפלסטיק בגוון שחור וכשבתחתיתו נשזר פס כסוף. פנל מערכת שמע מצויד בצג דיגיטאלי צר בגוון כחול. לחצני פנל המזגן טמונים בתוך מסגרת ניקל עגולה ובו משולבים בורר טמפרטורה סיבובי וצג נתונים כחול. לוח השעונים פוצל ומרשים ביופיו עם צגים דיגיטליים מחליפי צבעים. גלגל ההגה מהודר ומצופה בעור, הנדסת אנוש טובה מושבים איכותיים ונוחים. מושב אחורי נמוך לעומת הדגם הקודם.
אבזור–מערכת שמע מקורית, נשלטת בגלגל ההגה. שקעים ל- AUX ו- USB. מזגן אוויר מקורי עם בקרת אקלים, מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך מתקדם נשלט בגלגל ההגה, גלגלי מגנזיום, נעילה דלתות מרכזית, 4 חלונות חשמל, מראות צד מתכוננות ומתקפלות חשמלית עם פנסי איתות.גלגל הגה מצופה עור ומתכוונן לגובה ולעומק.
תחזוקה – תדירות טיפולים 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש– ביצועי מנוע טובים אולם שלב התאוצה הדרגתי וניכרים רעשים מחוסר בידוד. שילוב או שינוי מצב הילוך מבוצע בידית ההילוכים בלבד. כדי להאט באמצעות תיבת ההילוכים יש לשלב למצב S להורדת הילוך. האינסייט תוכננה כדי לחסוך בדלק ולרשות הנהג עומד צג המהירות המעוצב בצורת קשת במד והמורה על נהיגה ירוקה וחסכונית לעומת נהיגה כחולה אופיינית ובזבזנית יותר. במצבי עצירה מדומם המנוע ומערכות החשמל ניזונות מהמצבר. עם העצירה מכובה המזגן באמצעות מערכת "אוטו-סטופ". בתחילת הנסיעה ישנה תחושה של חיתוך קל כתוצאה מיחסי העברת ההילוכים הרציפה, המעבר לנהיגה חסכונית מגביל בכך את הכוח בזמן התאוצה. התנהגות כביש טובה, אחיזה טובה, כיול מתלים קשיח ומורגש בנסיעה, במבחן נמצא כי המכונית הנה ייחודית ומהנה לנהיגה ובעיקר חסכונית בדלק ולא מזהמת.
יתרונות –נתוני תאוצה, חיסכון בדלק ובפליטת מזהמים, רמת אבזור, בטיחות, עיצוב פנימי, מרווח לרגלים.
חסרונות – רעשי מנוע בעומס, ללא פנסי ערפל קדמיים, רוחב מושב אחורי, קשיחות מתלים.
סיכום – האינסייט החדשה שופרה בעיצוב ובתוספת אבזור ובשיפורים קלים במנוע, במתלים ובהתנהגות הכביש.זוהי היברידית משפחתית בגרסת 5 דלתות שמהווה פתרון דו-שימושי. החיסכון בדלק הוא תוצאה של שימוש בשני מנועים: מנוע בנזין קטן נפח ומנוע חשמלי המסייע בזמן תאוצה. המכונית חסכונית בדלק ואיכותית לסביבה ובמחיר אטרקטיבי.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
90%
|
ילדים
|
74%
|
|
הולכי רגל
|
33%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנועים
|
בנזין 1.4 ליטר בשילוב מנוע חשמלי
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5800/98
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
1000-1500/17
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית רציפה CVT
|
אורך ( מטר)
|
4.395
|
רוחב (מטר)
|
1.695
|
גובה (מטר)
|
1.435
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.550
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
408
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
40
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1220
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/12.45
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אמצע: 28 סה"כ: 89
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.28
|
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות)
|
12.5
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/24
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/16.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |