האחריות בידיים של נהגי "צמח תעבורה"

האחריות בידיים של נהגי תובלה

SAFEMODE הוא סטארט אפ המתגמל נהגים על שינוי חיובי בדפוסי נהיגתם. בימים אלו הוא עושה צעד לעבר המגרש של הגדולים ומשתף פעולה עם צי ההובלה של 'צמח תעבורה'.

עולם התעבורה עובר שינוי לטובה בשנים האחרונות. החתירה של חברות ההובלה לשיפור מתמיד והרצון להיות בבקרה על הנהגים יוצרים תחרות ומעשירים את הענף בטכנולוגיות מהפכניות. בעוד שהביקוש לנהגי רכבים כבדים הולך ועולה, ההיצע אינו גדל, לכן חברות שלא מייצרות ערך מוסף או תנאים מתאימים עבור הנהגים חוות תחלופה גבוהה של כוח אדם ולפעמים אפילו מחסור בעובדים.

חברת הסטארט אפ SAFEMODE מציעה לחברות הובלה מענה טכנולוגי ששם את הנהג במרכז: אפליקציה המודדת פרמטרים חשובים בדפוס הנהיגה שלו כגון מהירות, בלימות חריגות, תאונות, צריכת דלק ועוד, ומתמרצת אותו כלכלית כאשר מזוהה מגמה של שיפור. לנהג יש גישה מלאה לכלל הסקירות שהמערכת מודדת: למיקומי הנסיעות שעשה, למרחקים שעבר, לשינויים במהירות בהתאם לכביש, לביצועים שלו ביחס לימים קודמים ולסך התמריץ הכספי שהרוויח עד כה בזכות ביצועיו.

החיבור עם 'עמק הירדן חברה להובלה – צמח תעבורה' נולד כחלק מהפעילות שמוביל 'מרכז כנרת לחדשנות' ובראשו מנהל החדשנות בתעשייה, תומר סויסא. "כאשר נחשפנו במרכז לפיילוט מוצלח של SAFEMODE עם חברת 'מטרופלין' לקחנו על עצמנו את המשימה לשדך בין הצדדים", אומר תומר. מרכז כנרת לחדשנות הוא פרי השקעתן של קבוצת 'צמח מפעלים' והמכללה האקדמית כנרת ומטרתו לקדם יוזמות למינוף היכולות, הידע האקדמי ושרשרת הערך של הארגון כדי להגדיל את העושר המקומי ולחזק את הכלכלה המרחבית. מאחר ובבעלות קבוצת 'צמח מפעלים' גם המרכז וגם 'עמק הירדן חברה להובלה' בשיתוף עם קבוצת תעבורה, היה ניתן לבצע את השידוך בצורה מיטבית. תומר מוסיף: "לאחר מספר שבועות בודדים של הטמעה, האפליקציה כבר הייתה בסמארטפון האישי של כל אחד מ-80 הנהגים בחברה. אני מברך את עידו ו-SAFEMODE על היזמות והיצירתיות, ואת חנן וצמח תעבורה על החיבוק לחדשנות".

חנן וייס, מנכ"ל 'עמק הירדן חברה להובלה – צמח תעבורה': "כחברה עם ותק של 80 שנה בתחום ההובלה, אנחנו שואפים להישאר תמיד שחקן רלוונטי בענף. וכדי להישאר רלוונטית, חברה חייבת לשאוף להתחדשות ולקדמה. היתרון בקבוצה כמו 'צמח' הוא שלרוב ניתן למצוא את הפתרונות לאתגרים בלי לצאת מהבית – בין כותלי התאגידים השונים. גם הפרויקט הנוכחי היה כזה ואני שמח שיכולנו להיעזר באנשי 'מרכז החדשנות' בכדי לקחת על עצמנו את הפיילוט, להכיר, ולמדוד את הנהגים שלנו הרבה יותר משהיה בעבר. אנחנו נמצאים בשבוע השני לשיתוף הפעולה וכבר ניתן לראות שיש שיפור של כ-15% באירועי בטיחות".

עידו לוי, מנכ"ל SAFEMODE: "בפרויקט הנוכחי, מהיום הראשון, הרגשנו את המחויבות של הנהגים כלפי המיזם, הם אפילו מתקשרים לייעץ לנו כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש. כשנהג מרוויח כמה מאות שקלים יותר בכל חודש עבור נהיגה זהירה, אין ספק שהמחויבות שהוא יוצר כלפי התהליך הופכת טבעית. זוהי ההנחה שממנה התחלנו את כלל הפעילות – אם נהיה הוגנים כלפי הנהג, נפתח לו את הדלת לשינוי התנהגותי ומוטיבציה להמשך. אני מאמין ששיתוף הפעולה הזה הוא רק קצה הקרחון וככל שיצליח, נוכל להרחיב את הפעילות לשיתופי פעולה נוספים עם הקבוצה".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg